۳۲۲۰۱۷
۱۹ نظر
۵۰۱۰
۱۹ نظر
۵۰۱۰
پ

محصولات سایپا و ایران خودرو گران شد

رئیس شورای رقابت گفت گروه خودروسازی سایپا مجوز افزایش ۰.۴ درصدی قیمت محصولات خود را گرفت و ایران خودرو به دلیل کیفیت بهتر محصولات خود می تواند خودروهای خود را تا ۱.۸۱ درصد گران کند.

خبرگزاری تسنیم: رضا شیوا در گفتگویی در رابطه با جلسه امروز شورای رقابت که به منظور بررسی بازار خودرو و دستورالعمل تنظیم قیمت‌گذاری خودرو برگزار شده بود، اظهار داشت: در جلسه امروز اعضای شورا موافقت کردند که در سال ۹۵ نیز دستورالعمل گذشته اجرایی شود. علاوه بر این با توجه به اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی در مورد تورم بخشی و اطلاعات سازمان بازرسی کیفیت که در مورد کیفیت خودرو مطالعاتی انجام شده بود نیز گزارشی اعلام شد.

وی با بیان این که براساس این اطلاعات گروه سایپا به خاطر بی‌کیفیت بودن خودروهای خود جریمه کم کیفیتی را دریافت کرد، افزود: به طور متوسط جریمه بی‌کیفیتی محصولات سایپا منفی ۱.۸۶ درصد تعیین شد.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: نرخ تورم بخشی محصولات سایپا براساس این اطلاعات ۴.۲۸ درصد اعلام شد که در نتیجه افزایش قیمتی که این شرکت می‌تواند دریافت کند ۰.۴ درصد است. به عنوان نمونه محصول سایپا ۱۳۱ SX حدودا افزایش ۱۵۰ هزار تومانی خواهد داشت.

شیوا در خصوص محصولات ایرانخودرو نیز اظهار داشت: کیفیت محصولات ایرانخودرو نسبت به سایپا بهتر بوده است و تورم بخشی محصولات این شرکت ۳.۷۲ درصد اعلام شده است. بدین ترتیب با توجه به این اطلاعات ایرانخودرو جایزه ۰.۱ درصدی را از کیفیت دریافت و مجوز افزایش قیمت محصولات خود را تا ۱.۸۱ درصد دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: قرار شده در جلسه آینده شورای رقابت قیمت‌گذاری برخی از خودروهایی که رقیب وارداتی در بازار دارند از دستورالعمل شورا خارج شوند.

رئیس شورای رقابت اعلام کرد: مرکز ملی رقابت با توجه به این تصمیمات به زودی قیمت انواع خودرو را با توجه به دستورالعمل قیمت خودرو و اطلاعات دریافتی اعلام خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ژکس

      وای خدا
      شما مردمو چی فرض کردین
      جایزه ام میدین
      لعنت به کسی که میدونه این اهن پاره ارزشش خیلی کمتر از اون پولی هست که میگیرند و بدون هیچ دلیلی قیمت و بالا میبره و اصلا به فکر مردم نیست

    • بدون نام

      به درک کی میخره والا

    • اگزوز طلا

      تبريك

    • هومن

      به نظر من پراید قابلیت افزایش قیمت به صد میلیونو داره،چرا انقد ارزون فروشی می کنن برا من سواله؟ بعدشم قابلیت رقابت با لامبورگینی وپورشو داراست....!!

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست...وقتی یه عده احمق هجوم میبرن لگن های پوسیده تو آفتاب مونده رو با قیمت بالاتر میخرن، معلومه این میشه دیگه...ما لیاقتمون بیشتر از این نیست!

    • بدون نام

      انگار دارین خودروسازی ها را تبلیغ میکنین !خخخخخ

    • بدون نام

      دولت تدبیر انتخاب خودنان بوده ، هنوز کجاها را دیدید ؟؟ بگذار ایشان به دور دوم راه یابند ، آنوقت مکنونات قلبی و چهره واقعی خویش را نشان خواهد داد ، آنوقت است که باید نشست و گریه نمود .

      پاسخ ها

      • شازده

        به برکت دولت عدالت و برابری و پاکدستی، چشمه اشک مردم خشکیده دوست عزیز...

    • پوریا

      چقدر به خودتان می رسید چش نخورید خسته نباشید قیمتهای خودرو به یکباره سه برابر افزایش دادید حالا هی طاقچه بالا می گذارید چونکه کی بالاسرتان نیست خودتان می برید و خودتان می دوزید واقعا متاسفم برای دولت .

    • مجید

      وای بر ما وای بر ما......به قول دوستمون از ماست که برماست لیاقتمون همینه.تازه از این بدتر کنن حقمونه.

    • بدون نام

      برای خودمان متاسفم فردا عربستان به جایی میرسه بهترین خودروهای تولید میکنه طبق برنامه ۲۰۳۰ خودشون و ما هنوز پراید تولید میکنیم و با قیمت های نجومی میفروشیم

    • اگزوز طلا

      از ماست كه ماست سون يه حرف تازه تر بگين
      مثلا بگين از پرايده كه از ماست انقدر ماست ماست نكنيين
      فراوردهاى لبني هم مكيشه بالا مرسي دولت مربا و عسل

    • بدون نام

      نه از ماست که بر ماست رو خوب هنوز متوجه نشیدین در عبارت طلایی بیشتر و عمیق تر فکرو فر برید تا متوجه بشین.

    • کاربر

      ای وای بر سرتان که پراید 50میلیون تومانی را 20میلیون میفروشید!!!!

    • احمد

      ميگم يكي به ما بگه اين شوراي رقابت و كي انتخاب كرده و كار گذاشته دقيقا شده حساب آمريكاو عربستان اين آدمارو ميكشه اون جايزه ميده بابا دست بردارين ما ادميم عقل داريم چي مارو فرض كردين

    • رضا

      باید آپشن های اضافی مثل فرمون وکیریبکس و موتور رو از روی ماشینهای ایران خودرو و سایپا بردارن تا قیمتشوت بیاد پایین و مردم قدرت خرید پیدا کنن واینقدر نق نزنن والا!!!!!!!!!

    • سید مهدی

      در شرایط رکود اقتصادی فعلی و کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم برای مایحتاج روزانه خود . اینگونه تصمیم گیریها حاکی از آنستکه یا تصمیم بگیران اصلا در باغ نیستند و اگر ذزه ای علم اقتصاد میدانستند اگر قادر بکاهش قیمت ها نبودند دستکم بهر وسیله ای که شده سد راه افزایش قیمت ها میشدند! واقعا متاسفم که پس از گذشت چندین دهه هنوز هم که هنوز است اعتمادی به بکارگیری متخصصان. کاردانان و صاحب نظران در کارهای کلیدی کشور وجود ندارد و طبق معمول چوب تمام این تصمیم گیریهای غلط را ملت مظلوم ایران میخورند !

    • بدون نام

      برای چی هرسال نرخ دیه افزایش میدن تا بهانه ای باشه برای خودرو سازها وافزایش قیمت بدن
      وبعدش نرخ بیمه افزایش دادن.پس مردم که کم درآمدهستند روزبه روز ضعیف تر میشن

    • حمید

      تنشو ن می خواره که مردم یک بار دیگه کمپین راه بیاندازن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج