۳۲۱۴۴۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

موج گسترده سفر انگلیسی ها به ایران

با گرم شدن روابط دیپلماتیک ایران و غرب، تهران به جز جدایی ناپذیر مقاصد مسافرتی تورهای انگلیسی تبدیل شد است.

پایگاه خبری انتخاب: با گرم شدن روابط دیپلماتیک ایران و غرب، تهران به جز جدایی ناپذیر مقاصد مسافرتی تورهای انگلیسی تبدیل شد است.

دیلی تلگراف نوشت: همزمان با ازسرگیری پروازهای ایر فرانس از پاریس به تهران برای اولین بار پس از ۲۰۰۸، و در حالی که قرار است بریتیش ایرویز هم در جولای پروازهایش به تهران را آغاز کند، بسیاری از طراحان تورهای مسافرتی گفته اند این کشور خاورمیانه ای شاهد میزان پیش بینی نشده ای از بازدیدهای گردشگری شده است.

دیوید مک گویینز، مدیر دفتر جهانگردی سفر به ناشناخته ها در گفتگو با تلگراف گفت: ایران، مقصدی است که در سال ۲۰۱۶ بیشترین درخواست برای مسافرت به انجا وجود داشته است. ما انتظار داریم این میزان از تقاضا بالا برود و امیداوریم پس از رشد ۶۵ درصدی در سال گذشته، شاهد رشد ۵۰ تا ۷۵ درصدی در سال پیش رو باشیم.

فعال دیگری در بخش جهانگردی از دفتر کورنتیان تراول گفت: این مقصد مسافرتی (ایران) که قبلا دور از دسترس بود، حالا در میزان فروش از امثال عمان و سریلانکا فراتر رفته.

موسس این دفتر جهانگردی، هوگ فریزر گفت که فروش آن ها چنان بالا بوده که میزان تقاضا شگفت زده شان کرده است.

سفر انگلیسی ها به تهران در سال ۲۰۱۱ پایان یافت که سفارت انگلیس مورد حمله قرار گرفت و موجب شد وزارت خارجه این کشور ایران را در فهرست کشورهایی قرار دهد که بهتر است به آن سفر نکرد.

اما این آشتی سیاسی موجب افزایش علاقه به سفر به ایران شده و وزارت خارجه انگلیس وضعیت سفر به ایران را در حالت نرمال قرار داد.

باز شدن سفارت انگلستان تسهیلات بیشتری برای مسافران به ارمغان آورده و دوباره امنیت ایران برای سفر را تضمین می کند. سفارت ایران در لندن نیز بازگشایی شده است.

بریتیش ایرویز در ۱۴ جولای پروازهای خود از فرودگاه هیترو لندن به تهران را با ارائه ۶ پرواز در هفته آغاز می کند.

دلایل علاقه به سفر به ایران شامل معماری برجسته، بازارهایی با فضاهای جذاب، مناظر پر پیچ و تاب و تعداد رو به افزایش گالری های هنری و موزه ها است.

جان بیدلی، موسس و مدیر اجرایی وایلد فرانتیرز گفت: در حالی که در ۲۰۱۳ تعداد مسافران ما به ایران ۳۲ نفر بوده، اما امسال بیش از ۴۰۰ نفر سفرهای خود را پیش خرید کرده اند - ما شاهد افزایش بالایی در تقاضی هستیم.

به گفته او، وقتی روحانی به قدرت رسید همه چیز شروع به تغییر کرد. به طور مشابه، هنگامی که روحانی به سازمان ملل رفت و با اوباما مکالمه تلفنی انجام داد، این باعث افزایش شمار سفرها به ایران شد.

بیدلی می گوید، نوع مسافران تغییر کرده و دیگر فقط مشتاقان دیدار از خاورمیانه را در بر نمی گیرد. انواع افراد مشتاق رفتن به ایران هستند و دیگر نمی ترسند. ایران نیاز فرهنگی به رفتن به مکان های تاریخی منحصر به فرد را که دیگر در سوریه و لیبی ممکن نیستند به خود جلب می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج