۳۲۲۸۲۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۲۸ نکته جذاب از نبرد: نفت ـ پرسپولیس

جدال حیاتی و سرنوشت ساز پرسپولیس و نفت در حالی فردا از ساعت ۱۸ در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد که تقابل منصوریان و برانکو از جهات زیادی حیثیتی خواهد بود.

ورزش سه: جدال حیاتی و سرنوشت ساز پرسپولیس و نفت در حالی فردا از ساعت ۱۸ در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد که تقابل منصوریان و برانکو از جهات زیادی حیثیتی خواهد بود.

سرمربیان پرسپولیس و نفت تهران با وعده‌های خود تماشاگران را آماده نبرد تماشایی هفته کرده‌اند و باید دید در نهایت امتیازات این بازی به کدامیک خواهد رسید. منصوریان برای حفظ تیمش در کورس برای کسب سهمیه، کمک به استقلال برای شانس قهرمانی و اثبات شایستگی به هواداران آبی و در سمت مقابل برانکو تنها برای یک هدف و آن‌هم حفظ جایگاه اولی و نزدیک‌تر شدن به قهرمانی.

۱. آخرین تصویری که از بازی پرسپولیس ـ نفت به خاطر داریم شیرجه بلند علیرضا بیرانوند در مهار پنالتی مهدی طارمی است. دروازه‌بانی که نیم فصل بزرگترین جنجال‌ها را در انتقال نافرجامش به پرسپولیس ایجاد کرد.

۲. بازی برگشت سال گذشته کابوسی برای حمید درخشان سرمربی پرسپولیس است. او در دیدار مقابل نفت تیم خوبی را به میدان فرستاده بود که کنترل بازی را در دست داشت اما ضربه کاشته ثانیه‌های پایانی که توسط مرحوم هادی نوروزی زده شد، استارت یک حمله برای نفت شد تا دروازه نیلسون در دقیقه ۳+۹۰ باز شود و پرسپولیس ۳ امتیاز مهم را بعد از دربی از دست بدهد.

۳. سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس در اولین بازی رسمی خود با پیراهن قرمزها یک گل به خودی ناخواسته را روی ضربه غلامرضا رضایی وارد دروازه خود کرده است. او که سابقه بازی در نفت را دارد باتوجه به کری‌اش با بیرانوند فردا باید با کلین‌شیت از زمین بیرون بیاید.

۴. نفت در سال ۶۶ با توجه به شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس به دسته دوم رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های تهران سقوط کرد و ۲۳ سال از سطح اول فوتبال ایران فاصله گرفت. تک گل این بازی را عباس کارگر در دقایق پایانی وارد دروازه نفت کرد.

۵. کمال کامیابی‌نیا که در ابتدای فصل از جمع زردپوشان جدا شده بود، در نیم فصل اول با توجه به محرومیت نتوانست مقابل نفت به میدان برود و غایب بزرگ تیم برانکو لقب گرفت. او در بازی فردا می‌تواند سرخپوشان را همراهی کند و جدال سختی در میانه میدان با هم‌تیمی‌های سابقش خواهد داشت.

۶. اولین بازیکن مشترک دو تیم بهرام میرشیبانی بود که از جمع نفتی‌ها به پرسپولیس پیوست و اکنون نیز در کادرفنی زردپوشان تهرانی فعالیت می‌کند.

۷. برانکو ایوانکوویچ که موفق شده بیشتر مربیان لیگ‌برتر را شکست دهد، در جشن پیروزی برابر منصوریان ناکام بوده و تنها تقابل این دو به تساوی رسیده است و او امیدوار است فردا منصوریان را نیز به لیست خود اضافه کند.

۸. پرسپولیس ۱۵۰۳ روز در پیروزی برابر نفت‌تهران ناکام بود و موفق به برد برابر این تیم در لیگ‌برتر نشده است. البته آخرین برد سرخپوشان برابر نفت به زمستان سال ۹۱ و در چارچوب جام‌حذفی مربوط می‌شود که با برتری ۴ بر یک شاگردان یحیی برابر منصور ابراهیم‌زاده همراه بود.

۹. هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس که نام او با موفقیت‌های این فصل قرمزپوشان گره خورده است، سابقه بازی‌های خوب در نفت را بعد از نیم فصل جدایی از پرسپولیس زیرنظر یحیی گل‌محمدی دارد. از نوروزی سابقه خوبی در گلزنی به نفت‌تهران وجود دارد.

۱۰. اولین بازی پرسپولیس و نفت به سال ۶۱ و در چارچوب باشگاه‌های تهران مربوط می‌شود که سرخپوشان با نتیجه ۳ بر صفر و با هت‌تریک ناصر محمدخانی به پیروزی رسیدند.

۱۱. ایمان مبعلی ستاره نفت، پرسابقه‌ترین ملی‌پوش حاضر در این مسابقه به شمار می‌رود. مبعلی در سال ۱۳۸۲ به تیم‌ملی دعوت شده است.

۱۲. اگر پیام صادقیان در نفت دوام می‌آورد، یک سال بعد از جدایی از پرسپولیس دوباره مقابل تیم سابقش قرار می‌گرفت اما او که پارسال در همین اوقات از سوی برانکو و کریم باقری بعد از بازی سایپا از تیم اخراج شد، حضور در نفت را برنتافت و به صبا رفت تا در این تیم هم نیمکت‌نشین بشود.

۱۳. محمد نوری کاپیتان سابق پرسپولیس یک بازی درخشان مقابل نفت در کارنامه دارد که از بهترین بازی‌های او در پرسپولیس محسوب می‌شود. او در این بازی ۲ بار دروازه نفتی‌ها را باز کرد و یکی از مهمترین پیروزی‌های یحیی گل‌محمدی در ابتدای دوران سرمربیگری در پرسپولیس را به وجود آورد.

۱۴. بازی رفت دو تیم با خاطرات تلخی همراه بود، جایی که یکی از هواداران پرسپولیس دچار حمله قلبی شد و مشکلات برای ورود آمبولانس و تیم امداد در نهایت میسر نشد و این هوادار مسن دارفانی را وداع گفت.

۱۵. سیدجلال حسینی مدافع نفت پرافتخارترین بازیکن حاضر در میدان است. جالب اینکه او سال‌ها با محسن بنگر کاپیتان پرسپولیس زوج خط دفاعی تیم‌هایی مثل سپاهان و پرسپولیس بوده است. سیدجلال در بازی رفت این دو تیم به دلیل مصدومیت غایب بود و این اولین رویارویی او با برانکو ایوانکوویچ محسوب می‌شود که وی را در ابتدای فصل نخواست.

۱۶. یحیی گل‌محمدی، حسین فرکی و عارف سیدعلیخانی ۳ پرسپولیسی‌ای محسوب می‌شوند که سابقه هدایت نفتی‌ها را در کارنامه دارند.

۱۷. اولین بازی این دو تیم در لیگ‌برتر در سال ۱۳۸۹ اتفاق افتاده است که در این بازی پرسپولیس با نتیجه ۳ بر یک و با گل‌های اشپیتیم آرفی(۲ گل) و علیرضا نورمحمدی به برتری رسید.

۱۸. مهرداد اولادی، هادی نوروزی و حمید شیرزادگان بازیکنان مشترک دو تیم محسوب می‌شوند که در حال حاضر دارفانی را وداع گفته‌اند. هر ۳ این بازیکنان از مهاجمان خاطره‌انگیز پرسپولیس محسوب می‌شوند و در دوره‌ای محبوبیت خاصی داشته‌اند.

۱۹. این شایعه درباره علیرضا منصوریان وجود داشته که او قبل از استقلال به پرسپولیس رفته و در تمرینات این تیم شرکت کرده اما سرمربی نفتی‌ها که از اسطوره‌های باشگاه استقلال محسوب می‌شود، چندی پیش در مصاحبه‌ای مفصل با "ورزش سه" این مساله را تکذیب کرد و گفت بعد از درخشش در پارس خودرو مستقیم به استقلال رفته است.

۲۰. در حالی که برانکو در مصاحبه امروز خود عنوان کرده بود در ترکیب تیمش تنها ۲ ملی‌پوش دارد، در آخرین لیست کارلوس کی‌روش نام سوشا مکانی، رامین رضائیان، کمال کامیابی‌نیا، مهدی طارمی وجود داشت و در جمع نفتی‌ها نیز وحید امیری، سیدجلال حسینی و علیرضا بیرانوند به تیم‌ملی دعوت شدند تا در این مساله پرسپولیسی‌ها ۴ بر ۳ پیش باشند.

۲۱. دوران ملی علیرضا منصوریان سرمربی نفت با حضور برانکو ایوانکوویچ به عنوان دستیار میروسلاو بلاژویچ به اتمام رسید تا این هافبک خوش تکنیک سابق بعد از حضور در تیم‌ملی و ترانسفر به اروپا و تجربه لیگ‌های یونان، آلمان و اسکاتلند به ایران برگردد و در استقلال فوتبالش را تمام کند.

۲۲. نفت از استخوان‌بندی جنوبی و پرسپولیس از پیکره شمالی (مازندرانی) برخوردار هستند و نبرد این دو جنگ دو اقلیم فوتبالی مختلف محسوب می‌شود.

۲۳. هر دو تیم در این فصل اتفاقات تلخی را تجربه کرده‌اند و پرسپولیسی‌ها با غم از دست دادن مهرداد اولادی و هادی نوروزی و نفتی‌ها نیز با غم از دست دادن مربی بدنساز خود (علی‌اکبر دارستانی) سپری کرده‌اند. نکته عجیب اینکه هم مهرداد اولادی و هم هادی نوروزی سابقه حضور در نفت را دارند تا آنها نیز در این غم شریک باشند.

۲۴. پرسپولیسی‌ها این فصل را با بازی‌های پرتماشاگر پشت سر گذاشته‌اند و بعید نیست دیدار فردای آنها نیز با حضور ۱۰۰هزارنفره هوادارانشان همراه باشد تا آنها را تیمی پرطرفدار در لیگ یازدهم معرفی کنند. سرخپوشان در دیدار برابر استقلال‌خوزستان، سایپا، فولاد و تراکتور با حضور ۱۰۰ هزار هوادار بازی را در آزادی برگزار کرده است.

۲۵. پرگل‌ترین بازی تاریخ دو تیم با نتیجه ۵ بر یک به سود پرسپولیسی‌ها خاتمه یافته که در این دیدار هادی نوروزی، حسین بادامکی، تیاگو و حمید علی‌عسگری (۲ گل) گلزنان سرخپوش بودند.

۲۶. سیامک کوروشی تنها گل به خودی زن این مسابقه به همراه سوشا مکانی محسوب می‌شود. البته بین این دو گل به خودی تفاوت زیادی وجود دارد.

۲۷. اگر نفت در بازی فردا پرسپولیس را ببرد، سومین پیروزی خود را مقابل پرسپولیسی‌ها در تاریخ لیگ‌برتر به دست خواهد آورد. نفت اولین بار در ایستگاه ششم دو فصل پیش موفق شد با گل دقیقه ۹۳ علی قربانی پرسپولیس‌ را ببرد. اتفاقا جمعه اول شهریور ماه سال ۹۲ هم گلر نفتی‌ها سوشا مکانی بود. این تیم دومین پیروزی خود برابر پرسپولیس را جمعه ۱۰ مرداد ماه سال ۹۳ به ثبت رساند. در ایستگاه شانزدهم لیگ چهاردهم ابتدا غلامرضا رضایی (۴۳) مهاجم اسبق پرسپولیس‌ دروازه قرمزپوشان را باز کرد و بعد محمد عباس‌زاده (۷۸) بازی را به تساوی کشاند. با این حال گل دقیقه ۹۳ مطهری سبب شد تا دومین پیروزی نفت بر پرسپولیس‌ هم در دقیقه‌ای مشابه با برد نخست نفت بر رقیب، رقم بخورد و شاید امروز نفتی ها به ثبت سومین پیروزی خود برابر پرسپولیس بیندیشند.

۲۸. ایمون زاید مهاجم ایرلندی و خاطره‌ساز پرسپولیس نیز نامش در بین گلزنان تاریخ تقابل دو تیم قرار دارد. زاید در حال حاضر در لیگ آمریکا به فعالیت مشغول است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج