۳۲۰۴۰۱
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

اوباما همواره خواستار تعامل با رهبران ایران

مشاور ارشد امنیت ملی باراک اوباما گفت که بعید است وی قبل از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش به ایران سفر کند.

خبرگزاری فارس: «بن رودز» یکی از مشاوران ارشد امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به گروهی از خبرنگاران در یک کنفرانس خبری در «ریاض» پایتخت عربستان سعودی گفت که بعید است «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود به ایران سفر کند.


نشریه آمریکایی «پالتیکو» گزارش کرد، بن رودز در ادامه به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم احتمالاً همان سفر (اوباما) به کوبا برای شکستن یک تابوی دیرینه کافی باشد».

مشاور امنیت ملی اوباما تصریح کرد که دولت آمریکا «به تعامل با ایران در هرکجا که فرصت پیشرفت به وجود آید، ادامه می‌دهد» که در اغلب موارد این تعامل از طریق کانال دیپلماتیک بین «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران صورت می‌گیرد.

بن رودز اینگونه گفت: «رئیس‌جمهور همیشه تصریح کرده است که اگر به این باور برسد که می‌تواند در خصوص موضوعات مختلف (با ایران) به پیشرفت برسد، تمایل دارد با حاکمیت ایران وارد تعامل شود. او با حسن روحانی (رئیس‌جمهوری ایران) گفت وگوی تلفنی داشته است. حقیت امر این است که من فکر می‌کنم ما شوقی از سوی مقامات ایرانی برای این سطح تعامل ندیدیم. آنها در واقع بر کانال (ارتباطی) میان وزرای خارجه ما متمرکز هستند و بنابراین فکر می‌کنم اینجا همان محمتل‌ترین سطحی‌ است که می‌توانیم ادامه دهیم».

وی ادامه داد: « اما یکبار دیگر متذکر می‌شوم که آنچه ما به دنبال پرورش آن هستیم یک پویایی است که می‌توانیم در گفت‌وگوی دیپلماتیک با مقامات ایرانی در خصوص موضوعات مرتبط با درگیری‌های منطقه‌ای داشته باشیم که دقیقاً این به آن خاطر است که ایران در این حوزه‌ها نقش دارد و ما تمایل داریم تلاش کنیم تا آنها را به یک مسیر سازنده‌تر حرکت دهیم و این امر نیازمند گفت‌وگوی بیشتر و همچنین هوشیاری و نوعی توانمندی نظامی است که درباره آن توضیح دادم».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الحق که تمامی نصایح امام واقعی است" امریکا شیطان بزرگ است" از یک طرف اظهار و تمایل و شعار دوستی می دهد و از طرف دیگر در عمل با قوانین ضد ایرانی، و گول زدن رهبران احمق کشورهای عربی دورو برمان انها را بر علیه ایران تجهیز و تحریک می کند.
      قسم حضرت عباس و دم خروس: مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      اوباما خیلی غلط کرده، کی راهش میده که بخواد بیاد!

    • نسترن

      مرگ بر آمریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج