۳۲۲۱۹۲
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

ویژگی‌های یک برندِ با شخصیت!

زمانی که برندسازی تبدیل به یک مفهوم معروف و شناخته شد، فعالان حوزه بازاریابی به این فکر افتادند که چگونه می‌توانند برند بهتری بسازند. جنیفر آکر یک بازاریاب معروف و شناخته‌ شده از دانشگاه استنفورد بود که مفهوم پنج ویژگی شخصیت برند را در این رابطه پیشنهاد داد.

وب‌سایت آی بازاریابی: زمانی که برندسازی تبدیل به یک مفهوم معروف و شناخته شد، فعالان حوزه بازاریابی به این فکر افتادند که چگونه می‌توانند برند بهتری بسازند. جنیفر آکر یک بازاریاب معروف و شناخته‌شده از دانشگاه استنفورد بود که مفهوم پنج ویژگی شخصیت برند را در این رابطه پیشنهاد داد.

برندها زمانی صاحب شخصیت شدند که مردم شروع به برقراری ارتباط با آن‌ها کردند. بر این اساس برندی مانند پپسی می‌تواند به‌عنوان یک "شخصیت جوان" مدنظر قرار بگیرد. هارلی دیویدسون می‌تواند یک "برند زمخت" نامیده شود. آئودی و بی ام و می‌توانند به‌صورت یک "شخصیت پیچیده" شناخته شوند و برند اینتل می‌تواند یک "برند لایق و شایسته" نامیده شود. بر اساس تجزیه‌وتحلیل شخصیت برند، هر برندی یک ویژگی متمایزکننده دارد که معرف آن برند در بین مخاطبین است.

اجازه دهید قدری بیشتر در رابطه با هریکی از این ۵ ویژگی برند کاوش کنیم و آن‌ها را بشناسیم:

۱- صمیمیت

برند موردنظر شما از چه میزان صمیمیتی برخوردار است؟ اگر قرار بر این بود که یک سیاستمدار برند خودش را بسازد، فکر می‌کنم اولین خصوصیتی که مردم متوجه آن در شخصیت وی می‌شدند،

ویژگی‌های یک برندِ با شخصیت!

میزان صمیمیت وی بود. اسامی بسیار بزرگی در دنیای سیاست وجود دارند که برای صمیمیت و فداکاری خود شناخته می‌شوند، مانند: جان اف. کندی، نلسون ماندلا، ماهاتما گاندی و … . به اعتقاد جنیفر آکر یک برند صمیم، خاکی، صادق و شاد و خوشحال است.

۲- هیجان

اگر در آینده نزدیک قرار بر رفتن به مکان عجیب‌وغریب مانند دیزنی پارک یا یونیورسال استودیوز بود، برای توصیف آن از چه واژه‌ای استفاده می‌کردید؟ آیا آن کلمه چیزی غیر از هیجان‌زده یا هیجان‌انگیز بود؟ برندهایی که پردل و جرئت، سرزنده و فعال و تخیلی هستند، به ایجاد هیجان در مصرف‌کننده شناخته می‌شوند و بنابراین تحت همین عنوان هم شناخته می‌شوند.

ویژگی‌های یک برندِ با شخصیت!

برخی کانال‌های سرگرمی نیز ایجاد هیجان در مخاطب و بیننده خود را هدف قرار می‌دهند تا درنتیجه قادر به ارزش ویژه‌ای برای برند خود شوند. مثلاً لئوناردو دیکاپریو، رابرت دنیرو و هَریسون فورد همگی بازیگرانی هستند که در طی سالیان گذشته هیجان را برای مخاطبین و بیننده‌های خود ایجاد کرده‌اند و به همین دلیل است که همواره مشتاق دیدن فیلم‌هایی هستیم که آن‌ها در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

۳- شایستگی

مفهوم کایزن و شش سیگما وارد حوزه تولید شد، چراکه این واحدهای تولیدی خواهان معرفی خود به‌عنوان سازنده‌ای شایسته بودند. جنگ بین محصولات بر عناصر و عوامل مختلفی شکل‌گرفته است که تولید و شایستگی یکی از این موارد هستند. کدام‌یک از این شرکت‌ها قادر به تولید منظم در حجم و تعداد زیاد درعین‌حال حفظ یک برند خوب و همچنین توزیع وسیع محصولات خودشان هستند؟

ویژگی‌های یک برندِ با شخصیت!

تمامی این ویژگی‌ها نیازمند شایستگی در مدیریت، بازاریابان و دیگر بخش‌های سهیم در موفقیت شرکت می‌باشد. بنابراین برندهایی که تحت عنوان شایسته شناخته می‌شوند، (ولوو، فولکس‌واگن و اوراکل) تحت عنوان قابل‌اعتماد، باهوش و موفق شناخته می‌شوند.

۴- پیچیدگی

ورساچه، آرمانی، کارتیر، تیفانی همه و همه برندهایی پیچیده و درعین‌حال لوکس شناخته می‌شوند. پیچیدگی سخت‌ترین و مشکل‌ترین ویژگی در بین ویژگی‌های مختلف شخصیت برند است که باید به آن دست‌یافت. برای دستیابی به آن نیاز به جذابیت و صبر و حوصله بسیار زیادی وجود دارد. شاید ساختن یک برند پیچیده حتی در طی یک قرن هم ممکن نباشد.

ویژگی‌های یک برندِ با شخصیت!

ایدئولوژی برند باید بارها و بارها مورد تقویت و تکرار قرار بگیرد تا شاید به مفهوم پیچیدگی در شخصیت برند نزدیک شوند.در این رابطه مثلاً از حوزه ساعت برندی مثل رولکس و در حوزه خودرو برندی مثل رولز-رویس در این دسته قرار می‌گیرند.

۵- زمختی

این برندها، برندهایی هستند که برای استحکام، ماهیت استفاده در طبیعت و شخصیت محکم شناخته می‌شوند. مثلاً کفش‌هایی با برند Woodland یکی از این برندها هستند. یک مثال دیگر از حوزه خودرو برند Land Rover، Catrepillar، Harley Davidson و . . . است. این شخصیت برند عموماً از ماهیت و ذات محصولات تولید توسط برند به دست می‌آید و درنهایت به ساختن و شکل دادن به شخصیت برند کمک می‌کند.

ویژگی‌های یک برندِ با شخصیت!

درمجموع، هر برند و محصولی می‌تواند دریکی از ۵ دسته ویژگی‌های شخصیتی مطرح‌شده در بالا دسته‌بندی شود. زمانی که این دسته‌بندی انجام شد، اطلاعات به‌دست‌آمده می‌تواند برای تجزیه‌وتحلیل‌های بیشتر و بعدی و ایجاد تغییرات لازم بعدی در خصوصیات برند مورد استفاده قرار بگیرد. ارتباطات بازاریابی می‌تواند بر اساس شخصیت برند یا نوع برندی که شرکت تولیدکننده خواهان شکل دادن به آن است، ساخته شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج