جاباما
۳۲۲۷۹۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

توصیه جدید توکلی به روحانی

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که رئیس جمهور نباید اشتباه احمدی نژاد را در برنامه ششم توسعه تکرار کند.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که رئیس جمهور نباید اشتباه احمدی نژاد را در برنامه ششم توسعه تکرار کند.

احمد توکلی در مطلبی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد نوشت: «چیزی که دولت به عنوان لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس تقدیم کرده،‌ خودش هم می‌داند و به روشنی هم بیان کرده که این برنامه نیست. دولت به مجلس می‌گوید شما احکام را تصویب کنید و به من بدهید، من خودم سند توسعه را تصویب می‌کنم. استناد آن هم در نامه ای است که آقای روحانی به مجلس نوشته و به اصل ۱۲۶ برمی گردد.

این ماجرا در دولت گذشته هم سابقه دارد. آقای احمدی نژاد هم در دوره خودش به همین اصل استناد کرد و برای مقام معظم رهبری نامه نوشت. به دستور رهبری هم جلسه ای تشکیل شد که سه نفر از مجلس، سه نفر از دانشگاه، سه نفر از شورای نگهبان و سه نفر از دفتر رهبری بود.

۱۸ جلسه دعاوی آقای حمدی نژاد را بررسی می‌کردند و به اتفاق این دعاوی رد شدند. اصل ۱۲۶ می‌گوید که رئیس جمهوری مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور استخدامی کشور به طور مستقیم برعهده دارد و می‌تواند اداره آن‌ها را بر عهده دیگری بگذارد. از این بند استنتاج کردند که مسئولیت تصویب برنامه توسعه بر عهده دولت است، در حالیکه اینجا اجرای آن را بر عهده دولت گذاشته نه قانونگذاری.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج