۳۲۲۹۰۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تغییر در فیلم شرکت مارول از ترس چین

فیلمنامه‌نویس «دکتر استرنج» درباره تغییر شخصیت یک تبتی و تبدیل کردن آن به یک زن سفیدپوست می‌گوید: «او اصالتا اهل تبت است، بنابراین اگر اقرار کنید که تبت یک مکان جداگانه است و او تبتی است، آن وقت ممکن است یک میلیارد نفر آدم را دشمن خود کنید»

روزنامه بانی فیلم: فیلمنامه‌نویس «دکتر استرنج» درباره تغییر شخصیت یک تبتی و تبدیل کردن آن به یک زن سفیدپوست می‌گوید: «او اصالتا اهل تبت است، بنابراین اگر اقرار کنید که تبت یک مکان جداگانه است و او تبتی است، آن وقت ممکن است یک میلیارد نفر آدم را دشمن خود کنید»

در چند هفته گذشته، از کمپانی مارول به خاطر تصمیم‌گیری‌اش در انتخاب بازیگران دو فیلم به شدت انتقاد شده است. اخیرا، این استودیوی ابرقهرمان‌ها به خاطر انتخاب فین جونز برای ایفای نقش «مشت آهنی» در سریال هم‌نام نت‌فلیکس مورد انتقاد قرار گرفت و انتشار تریلر «دکتر استرنج» هم باعث خشم هواداران نسبت به انتخاب تیلدا سویینتون برای بازی در نقش «Ancient One» شد.

تغییر در فیلم شرکت مارول از ترس چین

خیلی‌ها مارول را متهم به «سفیدشویی» این شخصیت کردند چون در کمیک‌بوک‌های اصلی، او مردی مرموز اهل تبت است که در نقش مرشد استیون استرنج ظاهر می‌شود. حالا سی. رابرت کارگیل، فیلمنامه‌نویس «دکتر استرنج» به منتقدان پاسخ داده و گفته این انتخاب به این دلیل صورت گرفت تا چینی‌ها راضی باشند.

او در مصاحبه‌ای با پادکست «Double Toasted» به نیابت گاردین گفت: «این شخصیت یک کلیشه نژادپرست است که از منطقه‌ای در دنیا می‌آید که در حال حاضر از نظر سیاسی، شرایط خیلی عجیب و غریبی دارد. او اصالتا اهل تبت است، بنابراین اگر اقرار کنید که تبت یک مکان جداگانه است و او تبتی است، آن وقت ممکن است یک میلیارد نفر آدم را دشمن خود کنید که فکر می‌کنند تمام این‌ها چرت و پرت است و ممکن است دولت چین هم برگردد بگوید که هی، می‌دونی ما یکی از بزرگترین کشورهای تماشاچی فیلم دنیا هستیم؟ حالا فیلم‌تان را پخش نمی‌کنیم چون تصمیم گرفتید قضیه را سیاسی کنید.»

چین به یکی از بزرگترین بازارهای فیلم دنیا بدل شده و قسمت‌های جدید مجموعه فیلم‌هایی از جمله «ترنسفورمرز» و فیلم‌های مارول به طور مداوم میلیون‌ها دلار در آن به دست می‌آورند. بنابراین نباید خیلی تعجب‌آور باشد که این کمپانی نمی‌خواست از سینماهای چین حذف شود (مخصوصا وقتی این را در نظر بگیرید که چین در یک سال، تنها ۳۴ فیلم بین‌المللی پخش می‌کند)، با این حال این مسئله هنوز وجود دارد که یک بازیگر چینی می‌توانست مسئولیت ایفای این نقش را بر عهده بگیرد: و این چیزی است که کارگیل هم به آن اشاره کرد.

او گفت: «اگر به من می‌گویید که استفاده از یک بازیگر چینی در نقش یک شخصیت تبتی ایده خوبی است، پس عقل‌تان را از دست دادید و هیچ ایده‌ای ندارید که درباره چه چیزی صحبت می‌کنید. «اوه، او می‌توانست آسیایی باشد!» آسیایی؟ باید ژاپنی باشد، باید هندی باشد، واقعا؟ درجه حساسیت فرهنگی حول محور این موضوع به شدت بالاست و همه روی یک چیز خاص تمرکز می‌کنند و نمی‌فهمند که همه چیز دارد از حد خود خارج می‌شود.»

او درباره اینکه مارول یک نقش سنتی مذکر را به یک بازیگر مونث داده صحبت و اضافه کرد: «خیلی بحثی در مورد این پیش نمی‌آید که اوه رفیق، ببین این‌ها کار را از یک مرد گرفتند و آن را به یک زن دادند. همه در این مورد دستی به سر ما می‌کشند و بعد تصمیم می‌گیرند به خاطر اینکه او تبتی نیست ما را سرزنش کنند. ما می‌دانستیم به هرحال هر کاری که انجام بدهیم، مبارزان عدالت اجتماعی عصبانی خواهند شد.»

نخستین تریلر «دکتر استرنج» اوایل همین ماه پخش شد و خود فیلم هم روز بیست و هشتم اکتبر اکران می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج