۳۲۲۵۱۸
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اعتراض به افزایش قیمت خودرو

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به اقدام شورای رقابت در افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: شورای رقابت به جای صدور مجوز افزایش قیمت خودرو باید قیمت‌ این محصولات را کاهش می‌داد.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به اقدام شورای رقابت در افزایش قیمت خودروهای داخلی گفت: شورای رقابت به جای صدور مجوز افزایش قیمت خودرو باید قیمت‌ این محصولات را کاهش می‌داد.

امرالله امینی اظهار کرد: ‌عملکرد شورای رقابت مناسب نبوده و نتوانسته به وظیفه ذاتی خود که از بین بردن انحصار از بازار خودرو است عمل کند.

وی با بیان اینکه چرخه افزایش قیمت خودرو دور باطلی است که به ضرر مصرف‌کنندگان است، خاطرنشان کرد: ‌قدرت خرید مردم پایین است و نمی‌توانند این محصولات را با این قیمتهای بالا خریداری کنند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: دلیل رکود بازار خودرو پایین بودن قدرت خرید مصرف‌کنندگان است بنابراین شورای رقابت باید به جای افزایش، قیمتها را کاهش می‌داد.

وی افزود: مشخص نیست خودروسازان که به دلیل رکود بازار با کاهش تولید و فروش مواجه شده‌اند به چه دلیل عملکرد خود را اصلاح نکرده و قیمت‌ها را کاهش نمی‌دهند.

امینی با بیان اینکه متاسفانه شورای رقابت به ابزاری برای توجیه افزایش قیمت خودرو تبدیل شده است، تصریح کرد: امیدواریم شورای رقابت در عملکرد خود تجدیدنظر کرده و نسبت به کاهش قیمتها اقدام کند.

اخیرا رئیس شورای رقابت از افزایش ۱.۸ درصدی محصولات ایران خودرو و ۰.۴ درصدی محصولات سایپا خبر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس

      اي كاش قيمت ها رو آزاد كنند تا :
      1- خودرو سازها منت سر مردم نگذارند.
      2- شوراي رقابت به كارهاي مهم ديگرش برسد.
      3- مردم تكليف خود را بدانند، با نخريدن خودروهاي بي كيفيت مطمئناً خودروسازها بدنبال شرايط آسان فروش و امتيازدهي به خريداران خواهند رفت.
      4- مهمتر از همه اينكه تعرفه واردات خودرو پايين بيايد.
      5- و ... .

    • بدون نام

      خوب میگن به مردم وام می دیم، مشکل از اساس حل میشه، هم نقدینگی کم میشه هم بانک ها رونق می گیرن هم ماشینامون به فروش میره!!!!!

    • babak

      می دونید چرا دولت و مجلس جلوی این شرکتهای غول خودروسازی همیشه سرخم کرده و طرف اونها رو میگیرن و اصلا به فکر مصرف کننده نیستن؟ چونکه اینقدر بزرگ و عظیم شدند که کسی نمی تونه جلوشون بایسته ، کمی فشار از طرف نهادهای قانونی با این جواب همراهه که اگر زیاد فشار بیارین اخراج می کنیم، اخراج حتی یک درصد از کارمندان این شرکت ها یعنی بیکاری چند هزارنفر و این عامل هراس مسئولینه، بیچاره مردم که بخاطر چند صدهزار نفر کارمند این شرکت باید انحصارطلبی و دیکتاتوری این شرکتها رو تحمل کنند و دم نزنند سوار ماشین های بی کیفیت و قیمت بالا بشن

      پاسخ ها

      • وطن

        چی میگی!!!! آخه تو ببین این همه سود داره کجا میره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • حق گو

      شورای حماقت هم شده ابزار دست خودرو ساز .

    • حمید

      بهتره خودروسازی تعطیل بشه و کارمندها و کارگران که بهانه‌ای شده برای انحصار اتومبیل و این بازار پر سود به تولید لوازم خانگی گمارده شوند و مردم هم بتوانند خودرو واقعی با قیمت واقعی داشته باشند تعرفه رو بردارید به مردم کمی اهمیت بدید آقایون بنز سوار.......

    • بدون نام

      بزارید شورای رقابت تا میتونه قیمتا رو افزایش بده این مردم هستن که نباید محصولات آشغال سایپا و ایران خودرو رو خریداری کنن، این مردم هستن که باعث میشن قیمتا گرون بشه

    • کارگر

      ای کاش واردات خودرو آزاد میشد تا این حلب سازان میفهمیدن حتی با آزادی قیمت خودرو هیچ توانی برای رقابت ندارند.

    • حسن

      من ی پیشنهاد دارم برای شورای رقابت که میتونه از مصرف کننده هم حمایت کنه بهتره محصولات ایران خودرو وسایپا را از عراق یا افغانستان وارد کنیم .شنیدم ی پراید تو عراق سه میلیونه با تعرفه ی گمرک فوقش ده میلیون میشه!!!!!!

    • یوسف

      ای بندگان خدا مشکل دولت نداره مشکل ما خودمان هستیم چون اتحادی بین مردم ماوجود نداره چندماهی کمپین عدم خرید خودرو را مردم اجرا کردن کارخانه های خودروسازی تامرز نابودی پیش رفتن به ریش خرید خودرو وام بستن همه مردم سرودست شکستن فقط کافی بود تا پایان سال به تحریم عدم خرید خودرو ادامه میدادند مشکلات کیفیت و قیمت بالای خودرو برای همیشه حل میشد بس به این نتیجه می‌رسیم
      ازماست که بر ماست،،،، ولاغیر

    • زضا

      لعنت بر هر چه خودروساز چپاولگر و بی دین وبی انصاف ایرانیه. ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج