۳۲۱۲۱۷
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

قاتل زن ۷۰ ساله: پايان كارم اعدام است

شش خواهر و برادر كه براي محاكمه قاتل مادرشان به دادگاه كيفري استان تهران رفته بودند به محض روبه‌‌رو شدند با متهم، طوري با او درگير شدند كه دخالت انتظامات دادگاه و ماموران زندان را در پي داشت.

روزنامه اعتماد: شش خواهر و برادر كه براي محاكمه قاتل مادرشان به دادگاه كيفري استان تهران رفته بودند به محض روبه‌‌رو شدند با متهم، طوري با او درگير شدند كه دخالت انتظامات دادگاه و ماموران زندان را در پي داشت.

متهم مردي ٣٧ ساله است كه بامداد ٢٥خرداد ٩٤، به طور مخفيانه وارد منزل صاحبخانه سابقش شد و پس از سرقت طلا و جواهرات، همسر ٧٠ ساله او را كشت و فرار كرد. براساس شكايت اولياي دم، متهم هنگام فرار ٨٠٠ گرم طلا و ٣٢٠٠ دلار از خانه آنها خارج كرده بود. پليس پايتخت پس از دو ماه تحقيق، متهم را دستگير كرد و پرونده‌اش را براي صدور حكم در اختيار شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدباقر قربانزاده قرار داد.

صبح ديروز جلسه رسيدگي به پرونده، پس از فروكش كردن درگيري اولياي دم با متهم، با قرائت كيفرخواست در شعبه دهم آغاز شد. در آن آمده بود: «هنگام وقوع سرقت، زن صاحبخانه - مقتول - در خانه تنها بود و متهم براي سرقت طلا و جواهرات با او درگير و با فشار دادن مجاري تنفسي مرتكب قتل شد. او در بازجويي‌ها انگيزه قتل را سرقت طلا و جواهرات اعلام كرده و وقوع آن را ناخواسته دانسته است.»

پس از قرائت كيفرخواست، شوهر مقتول پشت جايگاه ايستاد. براساس قانون، او حق تقاضاي قصاص متهم را ندارد اما مي‌تواند از او شكايت كند. مرد ٧٠ ساله گفت: «متهم دو سال مستاجرم بود. در اين مدت من و همسرم - مقتول - با او مهربان بوديم اما او همسرم را به خاطر طلا و جواهراتش كشت. » پس از او كه مدعي بود متهم پيش از آن نيز به خانه‌اش دستبرد زده بود، شش فرزندش (سه مرد و سه زن) به ترتيب خواستار قصاص متهم شدند.

پس از آنها، متهم براي دفاع از خود پشت جايگاه ايستاد. او كه پيش از اين نيز پنج بار به اتهام جرايم مرتبط با سرقت و كلاهبرداري طعم زندان را چشيده، قتل را ناخواسته دانست و گفت: «٥صبح بود. براي سرقت طلا و جواهرات مقتول، بايد در ورودي خانه را باز مي‌كردم. با فندك اتمي، اين كار را انجام دادم و وارد شدم. مقتول تنها در اتاقش خوابيده بود. چشمم كه به النگوها و گردنبندش افتاد تصميم گرفتم آنها را از دستش در بياورم اما هنگام انجام اين كار، او از خواب بيدار شد و دستم را گاز گرفت. داد و فرياد كرد.

ترسيدم مرا بشناسد براي همين پتويي روي سرش انداختم و دهانش را فشار دادم. وقتي از حال رفت، بقيه طلاهايش را هم از دستش خارج كردم و متواري شدم. من هيچ دلاري در خانه نديدم.» انكار سرقت دلارها با واكنش اولياي دم روبه‌رو شد. آنها اصرار داشتند كه متهم علاوه بر طلا و جواهرات، ٣٢٠٠ دلار نيز دزديده است اما او بار ديگر اين موضوع را انكار كرد و گفت: «طلا‌ها را به مبلغ ٥/٥ ميليون تومان به مالخري آشنا فروختم.

من مي‌دانم كه پايان كارم اعدام است، براي همين دليلي ندارد دروغ بگويم. من هيچ دلاري ندزديدم.» با ثبت آخرين دفاع متهم، قضات وارد شور شدند تا راي نهايي را صادر كنند. اگر حكم دادگاه قصاص نفس باشد، اولياي دم بايد نيمي از ديه كامل (٩٥ ميليون تومان) را پرداخت كنند تا حكم اجرا شود؛ موضوعي كه يكي از فرزندان مقتول درباره‌اش گفت: «يك خانه داريم، آن را مي‌فروشيم تا متهم برود بالاي دار.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده موندن این افراد بیشتر جامعه رو نا امن مبکنه

    • حمزه

      باید نصف دیه رو بدن تا اعدام بشه؟اینجوریه که قتل و جنایت تو سطح متوسط جامعه زیاد شده.الان کسی که کارگر ساده ی ساختمانیه اگه کسی قتلی به خودش یا اعضای خانوادش انجام بده این بنده های خدا چطوری باید از حق خودشون دفاع کنن؟قانون پشتیبان مظلومین و مستضعفینه یا ثروتمندان؟

    • اسی

      با این قانون اگه یه آدم فقیر رو بکشی کاری بهت ندارن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج