جاباما
۳۱۹۶۲۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ثبات نسبی دلار در نخستین ماه سال

روند نوسان نرخ دلار در نخستین ماه سال جدید نشان می دهد که این نوع ارز یکی از با ثبات‌ترین دوره‌های زمانی خود دست کم در یک سال اخیر را پشت سر گذاشته است.

خبرگزاری ایسنا: روند نوسان نرخ دلار در نخستین ماه سال جدید نشان می دهد که این نوع ارز یکی از با ثبات‌ترین دوره‌های زمانی خود دست کم در یک سال اخیر را پشت سر گذاشته است.

دلار در فروردین ماه با نوسان چندانی همراه نشد و در کانال ۳۴۰۰ تومان باقی ماند. این ارز در کمترین قیمت خود در فروردین ۳۴۶۰ تومان و در بیشترین نرخ ۳۴۹۷ تومان را تجربه کرد که نشان‌دهنده نوسان ۳۷ تومانی در یک ماه اخیر است.

دلار در هفته اول تعطیلات عید حدود ۳۴۷۸ تومان در بازار قیمت داشت و در ادامه با روند افزایشی قیمت همراه شد و ۱۰ فروردین به ۳۴۹۷ رسید.

دلارآمریکا در دهه دوم فروردین نوسان بیشتری پیدا کرد. در یازدهم فروردین ماه، دلار ۳۴۹۲ تومان در بازار فروخته شد. در پانزدهیمن روز ماه نیز درجهت نزولی حرکت کرد و به قیمت ۳۴۶۲ تومان کاهش یافت اما مجددا افزایش یافت.

در دهه سوم فرودین دلار نوسان کمتری پیدا کرد. بیست و یکم فروردین، دلار ۳۴۸۲ تومان در بازار عرضه شد و در بیست و سوم روز از نخستین ماه سال ۹۵ نرخ ۳۴۷۹ تومانی را تجربه کرد.

امیدواری‌های بیشتر برای تک نرخی شدن دلار در سال جدید

همچنین در آخرین روزهای ماه بار دیگر نرخ دلار روند کاهشی پیدا کرد و به ۳۴۶۰ تومان کاهش یافت.

یکی از برنامه‌ها و اقداماتی که در دولت یازدهم از سوی مقامات اقتصادی و بانک مرکزی بر آن تاکید شده، موضوع تک نرخی شدن دلار است؛ سیاستی که اجرای آن در سال‌های ۹۳ و ۹۴ محقق نشد اما امیدواری‌ از سوی ناظران و کارشناسان اقتصادی برای اجرای این سیاست در سال جاری به دلیل تغییر فضای اقتصادی در جهت رونق و رشد بیشتر شده است.

مدیران بانک مرکزی پیشتر در مهمترین پارامترهای مدنظر خود برای ورود قطعی به یکسان سازی نرخ ارز اعلام کرده بودند که کاهش نرخ تورم همچنین تامین ارز کافی برای کشور و افزایش تعاملات بین المللی بانکی از مهمترین پیش شرط های اجرایی شدن این سیاست است و با وجود اهمیت موضوع تا هنگام فراهم شدن شرایط نمی توان نسبت به آن اقدام کرد، چراکه در غیر این صورت نتیجه مثبت و بادوامی به همراه نخواهد داشت.

اما به نظر می‌رسد با توجه به مجموع شرایط اقتصاد کشور در سال ۱۳۹۵ از جمله موضوع آمدن سرمایه خارجی به کشور در دوران پسا برجام ضرورت تغییر برخی ساختارها و مقررات تجاری از جمله تک نرخی شدن ارز بیش از گذشته احساس می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج