۳۲۰۹۴۰
۱۹ نظر
۵۰۱۰
۱۹ نظر
۵۰۱۰
پ

مردم منتظر کاهش قیمت مسکن نباشند

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: تصور این‌که بخش مسکن در نیمه اول سال جاری دچار رونق شود دور از ذهن است؛ با این حال نمی‌توان منتظر کاهش قیمت مسکن شد و توصیه می‌کنم که متقاضیان مصرفی هم‌اکنون اقدام به خرید کنند.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: تصور این‌که بخش مسکن در نیمه اول سال جاری دچار رونق شود دور از ذهن است؛ با این حال نمی‌توان منتظر کاهش قیمت مسکن شد و توصیه می‌کنم که متقاضیان مصرفی هم‌اکنون اقدام به خرید کنند.

سید رضا قهاری اظهار کرد: با اینکه در این شرایط پیش بینی و ضعیت مسکن در سال ۹۵ مشکل است اما به نظر نمی‌رسد در نیمه اول سال شاهد رونق این بخش باشیم.

وی افزود: بعد از امضای برجام در سال گذشته از بعد روانی امیدواری برای رونق تولید و عرضه مسکن بیشتر شد اما حل مسائلی که تحریم‌ها طی سال‌های متمادی برای اقتصاد کشور ایجاد کردند نیازمند زمان است. به همین دلیل نمی‌توان خیلی به تحرک بخش مسکن در نیمه اول سال جاری دلخوش بود.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که زمزمه‌هایی که بعضا در مورد تجدید تحریم‌ها می‌شود جو روانی منفی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ایجاد می‌کند، گفت: سرمایه‌گذاران و خریداران همواره به دنبال بهترین شرایط هستند. حال آن‌که در وضعیت فعلی ثبات اقتصادی مشاهده نمی‌شود. به همین دلیل تولید و فروش در حالت تعلیق قرار دارد. البته سابقه نشان داده زمانی که ثبات اقتصادی در کشور ایجاد می‌شود مردم به سمت خرید هجوم می‌آورند که می‌تواند منجر به افزایش تا ۱۰ درصدی قیمت مسکن شود.

قهاری مشکلات بخش تقاضا را ناشی از نبود تسهیلات بانکی کافی دانست و افزود: دولت دچار کسری بودجه است و منابع کافی در اختیار بانک‌ها قرار ندارند. به همین دلیل نمی‌تواند به همه‌ی تقاضاهای تسهیلات پاسخ دهد. این منجر به بی‌تحرکی بخش تقاضا در مسکن شده و در این وضعیت تولید توجیه اقتصادی ندارد.

وی تاکید کرد: بخش اعظم منابع پولی کشور که می تواند به بخش مسکن تزریق شود در اختیار بخش خصوصی است که در شرایط فعلی، انگیزه‌ی کافی برای سرمایه‌گذاری ندارد.

به گفته قهاری، مردم منتظر هستند تا قیمت مسکن کاهش یابد اما بعید است چنین اتفاقی رخ دهد؛ چرا که شیب کاهش قیمت کند شده است. درست است که در شش ماه اول سال نمی‌توان به رونق مسکن امیدوار بود اما پیشنهادم این است که متقاضیان مصرفی اقدام به خرید مسکن کنند؛ چرا که مسکن احتمالا در نیمه دوم سال تا ۱۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هههههه

    • بدون نام

      خودتی

    • بدون نام

      مسكن بخصوص املاك غير نوساز مطمئنا كاهش قيمت خواهند داشت.مردم منتظر نيستن ،مطمئن هستن قيمتها كم ميشوند.

    • user

      مگه تو ایران کاهش قیمت معنی داره؟

    • رهگذر

      شما هم منتظر از رکود در آمدن بازار مسکن نباشید

    • ترسو

      يعني مگه آدم عاقلي هم هست كه منتظر كاهش قيمتِ هر كالائي باشه ؟!؟!
      خدا شفاش بده .......

    • بدون نام

      مسكن بخصوص املاك غير نوساز مطمئنا كاهش قيمت خواهند داشت.مردم منتظر نيستن ،مطمئن هستن قيمتها كم ميشوند.

    • بدون نام

      ما فقط منتظر یه چیزیم دیگه این انجمن انبوه‌سازان هم یکی از علت های خونه دار نشدن قشر متوسط

    • سیری

      اقا قبمت ها سرسام اوره . با حقوق اداره کار نمیخونه به قول دوست مان ههههههه ولی ارزو بر جوانان هیب نیست پولی را به جیب شما نمی ریزیم تا دلت بسوزه . مسکن سه تا چهار برابر نرخش غیر واقعیه .

    • بدون نام

      قیمت مسکن با درآمد مردم هماهنگی ندارد و رکود بازار مسکن امری طبیعی است . خواب بیش از اندازه مسکن برای سازنده زیانبر است یعنی ساختمان خود به خود مستهلک میشود.ضمن آنکه هزینه هایی را برای نگهداری ملک باید بپردازد... سود کمتر میتواند سازنده را به نقدینگی نزذیک کند..

    • بدون نام

      حالا ببینیم به حرف شماست یا عمل ما

    • ایرانی

      *** مسکن نمی خریم ***

      به همین خیال باش!

      مشتری بی مشتری!

      حالا هی بیا و مردم رو فریب بده

      مسکن نابود است!!

      به زودی تمام این انبوه سازان و مسکن سازان و صاحبین املاک و صاحبخانه ها ورشکسته و نابود و مضمحل خواهند شد تا درس عبرتی برای ظالمین و ستمگران باشد

      دیگه خواب مشتری رو ببینید!!

      این دروغ و ها و نیرنگ ها دیگه جواب نمیده و کهنه و قدیمی شده

      بهتره منتظر باشی و نابودی خودت رو ببینی

    • ح ر

      امروز قیمت اهن را باقبل از سال مقایسه کنید چقدر افزایش داشته.بقیه اقلام تا تیر ماه حالا ببینید

    • کاربر

      منتظر کاهش قیمت ساده نیستیم.منتظر فروپاشی کامل قیمت تا ۵ برابر غیر واقعی هستیم.

    • حیدری

      کسی منتظر نمونده! جناب کارشناس مردم پول ندارن! میفهمی ؟ ندارن!

    • وطن

      اینم یک کلک تازه مثل رد کردن خودروها با وامهای آنچنانی

    • علی

      اولا مردم بخصوص جوونها پول کافی برا خرید ندارن
      اونایی هم که پول دارن ، سپرده گذاری کردن که یه سود خوب و بدون ریسک داره
      من خودم سال گذشته خونه خریدم ، که اگه نمیخریدم و سپرده گذاری کرده بودم ، 30, 40 میلیونی بنفعم بود
      الان خونه کلی از قیمت افتاده ، انشالله ارزونتر هم بشه تا ملت صاحب خونه صن

    • دکترای ریاضی مالی

      طبق آمار رسمی خانوار موجود در ایران بیست و یک میلیون و میزان خانه های ساخته شده بیست و دو میلیون و پانصد هزار تاست . یعنی تعداد خانه از نیاز بازار بیشتر است . اما توزیع نامناسب این خانه ها باعث نابسامانی در وضع اجاره و خرید و در کل وضع معیشتی مردم عزیزمان شده است . مسکن به نوعی مانی گیم بود که به نقطه اشباع رسید و حالا هم طی چند سال رکود را شاهد خواهیم بود که با امید به خدا نتیجه درست آن کاهش قیمت هاست . وقتی پولی در دسترس نباشد هرچه وام سنگین تری بدهند باز هم انگیزه خرید منزل زیاد نمی شود .زیرا بازپرداخت های کمر شکن آن وام ها همه را بیزار می کند ... اینجانب سال گشته منزل خود را با نوزده میلیون کمتر از قیمتی که آگهی کردم فروختم و البته چون پول نقد در دسترس داشتم . منزل بزرگتری را به قیمت حدودی سی میلیون کمتر از عرف آن خریدم ... امید است که همین شکل و وضع ادامه یابد تا حداقل شاهد تثبیت قیمت ها در یک محدوده معقول باشیم . و باز امید که دولت به جای راه حل های آنی و مقطعی به فکر اشتغال جوانان باشد . تنها راه برون رفت از این وضع رسیدن به در آمد های پایدار بر اساس کار کردن درست و ساختن پول و ارزش آفرینی است ...نه دلالی و پول درآوردن به تنهایی (بلایی که فعلا گریبانگیر مملکت ماست) ....در اخر دعا می کنم ...خدا مملکت مارا از شر توهم و همچنین دروغ رهایی بخشد

    • دکترای ریاضی مالی

      طبق آمار رسمی خانوار موجود در ایران بیست و یک میلیون و میزان خانه های ساخته شده بیست و دو میلیون و پانصد هزار تاست . یعنی تعداد خانه از نیاز بازار بیشتر است . اما توزیع نامناسب این خانه ها باعث نابسامانی در وضع اجاره و خرید و در کل وضع معیشتی مردم عزیزمان شده است . مسکن به نوعی مانی گیم بود که به نقطه اشباع رسید و حالا هم طی چند سال رکود را شاهد خواهیم بود که با امید به خدا نتیجه درست آن کاهش قیمت هاست . وقتی پولی در دسترس نباشد هرچه وام سنگین تری بدهند باز هم انگیزه خرید منزل زیاد نمی شود .زیرا بازپرداخت های کمر شکن آن وام ها همه را بیزار می کند ... اینجانب سال گشته منزل خود را با نوزده میلیون کمتر از قیمتی که آگهی کردم فروختم و البته چون پول نقد در دسترس داشتم . منزل بزرگتری را به قیمت حدودی سی میلیون کمتر از عرف آن خریدم ... امید است که همین شکل و وضع ادامه یابد تا حداقل شاهد تثبیت قیمت ها در یک محدوده معقول باشیم . و باز امید که دولت به جای راه حل های آنی و مقطعی به فکر اشتغال جوانان باشد . تنها راه برون رفت از این وضع رسیدن به در آمد های پایدار بر اساس کار کردن درست و ساختن پول و ارزش آفرینی است ...نه دلالی و پول درآوردن به تنهایی (بلایی که فعلا گریبانگیر مملکت ماست) ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج