۳۲۱۶۱۷
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

هجمه علیه آیت الله با رمز حمایت از آمریکا

هر روز به دنبال بهانه ای برای هجمه به آیت‌ا... هاشمی می‌گردند، روزی از رای بالای ملت درانتخابات خبرگان به او حسادت می‌کنند و تندترین هجمه‌ها را دارند؛ روزی دیگر که لیست امید پیروزی می‌شود هاشمی را مقصر حذف خود از سوی مردم می‌نامند.

روزنامه آرمان - یاسمین طالقانی: هر روز به دنبال بهانه ای برای هجمه به آیت‌ا... هاشمی می‌گردند، روزی از رای بالای ملت درانتخابات خبرگان به او حسادت می‌کنند و تندترین هجمه‌ها را دارند؛ روزی دیگر که لیست امید پیروزی می‌شود هاشمی را مقصر حذف خود از سوی مردم می‌نامند.

خیلی نگران مرحله دوم انتخابات هستند هر چند کاندیدای زیادی ندارند اما می‌خواهند اصلاح‌طلبان پیروز نباشند و مهم‌تر از آن برچسب پیروزی به اصولگرایانی نخورد که با اصلاح طلبان همگام شدند. در همین راستا دیروز که کیهان مدعی شد آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی از آمریکا دفاع کرده است و با تحریف حرف‌های هاشمی و به ظن خود می‌نویسد:رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهاراتی عجیب و برای چندمین بار به توجیه عهدشکنی‌های آمریکا پرداخت.

متن ادعاهای کیهان به شرح ذیل است: هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع به مذاکرات اخیر ظریف با جان کری اشاره کرد و گفت:«ظاهرا برخی مسائل و موانع ایجاد شده در مسیر مبادلات بانکی و تجاری سیستم بانکی اروپا با ایران حل شده و آمریکا رسما اعلام کرده که دیگر مانع مبادلات تجاری و بانکی کشورهای اروپایی نخواهد بود و این کشورها می‌توانند بدون هراس به مبادلات و تجارت با ایران اقدام کنند. وی افزود: البته ما واقفیم که آمریکایی‌ها در داخل کشور خود مشکلاتی دارند که باید حل کنند.

یادآور می‌شود آقای هاشمی پیش از این در ۲۸ آذر ۹۲ نیز که آمریکایی‌ها بلافاصله پس از اعلام توافق موقت ژنو اقدام به تحریم چند شرکت ایرانی کردند، مدعی شده بود «جان کری اخیرا با وزیر خارجه ایران گفت‌وگو کرده و گفته که مساله تخلف آمریکایی‌ها (اعمال چند تحریم جدید) را جبران می‌کنیم». اما پس از آن تاریخ تا امروز بالغ بر ۱۵۰ تحریم جدید حتی پس از اجرای برجام- علیه کشورمان صورت گرفته و از جمله بنا بر اعلام رئیس بانک مرکزی ایران امکان دسترسی به ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده خود در خارج را به خاطر کارشکنی آمریکا ندارد. نکته سوم این است که اکنون پس از اجرای تعهدات برجامی ایران، وقت «عمل و اقدام» آمریکا به تعهدات خود است نه وعده و اعلام و لفاظی.

با این اوصاف باید از آقای هاشمی پرسید شما یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی هستید یا خدای نکرده مثلا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که هر چند وقت یک بار باید سیاست‌های آمریکا را توجیه و لاپوشانی و بزک کند. هاشمی پیش از این در جریان مذاکرات سعی می‌کرد چهره‌ای میانه‌رو و معتدل از اوباما و دولت دموکرات آمریکا ترسیم کند. برخی از مواضع آقای هاشمی در حقیقت نوعی راحت‌باش به مقامات آمریکایی در گستاخی و عهدشکنی و دست‌درازی است.» ظاهرا کیهان نویسان آنچه را که تمایل داشتند به مرحله اجرا در بیاید به نقل از هاشمی نوشتند و نتیجه ای هم برای خود گرفتند که شاید خودشان هم آن را باور نداشته باشند و هدفشان تنها هجمه به آیت‌ا... هاشمی باشد.

موضع آیت‌ا... هاشمی درباره آمریکا

به نظر می‌رسد این گروه که از هر بهانه ای برای هجمه به هاشمی استفاده می‌کنند به یاد ندارند که او معتقد است : « تنها همدلی داخلی و همزیستی جهانی می تواند مشکلات ایران را حل کند و ما می توانیم این دو واقعیت را تحقق ببخشیم.» که این جمله از سوی همگان تایید می شود ، جمله ای که نامی از دوستی با آمریکا در آن نیست اما سایر نقاط را پوشش می‌دهد. شاید هم اظهارات هاشمی در ۱۹ فروردین سال ۹۴ را ندیده اند که اتفاقا این موضوع هم در سایت مشرق که موضعی برابر کیهان دارد اینچنین منتشر شد: « هاشمی رفسنجانی در خصوص مذاکرات هسته‌ای و بیانیه لوزان سوئیس نیز گفت: شواهد بسیاری نشان می‌دهد که غربی‌ها و آمریکا بیش از ایران نیاز به توافق دارند و باید از این فرصت در جهت تأمین منافع ملی و تحکیم پایه‌های نظام استفاده کرد.»

در ۱۷ تیر هم هاشمی در گفت و گو با گاردین گفته بود که « مشکل اصلی خصومت آمریکا با ایران بوده است، پیش از انقلاب، آمریکا حامی اصلی رژیم شاه بود و پس از انقلاب و در جریان جنگ تحمیلی، علیه ما. حالا در مذاکرات هسته‌ای، اگر شاهد آمریکایی متفاوت باشیم، این اثری مثبت بر افکار عمومی ایران خواهد داشت. و در نهایت در ۴ اردیبهشت سال جاری بود که آیت‌ا... هاشمی گفت: «ظاهرا برخی مسائل و موانع ایجاد شده در مسیر مبادلات بانکی و تجاری سیستم بانکی اروپا با ایران حل شده و آمریکا رسما اعلام کرده که دیگر مانع مبادلات تجاری و بانکی کشورهای اروپایی نخواهد بود.» این اظهارات و بررسی روند اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد آمریکا نتیجه ای جزعقب نشینی آمریکا ندارد که تندروها برای حفاظت از منافع جناحی خود، آنها را وارونه سازی می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها یک عده قلیل هستند

    • سلی

      هاشمی پاینده باد

    • بدون نام

      هرچند که این جناب اقای هاشمی رفسنجانی هم در زمان خودشان سیاست های اشتباه وسختگیرانه ویکطرفانه ای داشتند ولی باز هم شخصیتشون انقدر بزرگ هست که جبران مافات کند وبخواهد اهمیت بیشتری به مردمش بدهد ،بیشتر از منافع گروهی خودشون.

    • بدون نام

      پول های ح1رت آیت اله اتان نمک گیرتان کرده است که این قدر باد توی قبای ایشان می اندازید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج