۳۲۱۴۱
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

آیا الان زمان مناسبی برای خرید کنسول بازی است؟

این بدترین زمان ممکن است، از یک طرف حسابی وسوسه شده ایم و از طرف دیگر خبرهایی درباره ورود کنسول های جدید می شنویم. بالاخره کدام کار درست است؟


آیا الان زمان مناسبی برای خرید کنسول بازی است؟






هفت صبح: کنسول های Wii و Xbox ۳۶۰ و PS۳ به بهترین شکل ممکن ما را سرگرم کرده اند. اگرچه فروش این کنسول ها، همچنان در تمام دنیا پر رونق است اما اخیرا زمزمه هایی درباره ورود کنسول های نسل جدید شنیده ایم. این زمزمه ها تصمیم گیری را برای ما سخت می کند. آیا شما به عنوان گیمر صبر می کنید تا کنسول های جدید به بازار بیایند یا نه، قصد خرید یکی از کنسول های موفق فعلی را دارید؟ شاید نوشته زیر کمی به شما کمک کند. اگرچه تصمیم نهایی با خود شماست.

آیا الان زمان مناسبی برای خرید کنسول بازی است؟

نینتندو Wii

- چرا باید Wii بخریم؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی هر روز شاهد کاهش قیمت ها هستیم. شاید قیمت زیر ۱۰۰ دلار برای این کنسول کمی ظالمانه باشد اما قیمت ۱۵۰ دلاری فعلی اش خیلی منصفانه به نظر می رسد. مخصوصا که این کنسول بیش از ۱۰۰ نوع بازی مختلف را هر ساله روانه بازار می کند. سوپر ماریوگلگکسی همچنان مانند گذشته لذتبخش است.

- چرا باید در خرید Wii صبر کنیم؟

کنسول بعدی نیتندو با نام Wii U اواخر امسال منتشر می شود. یک کنسول با کیفیت بالا و سخت افزار قوی نسبت به نسخه قبلی خود، این کنسول طبق گفته سازنده ها تمام بازی های کنسولی قبلی را پشتیبانی می کند. قیمت آن نیز گویا مقرون به صرفه خواهد بود.

بهتر است کمی صبر کنید تا کنسول Wii U منتشر شود. اگرچه این کنسول در ایران زیاد محبوب نیست ولی با توجه به بازی هایی که برای نسل جدید نینتندو برنامه ریزی شده است، به نظر می رسد با یک کنسول موفق روبرو خواهیم شد.


آیا الان زمان مناسبی برای خرید کنسول بازی است؟

Xbox 360

- چرا باید Xbox ۳۶۰ بخریم؟

کنسول نسل جدید مایکروسافت با کد رمز Durango اواخر سال آینده رونمایی می شود و حداقل تا دو سال بعد از رونمایی نیز منتشر نخواهد شد. مایکروسافت به صورت گسترده ای در حال حمایت از کنسول فعلی خود است و بهترین امکانات را در اختیار کاربران شبکه ایکس باکس لایو قرار می دهد. مهمترین دلیل برای خرید این کنسول وجود یک بازی فوق موفق AAA به نام Halo ۴ است که امسال منتشر خواهد شد. همچنین کمپانی در یک اقدام جالب کنسول را به همراه حسگر کینکت، به صورت اقساط و با پیش پرداخت ۹۹ دلار و ماهانه ۱۵ دلار به فروش می رساند. اقساط این کنسول دو سال طول می کشد و این یعنی اینکه تا ۲ سال آینده هیچ کنسول جدیدی از مایکروسافت منتشر نخواهد شد.

- چرا باید در خرید Xbox ۳۶۰ صبر کنیم؟

این پیشنهاد ۹۹ دلاری واقعا یک پیشنهاد وسوسه کننده است، چرا که در پایان دو سال شما تنها ۴۰ دلار اضافه از قیمت کنسول را پرداخت کرده اید. به نظر می رسد با این نوع سیستم فروش این کنسول مانند تمام ۱۶ ماه گذشته همچنان در صدر جدول فروش ماهانه در آمریکا باقی بماند. به نظر می رسد تا شروع این فروش ویژه باید صبر کرد.

این نوع فروش ویژه واقعا خوب است اما به درد کاربران ایرانی نمی خورد. روز به روز به قیمت این کنسول محبوب در ایران اضافه می شودو اصلا کاری به کاهش قیمت ها در دنیا ندارد. اگر یکی از طرفداران ویژه Halo هستید، در خرید این کنسول تردید به دلتان راه ندهید. این را هم در نظر بگیرید که عمر کنسول شما بیشتر از چهار سال نخواهد بود. در عوض بیش از ۲۰۰ بازی مختلف و جذاب برای بازی کردن خواهید داشت که تا ماه ها و شاید سال ها سرگرمتان خواهند کرد.


آیا الان زمان مناسبی برای خرید کنسول بازی است؟

Play Station 3

چرا باید Play Station ۳ بخریم؟

سونی نیز مانند مایکروسافت در حال کار روی کنسول بعدی خود است. آنها نمی خواهند مانند نسل قبلی یک سال دیرتر کنسول خود را روانه بازار کنند وبرای به دست گرفتن بازار تلاش مضاعف انجام می دهند. سونی با تجربه گرفته از گذشته پا به پای مایکروسافت در حال کار کردن روی کنسول جدید است. آنها درست مثل مایکروسافت کنسول فعلی شان را رها نکرده اند. سیاست سونی بر پایه ساخت و انتشار بازی های انحصاری فوق العاده جذاب استوار است و برای کنسول Play Station ۳ خود نیز در سال آینده و امسال عنوان های انحصاری زیادی تدارک دیده است. The Last of US و God of War: Ascension خود به تنهایی باعث فروش بیشتر کنسول سونی می شوند. همین دو بازی کافی است تا دلایل محکمی برای خرید این کنسول داشته باشیم. طبق گفته های سونی سال آینده کنسول جدید رونمایی خواهد شد و حداقل دو سال طول می کشد تا به دست ما برسد.

- چرا نباید Play Station ۳ بخریم؟

با توجه به تجربه ای که از کنسول PS۲ به دست آورده ایم، تمامی بازی های محبوب این کنسول با کیفیت HD برای کنسول Play Station ۳ پورت شده اند و همین تجربه می تواند به ما ثابت کند که این اتفاق ممکن است برای بازی های انحصاری Play Station ۳ نیز تکرار شود. همچنین قیمت فعلی این کنسول ۲۵۰ دلار (۳۵۰ دلار در بسته بندی ویژه و اکانت طلایی) است که نسبت به کنسول های فعلی چندان صرفه اقتصادی ندارد. باید دید آیا سونی با توجه به اوضاع وخیم مالی خود قیمت کنسولش را کاهش می دهد یا خیر.

قطعا بازی های انحصاری سونی از بهترین های این نسل بوده اند وهیچ کس با خرید این کنسول و انجام آن بازی ها پشیمان نشده است اما مشکل خرید اورجینال در کشور ما با توجه به میزان درآمد خانواده ها کمی از محبوبیت این کنسول کاسته است. اگر از خدای جنگ در PS۲ خاطرات به یادماندنی دارید، در خرید این کنسول شک نکنید اما قبل از خرید به جیب خود و پدر گرامی نگاهی بیندازید چرا که در ماه بیش از یک بازی نمی توانید برای خود تهیه کنید. در ضمن، کنسول جدید سونی را به این زودی ها نخواهید دید. به هر حال در سال های پایانی این نسل هستیم و خرید کنسول برای خیلی از گیمرها به معضلی جدی تبدیل شده است. با کمی دقت می توانیم در این سال های پایانی نهایت استفاده را از بازی ها ببریم و خود را برای یک نسل رویایی تر آماده کنیم. این را همیشه در نظر بگیرید که کنسول های موفق ممکن است بازی های موفق نسل قبل را پشتیبانی کنند، مانند کنسول نینتندو.

آیا الان زمان مناسبی برای خرید کنسول بازی است؟

Xbox 360

نقاط قوت: قیمت ارزان بازی ها، مدل اسلیم طراحی فوق العاده زیبایی دارد، وجود کینکت که جذابیت بازی های ویدئویی را دو چندان کرده است، شبکه آنلاین Xbox Live، بازی Halo

نقاط ضعف: به دلیل نوسانات دلار قیمت آن بالا رفته است، لجبازی های هر ساله مایکروسافت که دارندگان کنسول را به دردسر می اندازد. کنترلرهای دستگاه قابلیت شارز لتیومی را ندارند.


Play Station ۳

نقاط قوت: بالاخره هک شده است، بازی های سه بعدی عالی، شبکه آنلاین PSN، می توانیم بازی های خاطره انگیزی چون God of war را دوباره تجربه کنیم، بازی Heavy Rain

نقاط ضعف: کنترلرهای حرکتی Move شکست خورده اند ودیگر مثل سابق هیجان انگیز نیستند، قیمت آن در بازار ایران نسبت به قیمت جهانی خیلی بیشتر است.
ارزش خرید: ***


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تیزبین

      چرا باید Play Station 3 بخریم؟

      سونی نیز مانند مایکروسافت در حال کار روی کنسول بعدی خود است. آنها نمی خواهند مانند نسل قبلی یک سال (دورتر) کنسول خود را روانه بازار کنند
      دورتر نه دیرتر
      دور قید مکانه ودیر قیده زمانه.

    • پیشی VSجوجو

      اگه بازی God of War: Ascension زمستان منتشر بشه همه سراغ PS3 خواهند رفت. من که یکی دارم و خیالم راحته

    • سیبیل متفکر

      من که هروقت 20 بگیرم پدرم هر چی که دلم خواست رو میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج