جاباما
۳۲۰۵۸۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ساماندهی برج آزادی تا ۴ ماه دیگر

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از برج آزادی بازدید و از نزدیک در جریان بازسازی و مرمت برج قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از برج آزادی بازدید و از نزدیک در جریان بازسازی و مرمت برج قرار گرفت.

احمد حکیمی‌پور در بازدید از روند بازسازی برج آزادی با بیان اینکه سومین بار است که بازسازی برج آزادی در دستور کار مشترک آزادی و مدیریت برج قرار گرفته است گفت: برج آزادی یکی از نمادهای ملی و مکانی است که به نماد پیروزی و آزادی در کشور شناخته شده است.

او با بیان اینکه برج آزادی به دلیل نوع معماری و خاطره جمعی ملت ایرانی یکی از دروازه‌های مهم تهران است، گفت: در دوره اول شورای شهر چکه کردن آب از دیواره برج آغاز شد و بارها شهرداری تهران برای به سازی و مرمت این بنا هزینه کرد بدون اینکه وظیفه قانونی در این زمینه داشته باشد اما متاسفانه مشکل چکه کردن آب حل نشد.

حکیمی‌پور ادامه داد: نهایتا پیرو جلسات با مسوولان امر در سال گذشته مقرر شد که معاونت فنی و عمرانی شهرداری وارد عمل شود و به سازی اصولی برج را در دستور کار قرار دهد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر بابیان اینکه این بار برای مرمت برج آزادی عجله‌ای نداریم و زمان را فدای کیفیت نمی‌کنیم گفت: متاسفانه در حین مرمت مشکلاتی از جمله عدم تطابق سنگ زمینه با سنگ بدنه برج ایجاد شد که مجددا سنگ ها کنده و درحال نصب هستند.

همچنین مهندس امام، مدیر پروژه مرمت برج آزادی با بیان اینکه سال گذشته طراحی چهار لایه‌ای را برای آب‌بندی برج آزادی درنظر گرفتیم ادامه داد: طراحی چهارلایه‌ای بگونه‌ای است که اگر آب به لایه‌ها نشست کند وارد زهکشی می‌شود و آب از مجموعه خارج می‌شود.

امام با بیان اینکه اگر آب در سازه بماند موجب تخریب می‌شود گفت: عجله‌ای برای پایان مرمت برج نداریم اما براساس برآوردهای ما چهارماه دیگربرای مرمت این برج زمان لازم است.

همچنین خرسند، مدیرعامل برج آزادی بابیان اینکه سومین باراست که بازسازی ریشه‌ای برج در دستور کار قرارگرفته است، گفت: درپی مرمت سال ۸۶ متاسفانه خسارات بیشتر شد و حتی از مجموعه درخت های برج تنها ۳ عدد باقی مانده است و متاسفانه شهرداری پس از جابجایی این درختان جایگزینی درنظر نگرفت.

او بابیان اینکه نگران هستیم بلایی که دفعات قبل بر سر برج آمده این بار هم بیایید، گفت: متاسفانه با وجود اقدامات زیرساختی اساسی، انتخاب سنگ به درستی انجام نگرفته به گونه‌ای که نه تنها اعتراض ما را به همراه داشت بلکه ممکن است مخاطبان فکرکنند شهرداری کار مرمت را سمبل کرده است.

خرسند با بیان اینکه بنا براعلام مسئولان شهرداری مقرر شده که تا پایان تیرماه مرمت به پایان برسد، ادامه داد: باید شهرداری زمان دقیق را اعلام کند چراکه درحال حاضر مجموعه برج تعطیل است و در درازمدت مشکل ساز خواهد شد.

او با انتقاد از مقایسه برج آزادی و میلاد گفت: نباید این دو برج را بایکدیگر مقایسه کرد چراکه در برج میلاد ۳ معاونت شهرداری حراست از برج میلاد را برعهده دارند اما ما در برج آزادی برای خرید یک لامپ هزار نامه نویسی داریم.

او با اشاره به تمایل مدیریت برج برای ایجاد مدیریت یکپارچه برج ادامه داد: اگر این مهم محقق شود برج آزادی نیز از نعمات و برکات شهرداری تهران بهره مند خواهدشد.

خرسند در مورد تخریب درختان محوطه برج نیز گفت: در سال ۸۶ با خاکبرداری محوطه درختان به غیر از ۳ درخت، باقی مانده از بین رفت.

در این بازدید عدم انتخاب درست سنگ برای مرمت محوطه با بدنه برج انتقادات مسئولان برج آزادی را به همراه داشت بگونه‌ای که خرسند از عدم تحویل پروژه در صورت عدم تطابق خبرداد.

در پایان حکیمی‌پور بابیان اینکه مدیریت چندگانه برج باعث تشدید مشکلات شده گفت: پهنه‌ای که برج آزادی در آن قرار گرفته می‌تواند پهنه تاریخی فرهنگی و گردشگری شود و برنامه‌های زیادی در آن اجرا شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما از بچگی ازادی میشینیم ، سی ساله که هر روز داره بدتر میشه که بهتر نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج