جاباما
۳۲۲۹۸۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آیت الله مکارم: مصرف مواد مخدر حرام است

آیت الله مکارم شیرازی مصرف مواد مخدر را حرام دانست و گفت: مواد مخدر در دنبا علاوه بر نقش درآمدزایی سوداگران به جنبه سیاسی برای مبارزه با قیام‌های ضد استکباری تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه مواد مخدر از چند جهت قابل مطالعه است، گفت: مواد مخدر از یک جهت به عنوان منبع درآمدی برای سوداگران مرگ است که نمی‌توانند از آن چشم پوشی کنند و بسیاری از رؤسای کشورها نیز با سوداگران مواد مخدر هم دست هستند.

مواد مخدر جنبه سیاسی نیز پیدا کرده است

وی در ادامه با اشاره به اینکه مواد مخدر جنبه سیاسی نیز پیدا کرده است، ادامه داد: مواد مخدر به ابزاری در دست استکبار بدل شده که از طریق آنها قیام‌های مردمی ضد خود را سرکوب کنند.

این استاد حوزه علمیه به جایگاه ایران در جهان و دشمنی غرب با آن اشاره و ابراز داشت: استکبار سعی دارد از تمامی راه‌ها وارد شده و جمهوری اسلامی را تضعیف کند زیرا می‌داند که با آلوده کردن جوانان به مواد مخدر، جوانان جان بر کفی که در خط مقدم جبهه حضور می یافتند به موجوداتی بی‌خاصیت و خطرناک تبدیل می‌شوند.

وی در ادامه بر لزوم توجه جدی به امر مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: متأسفانه هر میزان که ما در برنامه‌های خود پیش می‌رویم باز هم سوداگران مواد مخدر چند قدم جلوتر هستند و در این زمینه باید برنامه را به شکل جدی تری دنبال کرد.

این مرجع تقلید به عدم همکاری کشورهای جهان با ایران در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره و بیان کرد: در اخبار آمده بود که ۴۰ درصد از کشفیات مواد مخدر دنیا در ایران است و این در حالی است که به دلیل سود سرشاری که سران برخی از دنیا از قاچاق مواد مخدر می‌برند در این زمینه مبارزه با مواد مخدر به ایران کمکی نمی‌کنند.

کسی که دین و ایمان داشته باشد سراغ مواد مخدر نمی‌رود

وی مصرف مواد مخدر را از لحاظ شرعی حرام اعلام و ابراز داشت: کسی که دین و ایمان داشته باشد سراغ این کار نمی‌رود و از نظر عرفی نیز افراد آلوده نه دنیا و آخرت خود را خراب کرده‌اند.

وی کاشت، برداشت و استعمال مواد مخدر و تولید و توزیع آن را جزو مواردی اعلام کرد که از لحاظ شرعی حرام است.

آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و اثر بخشی آنها تأکید و عنوان داشت: کارهای فرهنگی که در صدا و سیما انجام می‌شود خوب اما کافی نیست و باید سعی شود تا اقدامات فرهنگی افزایش داشته و با ارائه برنامه‌های آموزشی افراد به سمت مواد مخدر نروند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج