جاباما
۳۲۲۱۷۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

کراوات فروشی که مالک برند شد...

رالف لورن در نیویورک متولد شد. والدین او مهاجرانی از شهر پینسک بلاروس‌ بودند. پدر او نقاش ساختمان بود. رالف از همان سنین نوجوانی بعد از مدرسه کار می‌کرد تا بتواند برای خود لباس بخرد.

وب‌سایت فرصت امروز: رالف لورن در نیویورک متولد شد. والدین او مهاجرانی از شهر پینسک بلاروس‌ بودند. پدر او نقاش ساختمان بود. رالف از همان سنین نوجوانی بعد از مدرسه کار می‌کرد تا بتواند برای خود لباس بخرد. رالف به مدرسه آکادمی‌ سالانتر و سپس به آکادمی ‌مارشا استرن تالمودیکال (ام‌تی‌ای) و پس از آن به دبیرستان دو ویت کلینتون رفت و در سال ۱۹۵۷ فارغ‌التحصیل شد. او در ‌ام‌تی‌ای به دوستان همکلاسی خود کراوات می‌فروخت. برادر رالف در سن ۱۶‌سالگی او، نام خانوادگی‌شان را به لورن تغییر داد، چون نام آنها، لیفشیتز، در زبان انگلیسی با معنی بدی تلفظ می‌شد و همکلاسی‌ها آنها را مسخره می‌کردند.

کراوات فروشی که مالک برند شد...

رالف لورن به مدرسه کسب‌و‌کار و مدیریت شهری باروک در سیتی کالج نیویورک رفت و در آن جا به تحصیل رشته کسب‌و‌کار پرداخت. وی بعد از دو سال تحصیل دانشگاه را رها کرد. رالف از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ در ارتش ایالات متحده آمریکا به خدمت سربازی مشغول بود که پس از پایان سربازی یعنی در سال ۱۹۶۴ با ریکی آن لوبیر ازدواج کرد. رالف لورن مدتی را به‌عنوان فروشنده برای شرکت برادران بروکز ‌که شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف پوشاک در آمریکا به شمار می‌آمد، فعالیت کرد. او در سال ۱۹۶۷ با تامین مالی از سوی نورمن هیلتون یک فروشگاه کراوات راه‌اندازی کرد که خود در آن به‌عنوان طراح مشغول بود و به نام تجاری «پولو» به فروش می‌رساند. او بعدها این نام را از هیلتون خرید.

وی تا سال ۱۹۶۹ یک بوتیک در مرکز خرید بلومینگدیل در منهتن بازگشایی کرد. ۱۰سال نگذشته بود که این برند به یک برند جهانی و بین‌المللی تبدیل شد و نخستین فروشگاه پولو در لندن بازگشایی شد. رالف لورن یک‌سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۰ موفق شد جایزه کوتی را به خاطر خط تولید پوشاک مردانه شرکتش از آن خود کند. وی تقریبا در همین زمان خط تولید پوشاک بانوان را نیز راه‌اندازی کرد. لورن در سال ۱۹۷۲ پیراهن‌های آستین کوتاه معروف خود را با لوگوی پولو و در ۲۴ رنگ به بازار فرستاد که شهرت زیادی برای او کسب کرد به شکلی که توانست طراحی لباس‌های فیلم گاتسبی بزرگ را به دست گیرد.

کراوات فروشی که مالک برند شد...

خط تولید پولو اسپورت‌، برای تولید پوشاک ورزشی، در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شد. این شرکت همچنین برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ به بازار سهام عمومی‌ نیویورک وارد شد. در حال حاضر محصولات این شرکت شامل پوشاک غیررسمی‌ آقایان و بانوان، لوازمی‌ چون کیف، عطر، برخی لوازم خانه مثل حوله و غیره می‌شود. رالف لورن تا سال ۲۰۰۷ بیش از ۳۵ بوتیک در آمریکا باز کرده بود. فایننشیال تایمز درآمد این شرکت در سال ۲۰۰۹ را بیش از ۵ ‌میلیارد دلار برآورد کرده بود. سود خالص این شرکت در سال ۲۰۰۹ حدود ۴۰۶ میلیون دلار بود. تعداد کارمندان پولو رالف لورن در سال ۲۰۰۶ بیش از ۱۲۸۰۰ کارمند اعلام شده است.

رالف لورن همچنین به خاطر کلکسیون اتومبیل‌های کلاسیک شهرت خاصی دارد، وی در کلکسیون خود اتومبیل‌هایی از جمله فراری ۲۵۰ جی تی او، مک لارن اف وان، بوگاتی اس سی ۵۷، بنتلی، آلفا رومئو، پورشه و بوگاتی ویرون دارد. رالف لورن از سال ۱۹۶۸ تا به امروز به یک امپراتوری در عرصه مد تبدیل شده است. رالف لورن که طرح‌های او در سراسر جهان محبوبیت همگانی دارد، هرچند در ابتدا کار خود را با طراحی لباس‌های مردانه آغاز کرد اما امروزه به‌عنوان یک دیزاینر در همه عرصه‌های مد فعالیت می‌کند. برند پولو یک مجموعه تولید‌کننده لباس و محصولات لوکس و درجه یک و متعلق به طراح مد آمریکایی است.

کراوات فروشی که مالک برند شد...

این کمپانی به‌طور خاص لباس‌های نیمه‌رسمی و رسمی مردانه و زنانه همچنین زیورآلات، عطر، لوازم اتاق خواب و حوله با درجه بالای کیفیت تولید می‌کند. برند این کمپانی در سال ۱۹۶۷ توسط رالف و به کمک وام ۵۰ هزار دلاری تاسیس شد. در سال ۱۹۷۱ نخستین خط تولید لباس‌های زنانه آغاز به کار کرد و درهمان سال بوتیک فروش لباس‌های زنانه نیز در بورلی هیلز کالیفرنیا تاسیس شد. ۱۰سال از تاسیس فروشگاه لباس زنانه رالف گذشت و برند پولو رالف لورن شهرت جهانی پیدا کرد و در سال ۱۹۸۱ نخستین شعبه خارجی پولو رالف لورن در شهر لندن افتتاح شد. خط تولید لباس‌های اسپرت پولو در سال ۱۹۹۳ آغاز به کار کرد.

سازماندهی و مدیریت رستوران آر ال در شهر شیکاگوی آمریکا نیز این روز‌ها به مجموعه فعالیت‌های این کمپانی افزوده شده است. لورن عامل موفقیت خود را چنین عنوان می‌کند: «من کارم را با فروختن کراوات شروع کردم؛ یک تکه پارچه بسیار کوچک، اما کار برایم بسیار ارزشمند بود و ادامه دادم، من یک برند را خلق کردم برای مردها، زن‌ها و کودکان. لباس‌های من تنها یک لباس مد روز نیست، در آنها سبک و روح زندگی استفاده شده است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج