۳۲۰۰۵۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«از تنهایی گریه مکن» و سالار عقیلی

جدیدترین اثر سالار عقیلی روز گذشته در حالی دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه رونمایی شد که این مراسم میزبان چهره‌های شناخته‌شده زیادی بود.

هنرآنلاین: در ابتدای این نشست خبری غلامرضا صادقی نژاد آهنگساز آلبوم "از تنهایی گریه مکن" گفت: من سال‌هاست که در موسیقی مشغول کار هستم، اما به دلایلی علاقه به اجرای صحنه نداشتم. به همین خاطر کم‌کم به سمت کارهای اجرایی کشیده شدم و کمی از موسیقی فاصله گرفتم.

«از تنهایی گریه مکن» و سالار عقیلی

وی افزود: مدت‌ها در کنار استاد کیانی به یادگیری ردیف‌ها در موسیقی پرداختم و توانستم این بخش را به‌خوبی یاد بگیریم. سال‌ها در رادیو کار کردم، اما از آنجایی که دستاورد قانع‌کننده‌ای نداشتم ترجیح دادم فعالیت اجتماعی نداشته باشم. مدت‌ها بعد اجراهای دو نوازی زیادی با اساتیدی چون علی‌اکبر شکارچی و... داشتم.

صادقی نژاد درباره سالار عقیلی و نحوه همکاری خود این‌طور توضیح داد: بعد از نادر گلچین صدای سالار عقیلی را بسیار دوست می‌دارم. به نظرم بدون اغراق تحریرهای او شباهت زیادی به گلچین دارد. آن زمان هم که او کمتر فعالیت می‌کرد، باز صدایش را گوش می‌کردم تا اینکه با صدای ملکوتی سالار عقیلی آشنا شدم. من به واسطه علاقه‌ای که به عقیلی داشتم این آلبوم را در اختیار او قرار دادم او هم به شایستگی این اثر را اجرا کرد.

او ادامه داد: این آلبوم را تحت شرایط خاص روحی ساختم و تمام قطعات با احساسات من درآمیخته است.

سالار عقیلی هم درباره حضورش در این آلبوم گفت: می‌دانستم که آقای صادقی‌نژاد هنرمند است، اما فکر نمی‌کردم تا این حد از هنر برخوردار باشد. وقتی او قطعات را برای من گذاشت، برای خواندن آن‌ها بسیار ذوق‌زده شدم. به جرئت می‌توانم بگویم که "از تنهایی گریه مکن" شاید یکی از بهترین آثاری باشد که تا به امروز خوانده‌ام و حتی سر خواندن بعضی از قطعات اشک می‌ریختم و می‌خواندم. این موضوع نشان می‌دهد که قطعات از چه احساس والایی برخوردارند. هنر زمانی زیبایی خود را حفظ می‌کند که با مادیات درنیامیزد. استاد شجریان می‌گفت: من هیچ‌وقت دنبال پول نبودم بلکه دنبال عشق به هنرم بودم. امروز پول دنبال من است و من از آن فرار می‌کنم. من از این جمله نکته‌ها آموختم و سعی کردم با حساسیت خاصی این رویه را در پی بگیرم.

محمد سریر رئیس هیئت‌مدیره خانه موسیقی هم گفت: به سازنده این اثر تبریک می‌گویم، ایشان به شکل خوبی این آلبوم را ساختند. من اتفاقی دو قطعه از آن را شنیدم و به نظرم از لحاظ موسیقایی بسیار قابل دفاع و خوب است.

او به مبحث خوانندگی آلبوم هم اشاره کرد و گفت: سالار عقیلی هنرمند بسیار خوبی است و لازم می‌دانم بگویم به جز اساتیدی که در این حوزه داریم، پرچم این کار دست سالار عقیلی است، چرا که در طول سال‌ها، روزبه‌روز در حوزه‌های مختلف پیشرفت کرده و گام‌های بلندی برداشته که بسیاری از خوانندگان نتوانسته‌اند به آن نائل شوند. رنگ صدا و دینامیک آواز او به نظرم برای یک شنونده موسیقی کلاسیک هم دلنشین است و علمی به نظر می‌آید

سریر به ترانه‌سرایی اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز ترانه‌سرایی رو به فراموشی است در صورتی که ترانه در جان جامعه ورود کرده و بخشی از دانش جامعه را شامل می‌شود. بخش اصلی یک قطعه ترانه آن است که می‌تواند به زیبایی با موسیقی عجین شده و قطعه‌ای زیبا را پدید آورند. این آلبوم در بحث شعر و ترانه کاملاً خوب ظاهر شده است.

محمدعلی بهمنی شاعر هم درباره این آلبوم گفت: امیدوارم آهنگسازان دیگر هم به استعداد این جوان که به نظرم استعداد خوبی حتی برای ترانه‌سرایی هم دارد توجه کنند چراکه روح ترانه‌ در آن موج می‌زند و توانایی خواننده و آهنگساز توانسته این موج را به ساحل دل شما نزدیک کند. البته باور من این است که کاش ترانه‌ها روی ملودی گفته شوند. در واقع ذات ترانه‌ی ناب این است که با روح موسیقی آشنایی پیدا کند. بیشتر کارهایی هم که دوست داریم و برایمان به ارث مانده، به همین شیوه، شکل گرفته‌اند.

آهنگساز این آلبوم در پایان هم گفت: این کار سال ۹۰ تولیدش به پایان رسید، اما به خاطر ایده‌‌آل نبودن شرایط انتشار آن کمی زمان‌بر شد.

محمود عزیزی، محمدعلی بهمنی، سید عباس عظیمی، حریر شریعت زاده، دکتر محمد سریر و... از جمله مهمانان ویژه این برنامه بودند.

اشعار آلبوم هفت قطعه‌ای "از تنهایی گریه مکن" توسط محمدرضا یار سروده شده و آهنگسازی قطعات هم اثری از ابوالفضل صادقی‌نژاد است. غلامرضا صادقی تنظیم آثار را انجام داده است. این اثر با همت موسسه فرهنگی هنری "صدای هنر" تهیه شده و از سوی شرکت پخش "دنیای هنر" در بازار توزیع شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج