۳۲۲۴۰۶
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

معمای شاهکار داوینچی

احتمالا داوینچی از دو مدل زن و مرد برای نقاشی مونالیزا استفاده کرده است، این تازه ترین یافته دانشمندانی است که شاهکار داوینچی را بررسی کرده اند.

خبرگزاری مهر: محققانی در ایتالیا ضمن مطالعه دقیق مونالیزا دریافته اند که احتمالا لئوناردو داوینچی از چهره های یک زن و یک مرد برای خلق این اثر ارزشمند هنری استفاده کرده است. با توجه به اهمیت این مطالعه و یافته های آن می توان این پرسش را مطرح کرد که: آیا مونالیزا دو چهره است؟

برخی تاریخ شناسان هنری بر این باورند که داوینچی درحالی مونالیزا را می کشیده که مدل مقابلش به نظر بسیار ناراحت می آمده است. به همین دلیل داوینچی در حین نقاشی این چهره تلاش زیادی به خرج می داد که او را وادار به لبخند زدن کند که گویا در این کار موفق نبوده است.

معمای شاهکار داوینچی

بنابراین نقاش معروف ایتالیایی از مدل دومی به نام Salai استفاده کرده تا از لبخند او برای نهایی سازی نقاشی اش نهایت بهره را ببرد.

سیلوانو ونچیتی، از مقامات ارشد هنری ایتالیا که این بررسی بی سابقه را هدایت کرده می گوید: ما تمامی نقاشی هایی را که داوینچی در آنها از Salai به عنوان مدل استفاده کرده را مورد بررسی دقیق قرار داده ایم. ما آنها را با مونالیزا مقایسه کرده و به یافته های دقیقی دست یافته ایم که نشان می دهد داوینچی از دو مدل در خلق مونالیزا بهره برده است.

البته تمامی کارشناسان هنری با این نظریه موافق نیستند.

نقاشی معروف مونالیزا اگرچه در اوایل دهه ۱۵ میلادی کشیده شده اما قرنهاست که درباره راز و رمز لبخند معروف آن بحث و تبادل نظر می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج