۳۱۹۳۰۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دهکده سبزِ ۹۰۰ میلیون دلاری در آفریقا

شهر کیپ‌تاون به زودی دهکده‌ای لوکس و مجلل را در خود خواهد‌داشت که کاملا منطبق با نیازهای محیط‌زیست و مبتنی بر فناوری‌های پاک و پایدار خواهد بود و هیچ خودرویی در آن حق تردد نخواهد‌داشت.

همشهری آنلاین: شهر کیپ‌تاون به زودی دهکده‌ای لوکس و مجلل را در خود خواهد‌داشت که کاملا منطبق با نیازهای محیط‌زیست و مبتنی بر فناوری‌های پاک و پایدار خواهد بود و هیچ خودرویی در آن حق تردد نخواهد‌داشت.

براساس گزارش CNN، اين پروژه كه براي اولين‌بار در قاره آفريقا اجرا مي‌شود، توسط شركت مهندي معماري سويساتك طراحي شده‌است. اين دهكده ۹۰۰ ميليون دلاري در منطقه بلوراك در سامرست‌وست بنا خواهد شد،‌منطقه‌اي كه در محاصره باغ‌هاي انگور است.

اين دهكده داراي هزار آپارتمان، مركز پزشكي، اسپا، بوتيك، مدرسه و رستوران خواهد‌بود. تردد خودروها به جاده‌هاي اصلي منتهي به پاركينگ‌هاي زيرزميني محدود خواهد بود و در اين دهكده، بهره‌وري در انرژي از طريق استفاده از منابع انرژي احيا شدني و استفاده از فناوري‌هاي كم‌مصرف مانند چراغ‌هاي LED و سيستم‌هاي مديريت آب در اولويت اصلي قرار دارد.

دهکده سبزِ 900 میلیون دلاری در آفریقا

آفريقاي جنوبي براساس گزارش سازمان زيست‌محيطي گراند‌ورك دوازدهمين كشور توليدكننده دي‌اكسيد كربن در جهان است. براساس اين گزارش ميانگين دماي اين كشور تا پايان اين قرن بين ۶ تا ۱۲ درجه افزايش خواهد‌داشت.

دهکده سبزِ 900 میلیون دلاری در آفریقا

همچنين در اين گزارش به بحران آب و انرژي در اين كشور پرداخته شده‌است. با اين‌همه كيپ‌تاون تصميم دارد تا سال ۲۰۲۰ درحدود ۲۰ درصد از انرژي مورد نياز خود را از منابع تجديد‌شدني تامين كند و حتي قصد دارد شهروندانش را به توليد انرژي پاك تشويق كند. ساخت و ساز پروژه بلو‌راك از آگوست سال ۲۰۱۶ آغاز شده و انتظار مي‌رود ساكنان تا فوريه ۲۰۱۷ وارد اين دهكده شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج