۳۲۱۴۵
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

نقد و بررسی خودرو

تیبا؛ خودروی کم اشتهای ایرانی

تیبا خودرویی است که از هر نظر خبرساز بود.چه در انتخاب نامش و چه در مراحل ساخت و تولیدش! این محصول که نام خودروی ملی را یدک می کشد اگر در بازار زیر ۹ میلیون تومان که برای آن پیش بینی می شد.

تیبا؛ خودروی کم اشتهای ایرانی






هفت صبح : تیبا خودرویی است که از هر نظر خبرساز بود.چه در انتخاب نامش و چه در مراحل ساخت و تولیدش! این محصول که نام خودروی ملی را یدک می کشد اگر در بازار زیر 9 میلیون تومان که برای آن پیش بینی می شد، به دست خریدار می رسید حرف های زیادی برای گفتن داشت که متاسفانه محقق نشد. در حال حاضر هم با وجود تبلیغات فراوان استقبال آنچنان قابل توجهی از این خودروی ملی را شاهد نیستیم و رقبای هم قیمت تا حد زیادی توانسته اند تیبا را تحت تاثیر خود قرار دهند. این بار نگاهی دقیق تر و تجربی تر داریم به داشته ها و نداشته های این معجون وطنی!

تیبا؛ خودروی کم اشتهای ایرانی

با تیبا می توان از رانندگی لذت برد؟

با روشن کردن موتور ۱/۵ لیتری و ۸۰ اسب بخاری اش و شنیدن صدای کم آن، حتما احساس رضایت اولیه ای خواهید داشت ولی هنگام رفتن به دنده یک خواهید دید که این عمل با کمی دشواری روبروست. هنگام شروع حرکت هم فرمان هیدرولیکی آن از سفتی خود در حالت سکون خارج شده و ناگهان تند و تیز می شود به گونه ای که تغییر لاین های سریع را امکانپذیر می کند؛ در مورد این ویژگی باید بسیار مراقب بود چرا که هنگام این تغییر جهت ها در سرعت های بالا، قسمت انتهایی خودرو تمایل چندانی برای پیروی دستورات راننده ندارد. بد نیست بدانید برای شتابگیری های ناگهانی تنها می توان در همان دنده اول، روی تیبا حساب کرد؛ داشتن شتاب ۱۲ تا ۱۳ ثانیه ای هم دلیلی برای این ادعاست. ولی متاسفانه وقتی درجه عقربه دور موتور بیشتر از ۵۰۰۰ تا می رود تازه متوجه می شوید که این موتور نمی تواند شما را راضی نگه دارد.


تیبا؛ خودروی کم اشتهای ایرانی


چرا تیبا این شکلی است؟

اندازه تیبا تقریبا چیزی بین پراید و ریو بوده و در حقیقت روی پلتفرم ارتقا یافته پراید تولید شده است. ضمن اینکه این خودرو در چهار تیپ مختلف قابل سفارش خواهد بود. البته همانگونه که انتظار می رفت همه این تیپ ها در مشخصات فنی خود یکسانند و صرفا در تجهیزات با یکدیگر تمایز دارند. به طور کلی المان های طراحی تیبا چندان چشمنواز نیستند و بیشتر به خودروهای عجیب و غریب آسیای شرقی شباهت دارد. در واقع باید گفت که اکثر مردم با نگاهی غیرمعتمدانه به آن نگاه می کنند و اعتقاد دارند بهتر از اینها هم می شد آنرا طراحی کرد. طراحی شکننده به همراه شلوغ کاری های بیش از حد در برخی قسمت ها چیزی نیست که بتواند تیبا را خودرویی زیبا نشان دهد. هر چند که سلیقه خریداران ایرانی گاهی اوقات همه را غافلگیر می کند.

آنچه در مورد تیبا باید بدانیم

تیبا با وزن یک تنی خود، فننربندی قابل قبولی دارد، ضمن اینکه عکس العمل ترمزهای آن در مواقع ناگهانی به شما یادآوری می کندکه باید بیشتر از اینها مراقب باشید. در مورد مصرف سوخت هم باید گفت آنگونه که در کاتالوگ این خودروی وطنی آمده در سیکل ترکیبی مصرفی در حد 7/1 لیتر دارد که باک 40 لیتری آن به خوبی جوابگوست. در موردت وجود فضای پای کافی برای سرنشینان عقب هم اصلا جای نگرانی نیست و باید در این مورد خاطر جمع بود. کولر خودرو هم کابین را به خوبی خنک می کند. همچنین صندوق بار تیبا با توقعات خانواده های ایرانی کاملا سازگاری داشته و مناسب است ولی فراموش نکنید که تیبا گزینه مناسبی برای تجربه کردن یک رانندگی هیجان انگیز با مانورهای عالی نیست و فنربندی نرم آن در تغییر جهت های ناگهانی باعث انحراف قسمت عقب خودرو می شود واگر در سرعت های بالاتر، پافشاری بیشتری در این امر داشته باشید واژگونی خودرو چندان دور از انتظار نخواهد بود!

نقاط مثبت: مناسب خانواده، مصرف متعادل، فنربندی قابل قبول

نقاط منفی: طراحی ظاهری، نداشتن ثبات در سرعت های بالا

رقبا: انواع پراید سری X، هافی لویو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منجّم

      زیادی مراعاتش کردی والا این لگن چیزی که زیاد داره نقطه ضعفه!
      دوروبر ما هر کی خریده بعد چندماه فروختتش و اصلا ازش راضی نبودن.

    • ايراني

      من خريدم زياد هم بد نيست تصادف هم پيش آمد ولي خوشبختانه بدنه ي محكمي دارد اما قطعات خودرو اصلا در بازار موجود نيست وبايد با زحمت خودرو را سر پا نگه داشت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج