۳۱۹۳۰۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ساخت ۱۰۰ کیلومتر مترو طی ۱۵ ماه آتی

شهردار تهران از ایجاد ۱۰۰ کیلومتر متروی دیگر در تهران در ۱۵ ماه آتی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: شهردار تهران از ایجاد ۱۰۰ کیلومتر متروی دیگر در تهران در ۱۵ ماه آتی خبر داد.

محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاحیه ایستگاه و خط متروی شهر آفتاب با بیان اینکه این خط مترو از ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب شش کیلومتر است، گفت: این عدد در وهله اول چشمگیر نیست چرا که کارگران و مسئولان مترو به طور هفتگی بالغ بر ۷۰۰ متر حفر تونل دارند اما در مقابل برخی شهرها در کشور وجود دارند که ده‌ها سال است که در امر ساخت مترو فعال هستند اما هنوز نتوانستند شش کیلومتر از متروی خود را به بهره‌برداری برسانند.

وی با بیان اینکه افتتاح شش کیلومتر کوچک است اما انصافا امروز اقدام مهم و تاثیرگذاری انجام شده است، گفت: ساخت مجموعه شهر آفتاب مدت‌ها بود که بر زمین مانده و ضرورت داشت که ساخت این مجموعه در دستور کار قرار گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه مجموعه شهر آفتاب طی هفته‌های آینده و بزودی افتتاح می‌شود، گفت: یکی از چالش‌های مهم شهر ما بحث مشکلات نمایشگاه بین‌المللی در داخل شهر بود و این در حالیست که در شهرهای بزرگ نمایشگاه‌هایی که بیش از ۲۰۰ هزار نفر مراجعه‌کننده دارند باید در خارج شهر برگزار شوند.

قالیباف با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو چالش پایتخت در زمان برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ بود، گفت: شهرداری بار مسئولیت ساخت شهر آفتاب را تقبل کرد و در آینده نزدیک نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با رساندن مترو به شهر آفتاب یکی از چالش‌های مهم برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ مقیاس حل و فصل شد، گفت: شهرداری توانست یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم را پاسخ دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه وارد شدن مترو به شهر آفتاب به دو دانشگاه و یک حوزه علمیه نیز کمک زیادی کرد، گفت: طی پانزده ماه آینده اتفاقات مهمی را پیشرو داریم.

قالیباف در تشریح این اتفاق مهم با بیان اینکه در دو دهه اول ساخت مترو تنها ۸۰ کیلومتر مترو ساخته شد، گفت: اما از سال ۸۴ تا ۹۴ (یک دهه اخیر) ۱۰۰ کیلومتر مترو در پایتخت افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۵ ماه پیشرو قادر هستیم ۱۰۰ کیلومتر مترو دیگر به چرخه حمل و نقل اضافه کنیم، گفت: اقدام یک دهه را می‌توان با یک تلاش مضاعف طی ۱۵ ماه و تا پایان دوره چهارم شورای شهر و مدیریت فعلی شهری به پایان برسانیم و این افتخار را نصیب شود که خط ۶ و ۷ مترو نیز طی ۱.۵ سال آتی به پایان برسد.

شهردار تهران با بیان اینکه طول دو خط شش و هفت، ۷۰ کیلومتر است و از شهر آفتاب تا فرودگاه امام نیز مترو۳۲ کیلومتر طول خواهد داشت و پرونده خطوط متروی پایتخت با ۳۰۰ کیلومتر به اتمام می‌رسد، گفت: بزرگ‌ترین و فشرده‌ترین کار عمرانی در بدترین شرایط مالی طی ۱۵ ماه آتی می‌تواند محقق شود.

قالیباف با بیان اینکه دولت قول داده است تا در زمینه تامین واگن همکاری‌های لازم را با شهرداری تهران داشته باشد، افزود: در این زمینه شرمنده مردم هستیم چرا که زیرساخت‌ها آماده هستند اما واگن به تعداد لازم وجود ندارد و بر همین اساس سرفاصله قطارها در برخی ازخطوط زیاد است و حتی موقعی که مردم سوار قطار می شوند نیز کرامت انسانی آنها حفظ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر تخصیص واگن‌ها اتفاق بیفتد ظرفیت مترو به دو برابر افزایش می‌یابد، گفت: این وعده را می‌دهیم که اگر واگن‌های مورد نیاز تامین شود هر ۲.۵ دقیقه یک قطار عبور خواهد کرد و ظرفیت جابجایی مسافر به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج