جاباما
۳۱۹۴۹۸
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

دلیل فراخواندن سفیر اردن از تهران

خبرگزاری رسمی اردن اعلام کرد که این کشور سفیر خود در ایران را برای "مشورت" فراخوانده است.

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری رسمی اردن اعلام کرد که این کشور سفیر خود در ایران را برای "مشورت" فراخوانده است.

محمد مؤمنی، وزیر اطلاعات و سخنگوی دولت اردن با انتشار یک بیانیه، در ادعایی عجیب، علت فراخوانده شدن سفیر این کشور از تهران را عدم پاسخگویی ایران به درخواست اردن در زمینه "مداخله در امور کشورهای عربی" عنوان کرد!

این مقام دولت اردن که کشورش با حضور در ائتلاف عربستان، در جنایت کشتار مردم بی دفاع یمن شریک است، مدعی شد که به دنبال توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی، مقامات جمهوری اسلامی به یک سری اقدامات و اظهارات مبادرت کرده‌اند که "دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی کشورهای عربی به ویژه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است"(!)

وی همچنین ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران، "اصول اولیه حسن هم‌جواری را رعایت نکرده و سبب تشدید بحران در خاورمیانه و بی‌ثباتی در منطقه شده است".

سخنگوی دولت اردن در ادامه ادعاهای خود گفت: تهران "هیچ نشانه مثبتی از خود در زمینه خواسته‌های اردن و دیگر کشورهای عربی که در بیانیه‌های پایانی نشست‌های اخیر اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی مطرح شد، نشان نداده است".

گفتنی است، وزیر جنگ عربستان سعودی و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن که ارتش کشورشان سرگرم کشتار بی‌دفاعان در یمن است، کمتر از یک هفته پیش با یکدیگر دیدارو درباره ادعای "دخالت ایران در امور اعراب" گفت‌وگو کرده بودند.

در پی قطع رابطه دیپلماتیک عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران که اواسط دی ماه گذشته در واکنش به حمله به اماکن دیپلماتیک این کشور در ایران انجام گرفت، عربستان سعودی، رایزنی هایی را علیه کشورمان در منطقه آغاز کرد.

هفته گذشته هم در جریان اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، تنشی میان ایران و عربستان سعودی بر سر بیانیه پایانی اجلاس به وجود آمد.

ایران به "طرح چهار بند ضد ایرانی و یک بند ضد حزب‌الله لبنان" در پیش‌نویس اعلامیه اجلاس سران اعتراض کرد و گنجاندن آن را حاصل تلاش های تفرقه افکنانه عربستان سعودی "با حمایت برخی همپیمانانش" دانست و این اقدام را بر خلاف روح همبستگی اسلامی و در راستای منافع اسرائیل توصیف کرد. حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراهش در اعتراض به این بیانیه، نشست پایانی اجلاس را ترک کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خدایی اگه با تمام این کشورهای جزیره ای عربی رابطمونو قطع کنیم بعید میدونم بیشتر از چند درصد رو اقتصادمون تاثیر بذاره دیگه بدتر از تحریمها که نیست عوضش با 4 تا کشور درست و درمون داد و ستد کنیم آخه اردن و امثال اون چی برا عرضه به ما دارن

      پاسخ ها

      • عباس

        بيشترين تروريست رو اين كشور به سوريه فرستادند و نشان داده اند همسايه خوبي براي سوريه نبوده و خائن هستند و حالا با پر رويي از دخالت ايران حرفه مي زنند.

    • بدون نام

      در جنایت کشتار مردم بی دفاع یمن شریک است،!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج