۳۱۹۶۰۹
۵۰۹۴
۵۰۹۴
پ

سریال های تلویزیون ایران در سال ۹۵

تعداد اندکی سریال در حال حاضر در تلویزیون در حال تولید هستند، این پروژه ها که می توان آنها را تمام دارایی سیما در عرصه تولیدات نمایشی دانست، در چه مرحله ای هستند و چه وضعیتی دارند.

روزنامه سینما - امید صبوری: تعداد اندکی سریال در حال حاضر در تلویزیون در حال تولید هستند، این پروژه ها که می توان آنها را تمام دارایی سیما در عرصه تولیدات نمایشی دانست، در چه مرحله ای هستند و چه وضعیتی دارند.

زید دور نیست. تا همین دو سه سال قبل، اوضاع تلویزیون با همه بی پولی هایش جوری بود که هیچ وقت اجازه نمی داد که به اصطلاح جنسش جور نباشد و سعی می کرد حداقل ویترین اصلی تولیداتش را که همان سریال های نمایشی هستند، تر و تازه نگه دارد. از همین رو در هیچ برهه ای کنداکتور تلویزیون از سریال جدید خالی نمی ماند و همیشه شبکه ها محصول نمایشی جدیدی برای ارائه داشتند.

حتی شبکه ای مثل شبکه ۳ و یک روند تولید سریال های شان آنقدر منظم بود که برنامه نمایشی شش ماهه و یکساله شان را بعد از تعطیلات نوروز مشخص می کردند، روندی که حالا در سال جدید کاملا متوقف شده. کلا از بین شبکه های سراسری فقط یک شبکه سریال جدید روی آنتن فرستاده و مابقی شبکه ها با سریال های تکراری کنداکتورشان را پر کرده اند. روندی که گویا قرار است در طول سال ۹۵ ادامه داشته باشد.

روند تولید آثار نمایشی هم نشان می دهد که بضاعت تلویزیون در سال جاری به اندازه ای خواهد بود که در نهایت در هر فصل فقط شاهد پخ شیکی دو سریال جدید بیشتر نخواهیم بود. در ادامه مروری داریم بر سریال های در دست تولید که تعدادشان اصلا امیدوار کننده نیست.

پادری (دودکش ۳)/ اخراجی نوروز

سریال های تلویزیون ایران در سال 95

* کی می سازد: محمد حسین لطیفی

* برای چه شبکه ای هست: شبکه یک

* زمان پخش احتمالی: اعیاد شعبانیه

* بازیگرانش چه کسانی هستند: هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی و محمدرضا شیرخانلو

* قصه یک خطی: قالیشویی مشتاق تعطیل شده است. فیروز مشتاق در ایام نزدیک به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق سعی می کند با اجاره یک قالیشویی دیگر کارش را پی بگیرد. او که با انبوهی از فرش های نشسته روبرو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می دهد.

* در چه مرحله ای است: قرار بود سریال اول تلویزیون در ایام نوروز باشد اما دقیقه ۹۰ بنا به تصمیم مدیران ارشد تلویزیون از کنداکتور خارج شد، گروه که تا همان چند روز مانده به نوروز خیلی سفت و سخت در حال تصویربرداری بودند با خارج شدن سریال شان از باکس نوروز روند تولید را بنا بر تصمیم تهیه کننده متوقف کردند. بعد از پایان تعطیلات نوروز روند تصویربرداری از سر گرفته شد و هم اکنون گروه در حال ضبط قسمت های باقی مانده هستند.

* موفقیت احتمالی: فصل اول این سریال ماه رمضان چند سال قبل از شبکه یک پخش شد، کاراکترهای سریال به خصوص فیروز با تکیه کلام هایش حسابی محبوب مخاطبان شد، با توجه به سابقه ذهنی مخاطب از این سریال، بعید است که «پادری» مورد استقبال قرار نگیرد.


علی البدل/ محصول جدید پایتختی ها

سریال های تلویزیون ایران در سال 95

* کی می سازد: سیروس مقدم

* برای چه شبکه ای هست: شبکه یک

* زمان پخش احتمالی: ماه رمضان

* بازیگرانش چه کسانی هستند: مهدی هاشمی، مهدی فخیم زاده، محسن تنابنده، احمد مهران فر، هادی کاظمی، گوهر خیراندیش و ...

* قصه یک خطی: در نهادها و شوراها اعضای علی البدل همیشه وجود دارند، آدم هایی که حضور دارند اما حق رأی ندارند.به تازگی انتخاب بازیگرانش به پایان رسیده و پیش تولید در مراحل پایانی است و تا چند روز آینده تصویربرداری شروع می شود.

* در چه مرحله ای است: به تازگی انتخاب بازیگران به پایان رسیده و پیش تولید در مراحل پایانی

* موفقیت احتمالی: مقدم رگ خواب مخاطب را می شناسد و می داند که چطور او را پای تلویزیون بنشاند. بی شک حضور زوج تنابنده و مهران فر در این سریال در کنار بازیگرانی چون فخیم زاده و مهدی هاشمی، ترکیب هیجان انگیزی را شکل می دهد که می تواند مخاطب را جذب کند، ضمن این که فیلمنامه سریال هم به سرپرستی تنابنده نوشته شده، کسی که حالا کاملا بلد شده قصه هایش را چطور روایت کند و شخصیت هایش چه ویژگی هایی داشته باشند که مخاطب پیگیر سرنوشت شان شود.


برادر/ کارگردان کیمیا تقدیم می کند

سریال های تلویزیون ایران در سال 95

* کی می سازد: جواد افشار

* برای چه شبکه ای هست: شبکه ۲

* زمان پخش احتمالی: ماه رمضان

* بازیگرانش چه کسانی هستند: حسین یاری، حسن پورشیرازی، پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، سهیلا رضوان، سوگل طهماسبی، سید مهرداد ضیایی و ...

* قصه یک خطی: حاج کاظم پهلوان، مردی خیر و از تجار سرشناس برنج ایران است. او به همراه پسرش مسعود و دخترش مریم که یک روزنامه نگار پر جنب و جوش است، بر ضد واردات قاچاق برنج های تاریخ گذشته و مسموم به ایران مبارزه می کنند. این اقدام باعث دشمنی دلالان و قاچاقچیان این تجارت با وی شده است.

* در چه مرحله ای است: تصویربرداری اش از اوایل اسفند ماه سال گذشته شروع شد و همچنان هم ادامه دارد، در حین تولید و در حالی که سریال کلید خورده بود، کامبیز دیرباز بازیگر اصلی کار از پروژه کنار کشید و حسین یاری جایگزینش شد.

* موفقیت احتمالی: افشار هنوز عرقش بابت ساخت سریال طویل القسمت «کیمیا» خشک نشده بود که تلویزیون بلافاصله به او ماموریت داد تا سریالی برای شب های رمضان بسازد. به هر حال خروجی افشار مشخص است. سطح استاندارد کارش «کیمیا»ست و بیشتر از آن نمی شود از او توقع داشت. البته خلاصه قسمت منتشر شده از سریال هم آنقدر کلیشه ای و شعاری است که حتی کورسوی امیدی هم باقی نمی گذارد.


پریا/ رو در رو با ایدز

سریال های تلویزیون ایران در سال 95

* کی می سازد: حسین سهیلی زاده

* برای چه شبکه ای هست: شبکه ۳

* زمان پخش احتمالی: ماه رمضان

* بازیگرانش چه کسانی هستند: لادن مستوفی، امیرحسین آرمان، افسانه بایگان، امیررضا دلاوری، عمار تفتی، کمند امیرسلیمانی، رامتین خداپناهی و هادی قمیشی.

* قصه یک خطی: «پریا» پس از چند سال دوری از ایران به کشور بازمی گردد. در شرایطی که وی همچنان از رابطه قدیمی اش سرخورده است، وارد رابطه ای عاطفی با مردی جوان می شود اما برخی اتفاق ها، ادامه رابطه عاشقانه این زوج را به خطر می اندازد.

* در چه مرحله ای است: از سال گذشته تصویربرداری اش در کرج آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد. قرار بود بعد از پایان تعطیلات نوروز روی آنتن شبکه ۲ برود اما در لحظات آخر تصمیم گرفته شد که از این باکس خارج شود تنا در فرصتی بهتر که گفته می شود همان ماه رمضان است پخش شود.

* موفقیت احتمالی: سهیلی زاده یکی از موفق ترین ملودرام سازهای تلویزیون است. اگر دو سه کار آخرش را فکتور بگیریم، مابقی سریال هایش از جمله «دلنوازان»، «فاصله ها» و «ترانه مادری» جزو کارهای پرمخاطب و به اصطلاح خیابان خلوت کن بوده اند. او بعد از چند ناکامی حالا در سریال «پریا» فیلمنامه ای از سعید فرهادی را در دست گرفته که موضوعی ملتهب دارد. در این سریال به شکلی صریح به موضوع بیماری ایدز پرداخته شده که همین حساسیت ها را برای تماشای آن زیاد می کند.


ملکا/ با حضور سعید مطلبی

سریال های تلویزیون ایران در سال 95

* کی می سازد: احمد امینی

* برای چه شبکه ای هست: شبکه ۳

* زمان پخش احتمالی: معلوم نیست

* بازیگرانش چه کسانی هستند: داریوش ارجمند، شاهرخ استخری، علی شادمان، پوراندخت مهین، علی سلیمانی، علیرضا استادی، پرویز سیرتی و ...

* قصه یک خطی: روایت شهری از انسان هایی است که بهشت خوشبختی و سعادت خود را در جهنم دروغ و انتقام و زیاده خواهی نابود می کنند.

* در چه مرحله ای است: پس از مدت ها سرانجام بعد از تعطیلات نوروز و از چند روز پیش تصویربردای اش در یکی از محله های ونک شروع شد و حالا هم ادامه دارد.

* موفقیت احتمالی: احمد امینی هر چه سریال در تلویزیون ساخته پر مخاطب و خوب بوده، حالا او با فیلم نامه ای از سعید مطلبی، سریال جدیدش را جلوی دوربین برده؛ فیلمنامه نویسی که درام نویسی برای مخاطب عام را آنقدر بلد است که از همین الان می توان با اطمینان گفت «ملکا» جزو کارهای پرمخاطب خواهدشد.


بی قرار 2/ در کمال ناامیدی

سریال های تلویزیون ایران در سال 95

* کی می سازد: فلورا سام

* برای چه شبکه ای هست: مشخص نیست

* زمان پخش احتمالی: معلوم نیست

* بازیگرانش چه کسانی هستند: لاله اسکندری، محمدرضا شریفی نیا، امیرحسین صدیق، پژمان بازغی، سارا خوئینی ها، محمد صادقی و ...

* قصه یک خطی: در همان ادامه داستان فصل اول است. قصه رعنا، زنی که در پیدا کردن بچه اش به خانواده دکتر فرمند رسید و به عنوان پرستار وارد خانه آنها شد، اما ...

* در چه مرحله ای است: حدود چند ماهی است که تصویربرداری اش تمام شده و کارهای نی آن هم رو به پایان است اما هنوز وضعیت مشخصی برای پخش ندارد. این سریال در واقع خارج از تلویزیون و به شخص شخصی ساخته شد و مذاکرات برای فروش آن به تلویزیون جهت پخش به سرانجام نرسیده، از همین رو سریال هنوز روی آنتن نرفته است.

* موفقیت احتمالی: فلورا سام در مدتی که وارد عرصه کارگردانی شده چند سریال برای تلویزیون ساخته که اتفاقا یکی دوتای آن در مناسبت های خوبی از جمله ماه رمضان روی آنتن رفته اند. او البته قدر هیچ کدام از این فرصت ها را ندانست و کارهایی را روانه آنتن کرد که هیچ کدام نتوانستند موفیتی برایش به ارمغان بیاورند.

او دو سال قبل برای دهه آخر صفر سریال «بی قرار» را ساخت، سریالی که وضعیت استقبال از آن چیزی فراتر از کارهای قبلی او نبود. اما با این حال مجید اوجی و همسرش که تهیه کننده کارهایش هست، تصمیم گرفتند فصل دوم آن را هم بسازند. فصل دوم با حضور بازیگران فصل قبل و اضافه شدن چند چهره تازه از جمله پژمان بازغی، امیرحسین صدیق و پروداکشن وسیع تر ساخته شده. حالا باید منتظر ماند و دید ادامه یک قصه کلیشه ای که در فصل اول شاهد آن بودیم، در فصل دوم جذاب و دیدنی از کار درآمده است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج