۳۱۹۵۱۸
۳۵ نظر
۵۲۲۹
۳۵ نظر
۵۲۲۹
پ

کدام «بیمه تکمیلی» به درد من می خورد؟

بیمه های تکمیلی قیمت کمی ندارند اما به اعتقاد خیلی ها می ارزد که سالانه قید یک میلیون تومان پول را بزنیم و از خدمات درمانی چشمگیر آنها استفاده کنیم.

روزنامه هفت صبح: اکثر ما بیمه تامین اجتماعی هستیم و وقتی به بیمارستان می رویم، همان دفترچه بیمه را به صندوق بیمارستان ارائه می کنیم اما عده ای هم بیمه های ارگانی دارند. بیمه درمانی وزارت دفاع، نیروهای مسلح، بانک ها، صدا و سیما و دیگر ارگان های دولتی و نیمه دولتی، از این دست بیمه ها هستند. این ارگان ها معمولا برای خود درمانگاه دارند و کارکنان آنها می توانند با کمترین هزینه ممکن و در غالب مواقع بدون پرداخت هیچ هزینه ای از خدمات درمانی و بالینی درمانگاه اداره شان استفاده کنند.

می مانند گروه وسیعی از جامعه که کارمند دولت نیستند و می خواهند هزینه درمان بیماری هایشان در کمترین حد ممکن باشد. شرکت های بیمه گر مختلف، پیشنهاد ویژه ای به این افراد دارند. آنها می گویند شما که بیمه تامین اجتماعی شده اید، بیاید سالانه پولی بدهید و خود را بیمه درمان تکمیلی کنید.

شرکت های مختلف برای این کار نرخ های متفاوتی را در نظر گرفته اند که بیشترین شان سالانه حدود ۱.۵ میلیون تومان است. نرخی که به خاطر استفاده از خدمات درمانی بیمارستانی، درمانگاهی و ... دریافت می شود. به این ترتیب اغلب هزینه های درمانی شما تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرد. هفت صبح مروری بر شرایط خرید بیمه تکمیلی شرکت های مختلف بیمه گر دارد.

کدام «بیمه تکمیلی» به درد من می خورد؟
بیمه ملت
بیمه های درمان تکمیلی عمدتا به صورت گروهی صادر می شود و صدور آن به صورت انفرادی ممکن نیست. بیمه گزار می تواند تمامی کارکنان یا حداقل 70 درصد آنان را به همراه اعضای خانواده تحت تکفل قانونی، تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار دهد.

می توانید بیمه های درمان کامل یا فول درمان را انتخاب کنید که در این نوع بیمه نامه ها بیمه گر متعهد است کلیه هزینه های درمان بیمه شدگان را بر اساس میزان تعهدات و سایر شرایط درج شده در قرارداد جبران کند.

بیمه های درمان تکمیلی یا مازاد درمان هم نوع دیگری از بیمه تکمیلی ملت است که بیمه گزاران دارای بیمه گر اول یا پایه هستند و بیمه گر دوم متعهد به جبران بخشی از هزینه های درمان بر اساس تعهدات قرارداد است. تمام یا بخشی از فرانشیز تعیین شده در بیمه های درمان تکمیلی معمولا از طرف بیمه گر اول تامین می شود.

زمانی که خانواده تحت پوشش قرار می گیرد، باید نام تمام اعضا در قرارداد ذکر شود، مگر اینکه فرزند پسر خانواده بیشتر از 18 سال سن داشته باشد. بیمه شده ها نباید بیشتر از 70 سال سن داشته باشند. شخصی که خانواده اش را بیمه می کند باید بیشتر از 18 سال سن داشته باشد.

می خواهیم در مورد هزینه های درمانی صحبت کنیم. هزینه های بیمارستانی و درمان های توأم با جراحی، در طرح اول تا سقف سه میلیون تومان، در طرح دوم تا سقف پنج میلیون تومان، در طرح سوم تا سقف هشت میلیون تومان و در طرح VIP تا سقف 15 میلیون تومان توسط شرکت بیمه ملت پرداخت می شود.

هزینه زایمان نیز در طرح های اول تا VIP به ترتیب تا سقف 1.5، دو، سه و پنج میلیون تومان پوشش داده می شود. هزینه های انتقال بیمار به وسیله اورژانس از محل حادثه تا بیمارستان نیز در طرح های اول تا VIP تا سقف 120 هزار تومان پرداخت می شود.

بیمه ما

بیمه درمان تکمیلی فقط به صورت گروهی ارائه می شود. سازمان ها، شرکت ها، کارخانه ها، موسسات، مجتمع های تجاری و ... که تعداد کارکنان آنها بیشتر از 50 نفر باشند، می توانند این بیمه نامه را بخرند. حداقل 70 درصد اعضای گروه بر اساس لیست پرداخت حق بیمه به بیمه گروه اولیه متقاضی بیمه باشند.

بیمه ما هزینه بستری در بیمارستان برای درمان طبی، جراحی های عمومی و تخصصی، هزینه های زایمان شامل زایمان طبیعی، سزارین و کورتاژ تشخیصی، هزینه های پاراکلینیکی مثل سونوگرافی، ماموگرافی، رادیوتراپی، انواع اسکن، انواع سی تی اسکن، MRI، اکوکاردیوگرافی چشم، هزینه های جراحی های سرپایی مثل شکستگی ها، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون، لیبوم، تخلیه کیست و لیزردرمانی، هزینه های رفع عیوب انکساری چشم، هزینه های سرویس دهی آمبولانس، هزینه های دندانپزشکی و هزینه های دارو، ویزیت، آزمایش و رادیولوژی را پوشش می دهد.

کسانی می توانند از بیمه درمان گروهی تکمیلی بیمه ما استفاده کنند که به صورت قراردادی و پیمانی و به طور تمام وقت در استخدام بیمه گذار باشند. در خانواده ها، فرزندان پسر تا سن 18 سال تمام و در صورت اشتغال به تحصیل با ارائه گواهی تحصیلی تمام وقت تا سن 20 سال تمام می توانند بیمه درمان تکمیلی شوند. در مورد دانشجویان هم با ارائه گواهی تحصیلی تا سن 25 سال تمام و در مورد دانشجویان پزشکی و دکترا تا سن 26 سال تمام، می شود تحت پوشش این بیمه قرار گرفت. فرزندان دختر نیز تا زمان ازدواج و یا اشتغال به تحصیل می توانند بیمه شوند. نوزادان از بدو تولد و فرزندان معلول ذهنی و جسمی بدون در نظر گرفتن سقف سنی بیمه می شوند.

در صورت فوت بیمه شده اصلی در مدت قرارداد، خانواده او مشروط به پرداخت حق بیمه تا پایان قرارداد تحت پوشش خواهند بود اما نکته اینجاست که اگر شما برای درمان بیماری مادرزادی اقدام کنید، نمی توانید هزینه درمان تان را از بیمه بگیرید. هزینه سقط جنین نیز پرداخت نمی شود مگر در موارد ضروری با تشخیص پزشک معالج و تایید پزشک معتمد شرکت بیمه ما.

بیمه البرز

بیمه البرز رفتار متفاوتی در بیمه تکمیلی دارد. این شرکت بیمه گر، بیمه تکمیلی خود را به چندین و چند شاخه تقسیم کرده و برای هر کدام، یک بیمه نامه صادر می کند. این شرکت «بیمه مادام العمر جبران هزینه های درمان سرطان» را طراحی و تحت عنوان «بیمه امید آفرین البرز» به بیمه گذاران می فروشد. می توانید این بیمه نامه را به صورت فردی، خانوادگی و گروهی تهیه کنید.

کدام «بیمه تکمیلی» به درد من می خورد؟

بیمه البرز تعهد می کند که اگر در درمان سرطان در داخل کشور به نتیجه نرسیدید، هزینه درمان این بیماری را در خارج از کشور هم پوشش دهد. سقف پوشش این بیمه نامه 150 میلیون تومان است. همه افراد زیر 60 سال می توانند خود را بیمه کرده و تا آخر عمر از خدمات آن استفاده کنند.

حق بیمه این بیمه نامه قابل تقسیط به اقساط دلخواه است که باید حداکثر طی پنج سال تسویه شود. در سال اول بیمه، اگر دچار این بیماری شوید، هزینه ای از سوی بیمه البرز پرداخت نمی شود، یعنی سال اول، «سال انتظار» است. اگر طی سال های دوم تا پنجم دچار سرطان شدید، هزینه ها تا 35 میلیون تومان پرداخت می شود. طی سال های ششم تا دهم هزینه قابل پوشش 40 میلیون تومان بوده و به همین ترتیب اگر تا 56 سال بعد دچار سرطان نشوید، می توانید بعد از آن سال از پوشش 150 میلیونی این بیمه گر استفاده کنید.

اما در مورد بیمه درمان گروهی باید گفت شرکت ها می توانند در صورت داشتن بیشتر از 50 بیمه شده شامل خود کارمندان و خانواده آنها، بیمه درمان گروهی بخرند. بیمه البرز در بیمه درمان گروهی، هزینه های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفس، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، جراحی های مجاز سرپایی شامل شکسته بندی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی (نمونه برداری)، تخلیه کیست و لیزردرمانی را تقبل می کند.

معمولا پرداخت حق بیمه طی 12 قسط مساوی است. بیمه شدگان تا 60 سال تمام با حق بیمه9 توافق شده، بیمه شدگان بین 61 تا 70 سال تمام با 50 درصد اضافه نرخ و بیمه شدگان بین 71 تا 120 سال تمام با 100 درصد اضافه نرخ بیمه خود را تهیه خواهند کرد.

بیمه پارسیان

بیمه پارسیان در حال حاضر و در سراسر کشور با بیش از 991 مرکز درمانی شامل بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز تصویربرداری قرارداد همکاری دارد. دوره انتظار، مدت زمانی است که در آن شرکت بیمه پارسیان متعهد به جبران خسارت بیمه شده نخواهد بود. این مدت در قراردادهای درمان و برای تعهد زایمان برای گروه های زیر 250 نفر 9 ماه و برای گروه های 250 تا هزار نفر، شش ماه خواهد بود. همچنین دوره انتظار برای بیماری هایی که می گوییم و برای گروه های زیر هزار نفر به مدت سه ماه خواهد بود.

بیمه پارسیان هزینه درمان نازایی، کاتاراکت، استرابیسم، پولیپ و انحراف بینی، سینوزیت، لوزه، جراحی قلب باز، بیماری های مزمن کلیه، دیسک ستون فقرات، پروستات، واریکوسل، میومکتومی و هیسترکتومی، سیستوسل، رکتوسل، آنتروسل، لیزیک، تعویض مفصل، پیوند قرنیه، کاشت حلزون، واریس و هزینه های درمانی ناشی از حوادث مربوط به ادامه معالجاتی که حادثه قبل از تاریخ شروع اولین پوشش بیمه برای بیمه شده اتفاق افتاده باشد را پرداخت می کند. وقتی که بخواهید با شرکت بیمه پارسیان قرارداد ببیندید، باید ظرف 15 روز حق بیمه لازم را پرداخت کنید تا قراردادتان فسخ نشود.

بیمه پاسارگاد

این شرکت بیمه طرح متفاوتی را دنبال می کند. بیمه پاسارگاد با شرکت کمک رسان ایرانیان (SOS) قرارداد بسته و خدمات مربوط به درمان تکمیلی بیمه پاسارگاد را این شرکت ارائه می کند. مثلا این شرکت خدمات پزشک در منزل را دنبال می کند که با خرید بیمه درمانی تکمیلی پاسارگاد می توانید به صورت رایگان از این خدمت استفاده کنید.

اگر تزریق عضلانی داشته باشید و بخواهید در منزل تزریق را انجام دهید، فقط 8000 تومان به اضافه هزینه ایاب و ذهاب آن فرد را باید پرداخت کنید. شرکت کمک رسان هزینه های درمانی در بیمارستان را تا سقف 70 میلیون تومان پشتیبانی می کند. هزینه زایمان و سزارین تا سقف 3 میلیون و هزینه اورژانس بیمارستانی تا سقف 300 هزار تومان پرداخت می شود. هزینه شیمی درمانی تا سقف 20 میلیون تومان و هزینه لیزردرمانی و فیزیوتراپی تا سقف 350 هزار تومان پشتیبانی می شود.

این شرکت با اغلب درمانگاه ها، آزمایشگاه ها و بیمارستان های سراسر کشور قرارداد بسته و باعث یک اطمینان ویژه به بیمه گزاران خود شده است اما تعرفه سالانه این شرکت رقم کمی نیست. اگر فرد بیمه گزار کمتر از 15 سال داشته باشد، باید سالانه یک میلیون و 12 هزار تومان پرداخت کند. افراد 16 تا 24 ساله سالانه یک میلیون و 150 هزار تومان، افراد 25 تا 29 ساله سالانه 1.2 میلیون تومان، افراد 30 تا 34 ساله سالانه 1.32 میلیون تومان، افراد 35 تا 39 ساله سالانه 91.410 میلیون تومان، افراد 40 تا 44 ساله سالانه 1.410 میلیون تومان، افراد 40 تا 44 ساله سالانه یک میلیون و 450 هزار تومان، افراد 45 تا 49 ساله سالانه یک میلیون و 556 هزار تومان، افراد 50 تا 54 ساله سالانه یک میلیون و 800 هزار تومان، افراد 55 تا 59 ساله یک میلیون و 940 هزار تومان و افراد 60 تا 64 ساله سالانه دو میلیون و 70 هزار تومان پرداخت می کنند تا از خدمات بیمه تکمیلی درمان استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هانیه

      بیمه تکمیلی به صورت تکی کدام است

      پاسخ ها

      • sara

        تکمیلی تکی نداره.گروهیه

    • sara

      هر چی تبلیغات این شرکتهای خصوصی متزلزل رو بکنی فایده ای نداره.فقط ایران

      پاسخ ها

      • poria

        احسنت فقط بیمه ایران

    • بدون نام

      سلام. خوبه قبل از انتشار یک بار دیگه خبر را بخوانید. در قسمت مربوط به بیمه سرطان بیمه البرز نوشته شده اگر تا 56 سال بعد دچار سرطان نشوید.... واقعا این رقم صحیح است؟؟

    • بدون نام

      کاش نتیجه گیری می کردین و پیشنهاد هم میدادین. در هرصورت اعلام می کنم هیچ شرکت بیمه ای متزلزل نیست بنابراین نظر سارا را رد می کنم.

      پاسخ ها

      • sara

        آره دیدیم توسعه متزلزل نبود خخخخ

    • بدون نام

      فقط آتیه سازان حافظ٬کاملا دولتی و تنها بیمه تکمیلی تخصصی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آشغاله
        من خودم کارمند آموزش و پرورشم و همین بیمه بودیم ولی داریم ازش انصراف میدیم. چون هیچ خدمت درست و حسابی ارائه نمیده . نه عینک . نه دندان که اصل کاری هستن.

      • ترسو

        با كاربر ١٠:٢٧ كاملا موافقم .

      • بدون نام

        به شدت افتضاح هست. هزینه های اساسی رو قبول نمیکنه.

      • 97/7/12

        بیمه تکمیلی نه داندان نه عینک اصل کاری اینها است

    • بدون نام

      آتیه سازان حافظ که خودش زیر مجموعه وزارت بهداشته

    • مهدی

      مسخره کردن بخدا روی نفت زندگی می‌کنی بیمه نداری . خیلی فاجعه است متاسفم بابت این ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای افراد ضعیف مالی کمیته امداد و طرح سلامت(دولت)تضمین میکنه پرداخت رو
        میمونه افراد قوی تر
        برو شیر درنده باش ای دغل
        مینداز خود را چو روباه شل
        :D

    • اسماعیل

      من یکشنبه عمل کلیه دارم و هزینم ۳میلیون میره وه میخواد بیمه تکمیلی انجام بدم فردا تا شنبه درست میشه که عمل کنم

    • الهام

      میتونین همه شرکتهای بیمه رو در سایت بیمه بازار مقایسه کنید ببینین کدومش به دردتون میخوره

    • نیما

      چندین ساله که ما بیمه تکمیلی داریم به جد میگم به درد نخور ترین بیمه تکمیلی درمان بیمه دانا است هیچکدوم تاحالا اینقد آشغال نبودن درصد خیلی ناچیزی از هزینه رو اونم خیلی خیلی خیلی دیر پرداخت میکنه مثلا برای خودم شش ماه بعد از فاکتور هزینه یه میلیونی حدود صد تومنش داد
      آشغالترین بیمه همین بیمه داناست بهتره بگم بیمه نادان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جالبه من خودم نرفتم ولی کلی از هزینه های پدر و مادرمو تا اونجا که میدونم قبول کرده

      • بدون نام

        بیمه دانا همیشه هزینه های ویزیت و درمان ما رو پرداخت میکنه حتی ما برای چند تا ام آر آی دویست و خورده تومنی فقط 17 تومن پرداختیم

    • رحمان

      بیمه تکمیلی انفرادی سامان جدیدا ارائه شده است. تقریبا همه چیز را پوشش (بیمارستانی، زایمان، ویزیت، دارو، دندانپزشکی، آزمایشات و ...) میدهد و هزینه مناسبی هم دارد. بصورت تکی هم قابل خرید است.

    • 123

      عمل فک بیمه تکمیلی داره وانفرادی از کدام بیمه میشه استفاده کرد

    • فاطیما

      اتفاقا بیمه دانا یکی ازبهترین بیمه هاست اما برای کروهاو شرکتها بصورت خصوصی رانمیدانم

    • بدون نام

      جالبه بدونید که اگر شما تا هفتاد سالگی بمیرید بیمه، پول بیمه رو به بازمانده ها میده !!پدر بزرگ من که نود سال عمر کرد و مرد درصورتی که تا نود سالگی از حقوقش که ارتشی بود پول بیمه کم میشد .وقتی مرد بیمه پول نداد گفتند که این قانون تا ۷۰ سالگی اجرا میشه .پس بدونید ایهاالناس تا ۷۰ سالگی باید بمیرید خخخ !!!دزدی تو روز روشن !!! کلاهی گشاد به اسم بیمه تو سر مردم

    • بدون نام

      هیچ کدام از بیمه ها خوب نیستند!!! از نظر درآمدی خیلی بالا هستند اما وقتی لازم میشه خیلی از هزینه ها رو قبول نمی کنند. بازنشستگان کشوری بیمه شرکت آتیه سازان رو دارنداما:
      هزینه ویزیت و دارو قبول نمی کنه
      هزینه های مرتبط با دندان رو نمی پذیره
      بابت هزینه های بیمارستان و... یک درصد جزئی رو پرداخت میکنه
      واقعا که جای تاسف داره

    • بیمه

      با سلام خدمت دوستان
      بنده اطلاعات کمی در مورد بیمه دارم وقتی که متن بالا را خواندم متوجه بی طرف نبودن روزنامه هفت صبح که فکر کنم این مطلب را پخش کرده شدم و گفتم بهتره بنده هم نظر خودم را بدم
      1- از اسم بیمه تکمیلی مشخص که مکمل بیمه میشود یعنی من نیاز به دفترچه پایه دارم لازم به ذکر هست که دفترچه پایه تاثیری تو خدمت رسانی به من بیمه شده نداره و خدمت رسانی تماما بستگی به شرکت بیمه گر هست
      2بی طرف نبودن هفت صبح به نظر بنده بخاطر اینه که اطلاعات را دقیق برای مثال از شرکت بیمه "ما" که حتی بیمه انفردای تکمیلی هم داره اعلام نکرده و فقط از محاسن شرکت اسماری میگه بازم لازم به ذکرهست مشکل شرکت اسماری نیست مشکل نویسنده مطلبه که بدون داشتن اطلاعات کامل بیمه ای نظر خودش را در مورد شرکت های بیمه که همه شون محترم هستند اعلام میکنه که من متوجه بی طرف نبودن نویسنده مطلب میکنه
      3 ودر اخر با پیگیری خودتون از یه سری شرکت های بیمه هم میتونید بیمه تکمیلی انفرادی خوب و به درد بخور بگیرن ولی همیشه حواستون به سقف تعهدات و تعداد تعهدات ونحوه دریافت خسارت و تعداد روزدریافت خسارت با شه ونگرانی از فرانشیز نداشته باشید چون با در دست داشتن دفترچه پایه وقتی به مراکز درمانی میرید طبق قانون هر درصد فرانشیزی که باشه نباید از شما کم بشه چون با دفترچه پایه به مراکز درمانی رفتید پس فقط درصورت نبردن دفترچه پایه از من فرانشیز کم میشود
      با تشکر
      اگه کسی سوال داشت خوشحال میشم جوابش را بدم

      پاسخ ها

      • رقيه

        بنظر شما بيمه جانبازان بهتر يا نيروهاي مسلح

      • زهرا

        با سلام
        من به دنبال بیمه تکمیلی ای هستم که بتونم در یکی از مراکز پیشرفته درمان ناباروری برای تامین هزینه های درمانم ازش استفاده کنم و من 41 ساله و همسرم 44 ساله هستند. کدام بیمه برای این منظور بهترین هست و بیشترین کمک رو می کنه؟ مچکرم

    • لیلا

      سلام من میخوام بدونم میشه بیمه ی انفرادی داشته باشم وتا چند مدت بعد میتونم برای عمل زانو از اون استفاده بکنم

    • رقيه

      سلام ي سوال دوستان ب نظرتون دفترچه بنياد جانبازان بهتر با نيروهاي مسح توروخدا زود جواب بدين

    • جاسم

      بیمه اتیه سازان بدرد نمیخور نه پول ویزیت نه دارو هیچ چیزی را قبول نمی کند فقط وفقط باید یک بلایی سرت بیا که بستری بشی ان موقع با هزارتا ایراد قبول میکند من خودم رفتم بیمه اتیه سازان بندرعباس با کلی مدارک اعم از هزینه های ام ای ار ویزیت عکس چشم و هزینه های دارو به غیر از ام ار ای دیگه هیچکدامشان را فبول نکرد درحالی که نزدیک به 900هزارتومان خرج کرده بودم

    • امیرعلی

      خوبه بروی

    • جواد

      بنده الان ۲ ماه در انتظار دریافت مبلغ بیمه تکمیلی از بیمه آرمان هستم هیچ کس جواب گو نیست اصلا اطلاع از تاریخ پرداخت ندارند

    • هما

      بدترین بیمه بیمه البرز هستش هر ماه از حقوق ما کم میکنن ولی ۴ ماه هنوز هزینه ما رو ندادن...

    • نیما

      بهترین بیمه ای که در حال حاضر وجود داره بیمه آسماری . از اونایی که SOS داشتند بپرسید . بدون هیچ دردسری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج