جاباما
۳۲۲۱۸۱
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

بولگاری، اوج هنر جواهرسازی مدرن

جواهر از اشیای تزیینی است که انسان در زندگی روزمره، خود را با آن آراسته می‌کند و جایگاه و اهمیت استفاده آن در زندگی امروزی افزایش پیدا کرده است.

وب‌سایت فرصت امروز: جواهر از اشیای تزیینی است که انسان در زندگی روزمره، خود را با آن آراسته می‌کند و جایگاه و اهمیت استفاده آن در زندگی امروزی افزایش پیدا کرده است. جواهرات در انواع مختلف مانند، دستبند، گوشواره، دکمه سردست یا حتی ساعت به منظور افزودن یک جلوه و معنای اضافی به پوشش مورد‌ استفاده قرار می‌گیرد. بخش زیادی از صادرات طلا و جواهر کشورهایی مانند فرانسه، آمریکا و ایتالیا جواهراتی با برند‌های معروف را شامل می‌شود و بسیاری از کارگاه‌های طلاسازی کوچک به‌صورت اختصاصی و تحت لیسانس این شرکت‌ها شروع به تولید جواهرات کرده‌اند که بولگاری یکی از کمپانی‌های بزرگ ساخت جواهرآلات به شمار می‌رود.

بولگاری، اوج هنر جواهرسازی مدرن

شرکت بولگاری که مرکز اصلی آن در کشور ایتالیا و در شهر رم واقع شده است، یکی از پیشروان صنعت تولید جواهرات است. طراحان این شرکت با الهام از این شهر و ترکیب سبک‌های کلاسیک و مدرن ،جواهرات منحصر به فردی را خلق می‌کنند.

از برخی نشانه‌های ویژه جواهرات بولگاری می‌توان به اشکال ضخیم، قطعات بزرگ، سنگ‌های کوژ تراش (به جا مانده از افسانه‌های ایتالیای دهه ۶۰ میلادی)، رنگ‌های روشن و گلسان و نقوش میوه‌ای و قطعات کلاسیک ایتالیایی مثل گردنبند‌های چسبان، النگو و دستبند اشاره کرد. بولگاری از سنگ‌های قیمتی خالص و طلای ۱۸ عیار در محصولات خود استفاده می‌کند.

این موسسه ابتدا کار خود را در سال ۱۸۸۴ میلادی، با یک مغازه جواهرفروشی در رم آغاز کرد و سپس در زمینه‌های دیگر مثل لباس و عطریات خط تولید خود را به راه انداخت. کمپانی بولگاری در سال ۱۸۸۴ با تولید جواهرآلات توسط «سوتیرویو بولگاری» در شهر رم تاسیس شد و در سال ۱۹۰۵ به کمک دو پسرش کنتسانتینو و جورجیو گسترش یافت. در نخستین فاز در سال ۱۹۷۰ شعبات دیگر در نیویورک، جنوا، مونت کارلو و پاریس افتتاح شد.

بولگاری، اوج هنر جواهرسازی مدرن

سوتیرویو بولگاری، بنیانگذار و موسس مارک معروف و بین‌المللی بولگاری در سال ۱۸۵۷ در کشور یونان متولد شد. سوتیرویو بولگاری پس از گذراندن دوره‌های کارآموزی به‌عنوان طلاساز و نقره‌ساز، در سال ۱۸۷۹ به رم رفت و نخستین فروشگاه جواهرات خود را در خیابان وایا سیستینا افتتاح کرد و بعدها در سال ۱۹۰۵ به مکان دیگری به نام ویادی‌کوندوتی نقل مکان کرد. پس از مرگ او در سال ۱۹۳۲، اداره این تجارت فامیلی به عهده پسران بولگاری، جورجیو و کنتسانتینو افتاد.

جورجیو‌‌ بولگاری، به‌عنوان مبتکر سبک خاص بولگاری همیشه مورد ستایش قرار می‌گیرد، این سبک بیانگر تاثیر هنر کلاسیک و رنسانس بوده و اغلب دارای نقوشی پررنگ و جذاب است که نخستین‌بار در موزاییک‌های باستانی مورد استفاده قرار گرفت. جورجیو بولگاری مبتکر تجدید مد و ادغام سکه‌های باستانی به‌صورت قطعات جواهر است. این کمپانی در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۹ به سرعت شعبه‌های خود را درشهر‌های مختلف مانند نیویورک، ژنو، مونتا کارلو و پاریس گسترش داد و افتتاح کرد. از سال ۱۹۸۵ به بعد، این تجارت فامیلی به اداره و سرپرستی بوتیک‌های بولگاری در میلان، مونیخ، سنت‌مورتیز، توکیو، اوزاکا، هنگ‌کنگ، سنگاپور و ۲۱ شهر دیگر در سراسر دنیا پرداخت.

بولگاری، اوج هنر جواهرسازی مدرن

شرکت جواهرسازی بولگاری در کنار شرکت‌های مانند تیفانی، کارتیه و هری‌ینسون یکی از گران‌ترین و اشرافی‌ترین شرکت‌های جواهر در بازار جواهر جهان است. امروزه محصولات بولگاری تنها شامل جواهرات و در میان آنها لوازم جانبی متنوعی همچون عینک طبی، پارچه‌های زیبا، کیف و جدیدترین انواع آنها مجموعه هوم دیزاین است. راز موفقیت بولگاری به علت توجه ویژه در کیفیت و وسواس و دقت ویژه خود در حفظ محصولات متنوع شرکت از جمله جواهرات، ساعت‌، روسری، کروات، عطر، محصولات چشمی و لوازم جانبی چرمی است.

سهام این کمپانی بزرگ و سرشناس جهانی توسط پائولو ونیکولا بولگاری اداره می‌شود و در سال ۱۹۹۵ برای نخستین‌بار در بورس معامله شد. یکی از عوامل مهم موفقیت بولگاری، تنوع بازار، براساس نواحی مختلف جغرافیایی است که به این ترتیب از هرگونه محدودیت و ریسک احتمالی موجود در سرمایه‌گذاری در کشورهای خاص ممانعت شده است. ۱۳‌درصد فروش محصولات بولگاری مربوط به ایتالیا، ۲۴ درصد مربوط به بقیه کشورهای اروپایی، ۲۱ درصد مربوط به آمریکا و ۲۱ درصد مربوط به ژاپن است. متنوع‌سازی بولگاری حتی در مورد فروشگاه‌های این شرکت نیز اعمال شده است. محصولات این شرکت در هر فروشگاه متشکل از موارد ذیل است: ۳۴ درصد جواهرات، ۴۶ درصد ساعت، ۱۴ درصد عطر، چهار درصد لوازم جانبی و دو درصد حق امتیاز در استفاده از این مارک معروف برای سایر محصولات.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج