۳۲۰۷۲۹
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش پل رایان به خرید آب سنگین از ایران

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن ۳۲ تن آب سنگین از ایران می خرد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این باره ادعا کرده است که این اقدام یک « هدیه » به تهران است.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت اقدام آمریکا به خرید آب سنگین از ایران یک « هدیه » به تهران است.

پل رایان افزود: این اقدام آمریکا به خرید آب سنگین از ایران یک « امتیاز بی سابقه » برای این کشور است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به گزارش های مربوط به اقدام آمریکا به خرید آب سنگین از ایران ، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پایگاه اینترنتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه ی پل رایان رئیس این مجلس درباره خرید آب سنگین ایران به وسیله آمریکا را منتشر کرد.

عنوان این متن در پایگاه اینترنتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا « بیانیه درباره اقدام دولت به خرید آب سنگین از ایران » می باشد.

بیانیه پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به گزارش هایی درباره اقدام دولت اوباما به خرید هشت میلیون و ششصد هزار دلار آب سنگین از ایران می باشد.

در این بیانیه آمده است: توافقنامه هسته ای برای ایران به مثابه هدیه ای است که همچنان ثمر می دهد. این اقدام به خرید، که ظاهرا اهتمام دولت به شیرین کردن توافقنامه است، مستقیما باعث اعطای کمک مالی به برنامه هسته ای ایران می شود. این اقدام یک امتیازبی سابقه دیگر به بزرگترین حامی دولتی تروریسم در دنیا است.

در انتهای این گزارش در قالب یک یادداشت آمده است: اوایل هفته ی جاری میلادی ، پال رایان مصرانه از دولت آمریکا خواسته بود که دادن امتیازات اقتصادی بیشتر به ایران شامل دسترسی تهران به دلار و سیستم مالی آمریکا را منتفی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد واشنگتن برای پاسخگوی به نیازهای داخلی و تحقیقاتی خود در زمینه هسته ای از ایران ۳۲ تن آب سنگین می خرد.
این خبر در حالی اعلام شد که دو کشور درباره اجرای توافقنامه هسته ای ایران گفتگو می کنند.
جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد « این معامله که مبلغ آن اعلام نشده است برای صنعت آمریکا یک محصول مهم خواهد بود و به ایران امکان می دهد مازاد آب سنگین خود را بفروشد .»

به نوشته وال استریت ژورنال که ابتدا این خبر را منتشر کرد مبلغ این قرارداد به هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دلار می رسد.

کربی در بیانیه ای اعلام کرد « این مواد رادیواکتیو نیست و به لحاظ امنیتی خطری ندارد .»
آمریکا خرید این مقدار آب سنگین را در چارچوب توافقنامه تاریخی وین توصیف کرد که 14 ژوئیه 2015 بین قدرت های بزرگ و ایران امضا شد و در آن کنترل برنامه هسته ای ایران پیش بینی شده است.
در این توافقنامه که اجرای آن ۱۶ ژانویه شروع شد لغو تحریم های اقتصادی علیه تهران و بازگشت تدریجی ایران به مبادلات بین المللی پیش بینی شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد « رعایت شدن توافقنامه از سوی ایران به این معنی است که این مواد اکنون از ایران خارج شده است تا تضمین شود در ساخت سلاح هسته ای به کار برده نخواهد شد.»

به گفته جان کربی، این ۳۲ تن آب سنگین قرار است در هفته های آتی به آمریکا تحویل داده شود و سپس در بازار آمریکا برای اهداف صنعتی و تحقیقات علمی فروخته خواهد شد.

خبر این معامله در روزی اعلام شد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نیویورک تلاش خواهد کرد به محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود درباره روند لغو تحریم های علیه تهران در پی توافق هسته ای اطمینان دهد.

کوین مک کارتی رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در بیانیه ای از طرح دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای خرید آب سنگین از ایران در تلاش برای حفاظت از توافق هسته ای که با این کشور امضا کرده است انتقاد کرد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی رئیس اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد مک کارتی در بیانیه خود آورده است:« طرح دولت برای خرید بیش از سی تن آب سنگین از ایران به بهای بیش از هشت میلیون دلار یک بار دیگر اقدامی فرای توافق هسته ای است. هیچ جایی در این توافقنامه مطرح نشده است که این آیت الله باید به خاطر تحویل موادی که توافقنامه هسته ای را نقض می کند یا به زودی نقض خواهد کرد، پاداش مالی دریافت کند.

پرداخت پول به ایران برای حمایت از تروریسم یا برنامه موشکی بالستیک این کشور اقدامی غیر مسئولانه است. این رویه خطرناک می تواند راه را برای نقل و انتقالات مالی دیگر با ایران هموار سازد یا به این کشور اجازه دهد به نظام مالی آمریکا دسترسی داشته باشد. این دسترسی در این توافق هسته ای اعطا نشده است و نباید فعلا محقق شود. دولت آمریکا باید تضمین کند ما به روند امتیازدهی بی پایان به منظور راضی نگه داشتن ایرانی ها که تهدید می کنند از توافق هسته ای کنار می کشند، ادامه نمی دهیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت امریکا دیگه خودشو بخاطر ایران کشت

    • mori

      امیدوارم باج نبوده باشه

    • مهدي

      حالا اين پول به دلار پرداخت ميشه يا تبديل ميشه. دلار كه تحريميم .پولاي قبل هم كه به اصطلاح ازاد شده رو هم هنوز نتونستيم بگيريم.اگه دوباره به يه بهانه ديگه اين پول و امريكا بالا نكشه.بعدشو واقعا اين پولا و دلارا و اين صرفه جوئيهاي ارزي كه هر دفعه ازش دم ميزنيم چه تاثيري به حال ملت داشته اصن واقعا اين پولا كجا ميره؟
      فقط هر سال سفره مردم كوچك تر شد.
      هر سال گفتيم دريغ از پارسال.
      شك دارم اينو بزاريند تو نظرات تا همه ببينند.(:

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا وقتی جنگ در کشورهای همسایه تموم نشه به خودمون هیچ پولی نمیرسه بیخیال بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج