۳۱۹۲۵۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حضور اسطوره موسیقی هند در ایران

کنسرت بزرگ فلوت هندی استاد هاردی پراساد چوراسیا روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ با مشارکت سفارت هند و بنیاد فرهنگ-هنری رودکی در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

خبرگزاری مهر: کنسرت بزرگ فلوت هندی استاد هاردی پراساد چوراسیا روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ با مشارکت سفارت هند و بنیاد فرهنگ-هنری رودکی در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

سفیر کشور هند در نشست خبری کنسرت نوازنده پیشکسوت و صاحب‌نام هندی بر ضرورت تعاملات گسترده فرهنگی میان کشورهای ایران و هند تاکید کرد.

سوراپ کومار سفیر کشور هندوستان در نشست خبری کنسرت بزرگ فلوت هندی استاد هاردی پراساد چوراسیا که روز دوشنبه سی ام فروردین ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه این نشست خبری در زمان مناسبی برگزار شد، چرا که روز گذشته وزیر امور خارجه هندوستان در تهران ملاقات های خوبی با آقایان ظریف و ولایتی داشت که یکی از موضوعات مهم مورد بحث، موضوع همکاری دو کشور با توجه به سابقه فرهنگی و تمدنی آنها بود.

وی افزود: ما بر این باوریم که روابط و تعاملات فرهنگی بین ایران و هند باید بیشتر از اینها باشد و هنرمندان هر دو کشور برای اجرای آثار هنریشان با هم رفت و آمد داشته باشند. در این راه، مسئولان هر دو کشور بر این باورند که این روابط باید تقویت شود و من بسیار خوشحالم که این بار یکی از اسطوره های موسیقی هند، استان چوراسیا به کشور ایران سفر می کند.

سفیر کشور هندوستان گفت: این هنرمند یکی از بزرگترین نوازندگان فلوت هندی است که سازش بسیار با ساز نی ایرانی شباهت دارد. به هر حال خیلی از سازهای هندی از کشور ایران به کشور ما آمده اند و در آنجا تکامل یافته اند. این کنسرت نیز یکی از کنسرت های قابل توجه اجرا شده از هند در کشور ایران است که تاکنون در سطح روابط فرهنگی ایران و هندوستان برگزار می شود و ما امیدواریم مقدمه ای برای اتفاقات بعدی باشد.

سوراپ کومار ادامه داد: همانطور که گفتم استاد چوراسیا یکی از نوازندگان بزرگ و بین المللی کشور هندوستان است که جامعه هندی های ساکن ایران از حضور این هنرمند بسیار خوشحال است؛ چرا که حضور چنین هنرمندی در یک کشور خارجی با توجه به سن این استاد و دشواری های حضور در کشوری دیگر، کار ساده ای نبود اما با حمایت شورای فرهنگی هندوستان و یک بنیاد خصوصی هندی توانستیم مقدمات برگزاری این کنسرت را فراهم کنیم.

سفیر کشور هندوستان در ایران با تقدیر از مسئولان بنیاد فرهنگی هنری رودکی تاکید کرد: خوشبختانه در سفر وزیر امور خارجه هندوستان به ایران، گفتگوهای مفیدی انجام شد و بنده مطمئنم این کنسرت نقطه شروع همکاری های فرهنگی دو کشور است. پس بدانید که ما به زودی دوباره به اینجا می آییم و همکاری های بهتری را با هم خواهیم داشت.

بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی هم در این نشست خبری گفت: در برنامه سال ۹۵، بخشی را پیش بینی کردیم که بتوانیم در قالب آن برنامه های مشخصی را با کشورهایی داشته باشیم که ریشه های مشترکی با آنها داریم. ما نمی توانیم رابطه فرهنگی دو کشور ایران و هند را دست کم بگیریم به همین جهت بنده پیشنهاد دادم که در تقویم کاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی یک روز به نام هندوستان ثبت شود که پیرو آن هر سال یک اتفاق بزرگ در حوزه های فرهنگی-هنری دو کشور بیفتد که برگزاری کنسرت استاد چوراسیا افتخاری برای همه ماست.

وی بیان کرد: استاد چوراسیا آخرین نسل از یک سنت شفاهی در موسیقی هندوستان است و این فرصت بسیار مغتنمی برای ماست که بتوانیم از هنر این هنرمند بزرگ استفاده کنیم. امیدوارم این کنسرت نقطه شروع خوبی برای تعاملات بیشتر در شاخه های مختلف فرهنگی-هنری باشد و روابطی فراهم کند که هنرمندان ما نیز بتوانند در هندوستان کنسرت دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج