جاباما
۳۲۱۹۶۵
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

فوبی خاص چیست؟

به طور کلی فوبی به معنای ترس است. فوبی خاص ممکن است به صورت ترس از موضوعات مختلفی مثل عدد ۱۳، سوزن، مار یا بلندی ظاهر شود. از آنجا که اصل کلی در تمام انواع فوبی ها یکسان است به ذکر چندمثال رایج بسنده می شود.

وب‌سایت دکتر سلام :به طور کلی فوبی به معنای ترس است. فوبی خاص ممکن است به صورت ترس از موضوعات مختلفی مثل عدد 13، سوزن، مار یا بلندی ظاهر شود. از آنجا که اصل کلی در تمام انواع فوبی ها یکسان است به ذکر چندمثال رایج بسنده می شود. برای مثال کسی که دچار فوبی پرواز است همواره از این که در هواپیما گیر بیفتد واهمه دارد.

این ترس باعث تضعیف توانایی های این بیمار می شود زیرا مانع از سفرهای کاری هوایی او می گردد. به علاوه ممکن است موجب شود که چنین فردی اعضای خانواده اش را نیز از مسافرت با هواپیما منع کند. این بیماری علل مختلفی دارد اما غالبا به دلیل ناتوانی در اعتماد کردن به دنیای پیرامون با اطرافیان ظاهر می شود.

فوبی خاص چیست؟

از دید رویکردهای روان شناختی، کاوش تفکرات در مورد پرواز و بررسی تمایلات جنسی و یا ترس هایی که وی به هنگام بروز فوبی پرواز با آن روبرو می شود ممکن است به بهبود علایم بیماری کمک کند. اگر زنی متوجه شود که علت ترس آگاهانه او از سقوط هواپیما ترس ناخودآگاهش از تنبیه شدن به خاطر تمایلات جنسی اش در حین مسافرت می باشد علایم بیماری اش کاهش می یابند.

بعضی دیگر ممکن است از موفقیت و کسب موقعیت های شغلی یا تحصیلی بهتر در زندگی شان بترسند. برای مثال احتمال دارد یک مرد جوان به دلیل ترک منزل پدری، ازدواج یا هیجان ناشی از یک سفر کاری در هواپیما دچار حمله هراس شود. هیجان بالا رفتن در هواپیما ممکن است به طور ناخودآگاه یا تمایلات جنسی نیز مرتبط باشد. اگر این مرد بتواند ترس آگاهانه اش از هواپیما را با موفقیت های شغلی یا زناشویی که در انتظار اوست و ترسش از این پیشرفت ها ارتباط دهد به سرعت علایم اش کاهش می یابند. راهکارهای دیگری مثل مصرف دارو یا رفتار درمانی نیز می توانند به بهبود این اختلال کمک کنند.

فوبی خاص چیست؟

در فوبی مکان های بسته بیماران از این که در فضایهای بسته گیر بیفتند و قادر به بیرون آمدن از آن جا نباشند هراس دارند. این ترس ممکن است با خیال پردازی در مورد گیر افتادن روی یک پل یا درون یک تونل همراه باشد. به هر حال ترس از حاضر شدن سر یک قرار ملاقات، استفراغ کردن در سالن تئاتر، راندن یک ماشین بدون آشنایی با قوانین رانندگی یا تحت درمان قرار گرفتن در بیمارستان یا یک کلینیک غالبا موجب بروز حمله هراس یا واکنش های اضطرابی می شوند.
فوبی اجتماعی ممکن است بیمار را به یاد خاطرات گذشته اش بیاندازد که معمولا در رابطه با درگیر شدن در یک موقعیت یا ارتباط با انسان هایی مثل مادر، اعضا خانواده یا افراد سوء استفاده کننده است و بیمار قادر به رهایی از این شرایط نیست. تقریبا تمام انواع فوبی ها قابل درمان هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج