۳۲۱۸۷۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

افشاگری‌ جدید پاناما علیه پوتین

در اسناد افشا شده پاناما اسامی دوستان متعدد رئیس جمهور روسیه به چشم می‌خورد و بسیاری را مجاب می‌کند که پای خود سیاستمدار عالی روس هم در این ماجرا دخیل است؛ اتهامی که از سوی مرد شماره یک سیاست روسیه اتهام زنی آمریکا نام می گیرد و تئوری دیگری را در ذهن بیدار می‌کند: آیا روس‌ها پشت این افشاگری نیستند؟

خبرگزاری ایسنا: در اسناد افشا شده پاناما اسامی دوستان متعدد رئیس جمهور روسیه به چشم می‌خورد و بسیاری را مجاب می‌کند که پای خود سیاستمدار عالی روس هم در این ماجرا دخیل است؛ اتهامی که از سوی مرد شماره یک سیاست روسیه اتهام زنی آمریکا نام می گیرد و تئوری دیگری را در ذهن بیدار می‌کند: آیا روس‌ها پشت این افشاگری نیستند؟

این تئوری که به سرعت در حال گسترش است پیش از همه توسط کلیفورد گری، اقتصاددان موسسه بروکینگز مطرح شد. گری کارشناس مسائل اقتصادی روسیه و مشاور سابق وزیر اقتصاد روسیه در دهه ۱۹۹۰ است.

گری برای تئوری خود به چند مساله اشاره می‌کند:

اول از همه هکری که با روزنامه آلمانی در وهله اول تماس گرفته و اسناد افشا شده را ارائه داده از سوی دولت روسیه حمایت می‌شده است.

دوم، گری خاطرنشان می‌کند، در این اسناد هر آنچه که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ارتباط دارد نامفهوم و مبهم است و به سختی می‌توان از آن‌ها اطلاعاتی برای زیر سوال بردن نیکنامی وی استخراج کرد در حالی که پیش از این پوتین در یک فساد اقتصادی متهم بود و سرانجام از آن جان سالم به در برد.

گری معتقد است، در حالی که این اسناد افشا شده سایر سران کشورهای جهان را در وضعیتی نامساعد قرار داده، اتهامات علیه پوتین در قیاس با آنها شبیه یک اقدام معمولی و عادی است.

وی همچنین می‌گوید، اینکه در این اسناد نام هیچ آمریکایی‌ به چشم نمی‌خور، این مساله را به ذهن متبادر می‌کند که این اسامی عامدانه از این اسناد حذف شده‌اند. اگر این فرضیه درست باشد از این اسامی برای اخاذی و حق السکوت گرفتن استفاده خواهد شد.

به هر حال اما گری می گوید مساله‌ای که مطرح کرده باید مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد: این موضوع قطعا یک تئوری نیست و حتی به سختی می‌توان نام آن را فرضیه گذاشت.

درتازه‌ترین افشاگری اسناد پاناما، روشن شد که سرگئی رودوگین موسیقی دان، دوست قدیمی پوتین با چندین نمونه از شرکت‌های مبادلات خارجی ارتباط دارد. اتهامی که وی آن را رد کرده و می‌گوید که ثروتش را با فروش ابزارآلات موسیقی و گاه گرفتن هدایا از افراد ثروتمند بدست آورده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج