۳۲۰۱۷۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

بالاخره کیارستمی سرطان دارد یا ندارد؟

ماجرای ادامه دار بیماری عباس کیارستمی و اظهارات روابط عمومی وزارت بهداشت که از روند بهبودی می گوید: «هنوز هم می گویم سرطان دارد!»

هفته نامه تماشاگران امروز: حال عباس کیارستمی خوب است. وزیر بهداشت گفته تا یک هفته دیگر از بیمارستان مرخص می شود و به خانه اش می رود. او خوب است و حتی می گویند دیگر نیازی به شیمی درمانی ندارد. کیارستمی که ۱۳ فروردین ماه در بیمارستان جم تهران، شرایط جسمی اش به قدری بد بود که پزشکان تقریبا از او قطع امید کرده بودند، حالا دوباره به آغوش خانواده برگشته تا به زودی با بهبودی کامل بتواند فیلمسازی اش را از سر بگیرد.


بالاخره کیارستمی سرطان دارد یا ندارد؟

همزمان با بهبود شرایط جسمی این فیلمساز نامی اما جمله ای را علی جنتی وزیر ارشاد از حسن قاضی زاده هاشمی نقل کرد که شائبه کم کاری کادر پزشکی معالج سازنده فیلم «طعم گیلاس» را تشدید می کرد. فیلمسازی که سرانجام مشخص نشد شرایط حادش که باعث رشد عفونت در بدن و استفاده از خواب مصنوعی برای درمانش شده، به دلیل سرطانش بوده یا اصلا سرطان نداشته و عفونت دستگاه گوارش و کم کاری کادر پزشکی این شرایط را برایش ایجاد کرده است.

دکتر عباس زارع نژاد یکی از خبرسازها در ماجرای بیماری این فیلمساز نامی است. مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت که اولین بار در واکنش به نقدی از کیوان کثیریان درباره اهمال کادر پزشکی، اعلام کرد این فیلمساز سرطان دارد و همچنان تنها مقام رسمی است که درباره سرطان کیارستمی سخن می گوید. او در گفتگویی با تماشاگران امروز به چند ابهام درباره این بیماری خبرساز، پاسخ داده است.

اینکه آقای جنتی به نقل از آقای قاضی زاده هاشمی گفتند اگر شب ۱۳ فروردین به داد آقای کیارستمی نمی رسیدند، ایشان از بیماری جان سالم به در نمی برد، تایید شائبه کم کاری کادر پزشکی است؟

- راستش من صحت این گفته را تایید نمی کنم. آقای قاضی زاده هاشمی یک پزشک متخصص هستند. هیچ گاه پ هیچ پزشکی چنین جمله ای را درباره روند درمانی یک بیمار نمی گوید.

ولی این جمله از قول آقای وزیر ارشاد منتشر شده. ایشان هم از آقای قاضی زاده هاشمی نقل کردند.

- گفتم من از نظر پزشکی می گویم، ایشان به عنوان پزشک چنین جمله ای را بعید است گفته باشند. به نظرم آقای جنتی هم جمله ای را با این مضمون و به این شکل نگفته اند، احتمالا این جمله بد نقل شده است.

شما بعد از نقل شدن این جمله با آقای قاضی زاده هاشمی درباره اش صحبت کردید و پرسیدید که چنین جمله ای گفته اند یا نه؟

- بعد از رسانه ای شدن این جمله، ما با هم به عیادت آقای کیارستمی رفتیم و ایشان در این ملاقات گفتند که استاد کیارستمی به زودی مرخص می شوند اما اینکه جمله ای که شما می گویید را پرسیده باشم، راستش به قدری این جمله دور از ذهن بود که من حتی از ایشان درباره اش نپرسیدم. اطمینان دارم که این یک سوءبرداشت از گفته های دو وزیر بوده است.

اما این گفته اگر صحت داشته باشد، تایید می کند که در روند درمانی آقای کیارستمی کم کاری شده؟ اتفاقی که سبب شده بود شب ۱۳ فروردین در بیمارستان جم، خانم حکمت عصبانی شوند و به خاطر نبود کادر پزشکی بالای سر این فیلمساز با عصبانیت اعتراض کنند. این شایعه را حتما شنیده اید؟

- البته من این را هم شنیدم که خانواده آقای کیارستمی از خانم منیژه حکمت دلخور هستند. البته اینکه می گویم یک شایعه است. هم آنچه شما گفتید و هم آنچه من شنیدم. مطمئن نیستم آنچه شما گفتید درست باشد و آنچه من شنیدم هم صحت داشته باشد اما این چیزی است که شنیده ام. به هر حال باید همه خوشحال باشیم که امروز حال آقای کیارستمی خوب است. فقط این را بگویم شب اولی که دکتر قاضی زاده به عیادت آقای کیارستمی رفت حتی ما هم همراهش نبودیم. خودشان که خبر را شنیده بود، بدون خبرنگاران و ما به این دیدار رفتند. فقط به ما گفتند از وزیر محترم ارشاد شنیده اند حال عمومی آقای کیارستمی خوب نیست. حتی عکسی که از دیدار اول آقای وزیر گرفته شده، تصویری با موبایل است که احتمالا یکی از اعضای کادر درمان بیمارستان یا خانواده آقای کیارستمی و همراهان شان گرفته و منتشر کرده اند، نه همکاران من. اگرچه در دیدارهای بعدی که رسمی بودند، مثل همه دیدارهای دیگر آقای وزیر، ما با ایشان خبرنگار هم فرستادیم و اخبارش را هم منتشر کردیم. به هر حال امروز همه ما باید خوشحال باشیم ایشان خوب شده اند و به زودی از بیمارستان مرخص می شود. نباید به حاشیه ها دامن بزنیم. ایشان بعد از مرخصی از بیمارستان احتمالا یک دوره نقاهت را طی می کنند و به زودی می توانند فیلم بسازند.

درباره بیماری ایشان حرف های مختلفی زده شده. بالاخره ایشان مبتلا به سرطان هستند یا نیستند؟ شما تنها کسی بودید که رسما گفتید ایشان سرطان دارند؟

- بیماری شان که سرطان است اما نیاز به شیمی درمانی ندارد.

اما قبلا گفته بودید ایشان بیماری حاد دارد و بیماری شان سرطان است ولی همان زمان آقای دکتر حریرچی (قائم مقام وزارت بهداشت) ابتلای ایشان به سرطان را رد کرده بودند؟

- گفتم که ایشان سرطان دارند اما خوشبختانه خیلی پیشرفته نیست. با همین درمانی های بیمارستانی، این مشکل برطرف شده است. در این مدت درمان بخش سرطانی را از بدن بیمار خارج کرده اند. دیگر مشکلی از این بابت ندارند. درمان شان تمام شده و حال شان خوب است. تنها بخشی از کولون که بیماری در آن رشد کرده، خارج شده و دیگر مراحل درمانی سختی ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج