۳۲۲۱۰۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

هاشمی به خواست مردم «نه» نمی گويد

مجلس خبرگان رهبري از عالي‌ترين اركان است كه مطابق با فصل هشتم ‎ قانون اساسي و ذيل اصول ۱۰۷ الي ۱۱۲ اين قانون، اختيارات، وظايف و نحوه تشكيل اين مجلس تشريح شده است.

روزنامه آرمان: مجلس خبرگان رهبري از عالي‌ترين اركان است كه مطابق با فصل هشتم ‎ قانون اساسي و ذيل اصول ۱۰۷ الي ۱۱۲ اين قانون، اختيارات، وظايف و نحوه تشكيل اين مجلس تشريح شده است.

آخرين انتخابات اين مجلس در هفتم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌های راي در تهران و ديگر نقاط كشور باعث برجسته شدن اين دوره انتخابات مجلس خبرگان در ميان افكار عمومي و فعالين سياسي شد؛ به طوري كه ليست مورد حمايت آيت ا... هاشمي‌ مورد تاييد مردم تهران و برخي از شهرستان‌ها قرار گرفت وخود ايشان به همراه حسن روحاني توانستند بالاترين ميزان آرا را به خود اختصاص دهند.

رياست خبرگان پنجم

آخرين رئيس خبرگان رهبري آيت ا...محمد يزدي بود كه با حضور در رقابت‌هاي خبرگان هفتم اسفند ماه از حضور درمجلس خبرگان پنجم بازماند. بحث رياست اين مجلس به ويژه بعد از حضور پرشور مردم در انتخابات خبرگان در تهران و شهرستان‌ها بيش از رياست مجالس گذشته مورد نظر فعالان سياسي و مردم بوده است. اين روز‌ها و قبل از برگزاري نخستين جلسه خبرگان رهبري، فعالان سياسي نظرات مختلفي درباره رياست خبرگان رهبري اعلام كنند.

هاشمي به خواست مردم «نه» نمي‌گويد

حسين مرعشي از اعضاي شوراي مركزي حزب كارگزاران از عدم كانديداتوري آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني خبر داد. آنچه مرعشي بيان كرد با پيش بيني‌هاي زيادي در مغايرت بود چرا كه همگان بر اين اعتقاد هستند كه هاشمي هيچ گاه به خواست مردم نه نمي‌گويد و اگر هم روزي تصميمي متفاوت از آن خواست اتخاذ كند حتما مصالحي را مد نظر قرار داده كه به نفع ملت است؛ مانند همان روزهايي كه كرسي رياست را به مرحوم آيت‌ا... مهدوي كني واگذار كرد.

آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني به عنوان شخصيتي كه از نزديكترين ياران امام بود و در صحنه‌هاي مختلف سياسي چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب حضور داشته تجربه زيادي دارد و اين حضور در مناصب مهم سبب شده كه همواره نام او در صدر ليست تصميم‌گيران كشور باشد البته به ازاي اين حجم از تجربه، او از گزند تندروها هم در امان نبوده و نيست. از سويي بايد توجه داشت كه هاشمي در انتخابات اخير توانست راي بالايي را كسب كند و ليست خبرگان مردم نيز به همين شكل مورد تاييد اكثر شركت‌كنندگان در انتخابات قرار گرفت، بنابراين اگر تصميم بر جلوس بر كرسي رياست داشته باشد گمان مي‌رود كه رقيبي نخواهد داشت.

شايد آیت ا...جنتي هم كانديدا شود‍!

منتخب پنجمين دوره مجلس خبرگان با اشاره به مطرح شدن نام آيت‌ا... جنتي براي رياست مجلس خبرگان گفت: ايشان يكي از برترين شخصيت‌هايي است كه براي اين موقعيت كانديداست. عده‌اي خواستار رياست ايشان هستند كه بايد ببينيم در آينده چه مي‌شود. آيت‌ا... محسن اراكي، شخصيت آيت‌ا... جنتي را شخصيتي شايسته دانست و تصريح كرد: آيت‌ا... جنتي يكي از برترين شخصيت‌هايي است كه براي اين موقعيت كانديداست. وي تاكيد كرد كه «بدنه مجلس خبرگان هر فردي را انتخاب كند، قطعا اصلح خواهد بود.» درباره اظهارات اراكي بايد اين نكته را يادآوري كرد كه با مقايسه آراي هاشمي و جنتي اين نتيجه حاصل مي‌شود كه فاصله وی درفضای رقابتی با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام زیاد است و البته شايد در صورت غيبت هاشمي براي رياست اين احتمال را بتوان براي او قائل شد اما حضور ميانه روها و اعتداليون در اين مجلس راي جنتي را کمی دچار ترديد مي‌كند.

پيام موحدي كرماني؟

روز گذشته پيامي در سايت‌های خبري منتشر شد كه پيام آيت‌ا... موحدي كرمانی خطاب به مردم بود. دبير جامعه روحانيت مبارز اين پيام را به مناسبت مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي صادر كرد كه در بخشي از آن آمده است: «جا دارد از عموم كساني كه در مرحله دوم واجد شرايط راي دادن هستند دعوت كنم تا با حضور مجدد در پاي صندوق‌هاي راي و انتخاب كساني كه افكار و عقايد آنها در مسير مصالح و منافع ملي و حفظ استقلال كشور و تقويت اسلام و انقلاب اسلامي قرار دارد، دين خود را نسبت به امام راحل و شهيدان ادا كنند و با يادآوري تجربه تلخ رفتارهاي قانون‌شكنانه بعضي جريانات سياسي مانع تكرار آن تجربه‌ها شوند.

از مسئولان دولتي نيز مي‌خواهم با پرهيز از دخالت در انتخابات از هرگونه اقدامي كه سلامت انتخابات را مخدوش سازد خودداري نمايند. از خداوند قادر متعال مسالت مي‌كنم نتيجه انتخابات دوره دهم، مجلسي باشد كه بتواند به دور از حاشيه‌سازي‌هاي ملال‌آور و تفرقه‌انگيز، حل مشكلات واقعي مردم را وجهه همه خود قرار دهد.» اين پيام را شايد بايد مهم‌تر از يك پيام ساده ارزيابي كرد چون پيش از اين از او صدور چنين پيام‌هايي سابقه زيادي نداشته است. البته این احتمال وجود دارد که آیت ا... موحد كرماني به عنوان نامزد رياست مجلس خبرگان اعلام آمادگی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      درود بر هاشمی و روحانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج