جاباما
۳۲۰۱۶۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جنین پستانداران در فضا رشد می کند!

دانشمندان چینی دریافته اند که جنین پستاندارن می تواند در فضا پرورش یابد.

وب‌سایت تک اِرا: اطلاعات ماهواره ی Shijan ۱۰ تایید می کنند که جنین پستانداران توانایی پرورش در فضا را دارد. SJ-۱۰، فضاپیمای قابل بازیابی چین است که حامل ۱۹ آزمایش، شامل ۶۰۰۰ جنین در بسته هایی در اندازه ی مایکروویو بوده و ۶ آوریل زمین را ترک کرده است.

جنین پستانداران در فضا رشد می کند!

دانشمندان چینی قصد داشتند بدانند که آیا روند رشد جنین در فضا مانند زمین خواهد بود یا خیر. چرا که اگر ما بخواهیم فرزندان آینده توانایی زندگی در فضا را داشته باشند، باید بدانیم که گونه ی انسان در فضا چگونه تولید مثل خواهد کرد.

روزنامه ی انگلیسی زبان China Daily که در این کشور آسیایی منتشر می شود، اعلام کرده که فضاپیمای مورد نظر، هر ۴ ساعت اطلاعات و تصاویر مربوط به مسکن اتاق نمونه را ارسال می کند. یکی از تصاویر ارسال شده، چهار ساعت قبل از خاموشی فضاپیما به ثبت رسیده است، در حالیکه سایر عکس هایی که جنین ها را در مرحله ی پیشرفته ی بلاستوسیست نشان می دهند، ۸۰ ساعت بعد از ترک زمین توسط فضاپیما، به ثبت رسیده اند.

جنین پستانداران در فضا رشد می کند!

از آنجاییکه این آزمایش مراحل اولیه ی خود را به سر می برد، نمی دانیم که جنین ها تبدیل به موش های کاملا سالم خواهند شد یا خیر. داوون انکوی، محقق ارشد تحقیقات SJ-۱۰ معتقد است قبل از تبدیل شدن به یک گونه ی فضایی، حداقل باید بدانیم که "گام حیاتی در تولید مثل ما" در فضا امکان پذیر خواهد بود یا خیر.

کپسول ورود مجدد SJ-۱۰، در حالیکه ۱۱ مورد از ۱۹ آزمایش را به همراه داشت، به تازگی در مونگولا به زمین نشست. سایر نمونه ها هنوز هم در نیمه ی دیگر فضا پیما، در حال گردش هستند. علیرغم اینکه ۱۲ روز از ارسال آنها می گذرد، می توانید مرحله ی بلاستوسیستی جنین های منجمد را در تصویر زیر مشاهده کنید. دانشمندان با استفاده از مواد شیمیایی، از رشد بیش از اندازه ی آنها جلوگیری کرده اند. مقامات، جنین ها را به بجینگ منتقل می کنند تا مطالعات بیشتر در باره ی تفاوت رشد آنها با جنین پستاندارن در زمین صورت بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج