۳۲۱۴۸۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

منشاء رفتارهای خشونت آمیز در افراد

یک جامعه شناس با تحلیل علل رفتارهای خشونت آمیز، توجه به کاهش خشونت در جامعه را ضامن ارتقای امنیت در جوامع دانست.

خبرگزاری ایسنا: یک جامعه شناس با تحلیل علل رفتارهای خشونت آمیز، توجه به کاهش خشونت در جامعه را ضامن ارتقای امنیت در جوامع دانست.

مرجان انصاری در خصوص وجود رفتارهای خشونت آمیز به عنوان عوامل مهم برای از میان بردن امنیت و آسایش در جامعه اظهار کرد: وجود رفتارهای خشونت آمیز در افراد، موضوعی شخصی نیست که به دیگر آحاد جامعه ارتباطی نداشته باشد چرا که قربانیان رفتارهای خشونت آمیز گاهی افراد بی گناه و اطرافیان هستند.

این جامعه شناس تصریح کرد: هیچ یک از افراد جامعه نمی‌توانند در قبال رفتارهای خشونت آمیز دیگران بی‌تفاوت باشند در واقع بی تفاوتی نسبت به این رفتارها، آسیب‌های زیادی را به جوامع وارد می‌سازد. ما آثار بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز را در اخبار و رویدادهای تلخ می‌بینیم.

وی اظهار کرد: رفتارهای خشونت آمیز به دلیل عدم مدیریت و کنترل خشم و هیجانات به وجود می‌آید و می‌تواند تبعات و خطرات بیشماری برای جامعه داشته باشد. باید ریشه‌های رفتارهای خشونت آمیز را به خوبی شناخت و آن را درمان کرد تا جامعه در ایمنی و امنیت باشد چرا که بی‌توجهی به درمان برخی رفتارهای خشونت آمیز واقعا تبعات جبران ناپذیری دارد.

انصاری گفت: ریشه بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز در کودکی است که گاهی با شکستن و تخریب اسباب بازی توام با خشم و غضب خود را نشان می‌دهد و گاهی با آسیب رساندن به خواهر و برادران کوچک تر نمود می‌یابد. کودکانی که نمی توانند خشم و غضب خود را کنترل کنند و مدیریت آن را فرا نمی‌گیرند، رفتارهای خشونت آمیز خود را حتی در آزار رساندن به حیوانات نیز نشان دهند که این امر بسیار جدی و حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرروت شناخت منشاء رفتارهای خشونت آمیز باید بخش عمده ای از این رفتارها را در دوران کودکی و نوجوانی ریشه یابی کرد.

انصاری عنوان کرد: توهین و تحقیر شخصیت کودکان، بی مهری نسبت به نیازهای فرزندان، مقایسه‌های بی جا و تحقیر توانمندی های کودکان نسبت به کودکان دیگر، تقویت خود کم بینی، از میان بردن عزت نفس در فرزندان به وسیله القاب زننده و وجود برخی خاطرات و رویدادهای تلخ در کودکی و حتی رفتارهای خشونت آمیز والدین می‌تواند منشاء رفتارهای خشونت آمیز در دوران جوانی باشد.

وی گفت: این کودکان هیچگاه دوران کودکی را لمس نمی‌کنند و زودتر از سن خود به بلوغ می‌رسند و رفتارهای خشونت آمیز را در خود پرورش می‌دهند و گاهی انتقام ناکامی‌ها و نداشته‌های خود را در قالب این رفتارهای خشونت آمیز می گنجانند.

این جامعه‌شناس یادآور شد: در مواردی نیز اعتیاد و سرخوردگی‌های جنسی نیز نقش موثری در رفتارهای خشونت آمیز دارد که در این باره باید در جهت درمان بیماری اعتیاد و رفع ریشه‌های روان شناختی مشکلات جنسی گام برداشت تا آثار سوء آن در قالب رفتارهای خشونت آمیز از میان برود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج