۳۲۰۱۴۱
۳ نظر
۵۳۶۲
۳ نظر
۵۳۶۲
پ

این آدامس ها نازا می کنند؟

آدامس تریدِنت نخورید! این هشداری است که در صفحه های اجتماعی بارها منتشر شده است. روی بسته آدامس اصل نوشته شده فروش و بازاریابی آن در آمریکا ممنوع است؛ اما آیا واقعا فروش این محصول در آمریکا به خاطر خطرات نازایی و مشکلات هورمونی ممنوع شده؟!

هفته نامه تماشاگران امروز: آدامس تریدِنت نخورید. این هشداری است که بعضی ها، به خصوص آنهایی که سلامت هموطنان شان خیلی برایشان اهمیت دارد، در صفحه های اجتماعی بارها منتشر کرده اند.

برای اینکه توجه همه به این هشدار جلب شود، توضیح هم داده اند که: «آدامس تریدنت با قیمت ۲ تا ۳ هزار تومان در کشور به فروش می رسد در حالی که فروش آن در آمریکا ممنوع است. روی بسته آدامش نوشته شده خرید و فروش و حتی بازاریابی آن در آمریکا ممنوع است. متاسفانه مصرف این آدامس نازایی و مشکلات هورمونی به دنبال دارد و ...»

روی بسته آدامس اصل نوشته شده فروش و بازاریابی آن در آمریکا ممنوع است؛ اما آیا واقعا فروش این محصول در آمریکا به خاطر خطرات نازایی و مشکلات هورمونی ممنوع شده و اگر این آدامس این مضرات را دارد، چطور وزارت بهداشت اجازه واردات و فروش آن را می دهد؟

این آدامس ها نازا می کنند؟

حتی اگر تشخیص سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این است که این آدامس مشکلی دارد و شرکت تولید کننده آن را مجبور کرده این جمله را روی بسته های آن بنویسد، چرا سازمان بهداشت جهانی واکنشی به تولید این محصول نشان نداده است؟

به هر حال تاکید وزارت بهداشت این است که مصرف هر خورکی یا دارویی که مجوز وزارت بهداشت را داشته باشد، مشکلی ندارد. بهروز جنت، مدیر کل نظارت و ارزیابی بر فرآوردهای خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، می گوید: «اگر روی این آدامس نوشته شده در آمریکا فروخته نشود، به این معنی است که برای بعضی از محصولات به عنوان کمک به صادرات آن، بعضی از امتیازات جهت صادرات فراهم می شود و تسهیلاتی به آنها داده می شود. حتی کشور ما نیز این تسهیلات را برای صادرکنندگان فراهم می کند. مثل گمرک ایران که از بعضی از تولیدکنندگان بابت صادرات محصول شان عوارض گمرکی دریافت نمی کند، به همین دلیل روی این محصولات نوشته می شود صرفا جهت صادرات.»

میثم رضایی هم این توضیح جنتی را به نوعی تایید می کند. او که پزشک بیهوشی است، این موضوع را با اتفاقی در حوزه کاری خودش مقایسه می کند: «روی کتاب بیهوشی میلر نوشته شده، برای فروش در آسیا. این جمله را به این دلیل ننوشته اند که در آمریکا متن کتاب فرق دارد. چون در آن کشور نسخه الکتریکی این کتاب هست و کاملا هم مشابه خود کتاب است، این جمله را روی آن نوشته اند.از طرفی قیمت این کتاب در آمریکا خیلی گران تر است و با عوارض و مالیات بالاتر عرضه می شود ولی در مراکز دولتی و کتابخانه های دانشگاهی به وفور و رایگان است. تعدادی از نسخه های مشخص و با حمایت یونسکو و ... در اختیار کشورهای توسعه نیافته مثل ایران و دیگر کشورهای آسیایی قرار می گیرد اما اگر کسی در آمریکا یا اروپا آن را بفروشد، جرم مرتکب شده. شاید این آدامس ها هم مثلا برای آمریکایی ها گران تر یا ارزان تر باشد.»

به نظر می رسد این توضیحات کافی باشد. آدامس تریدنت هم مثل بقیه تولیداتی که مجوز و مصرف اش به تایید وزارت بهداشت رسیده قابل استفاده است و نازایی و مشکلات هورمونی گفته شده به همراه ندارد. پس هموطنان می توانند با خیال راحت این آدامس را بجوند و به زاد و ولد ادامه دهند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی اجناس هستند مانند لولزم ارایش که در امریکا تولید میشوند ولی مجوز فروش در کشور خودرا ندارند چون ملت خود رو دوس دارن و برا جونشون ارزش قایل هستند نه مثل ما و میوه های قاچاق که معلوم نشد چه کسی وارد میکرد ؟

    • بدون نام

      با آخرش که نوشته "با خیال راحت به زاد و ولد ادامه دهيد" خيلي حال کردم!!!!!!!!!!! :)))))))))))))))))))))

    • سارا

      تیکه یه آخرش خیلیییی خوب گفته ، دمش گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج