۳۲۳۰۱۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ایران میزبان هیات ۲۳۶ نفره كره‌ای

كره جنوبی اعلام كرد كه بزرگترین هیات تجاری این كشور شامل ۲۳۶ نفر از بازرگانان و صاحبان صنایع بزرگ، «پارك گئون هی» رئیس جمهوری این كشور را در سفر به ایران همراهی می كنند.

خبرگزاری ایرنا: كره جنوبی اعلام كرد كه بزرگترین هیات تجاری این كشور شامل ۲۳۶ نفر از بازرگانان و صاحبان صنایع بزرگ، «پارك گئون هی» رئیس جمهوری این كشور را در سفر به ایران همراهی می كنند.

نهاد ریاست جمهوری كره امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای تعداد اعضای تجاری همراه رئیس جمهوری این كشور به تهران را اعلام كرد و یادآور شد كه این سفر با هدف گسترش روابط با ایران به عنوان مهمترین كشور منطقه خاورمیانه صورت می گیرد.

نهاد ریاست جمهوری كره افزوده است كه پس از لغو تحریم ها و اجرای برجام ایران فرصت های نوظهوری یافته است كه می تواند شریك بزرگ و مهم تجاری برای این كشور به حساب بیاید.

گزارش حاكیست كه هیات ۲۳۶ نفری این كشور شامل مسئولان، صاحبان و دست اندركاران شركت های بزرگ و موسسات مطرح تجاری و بازرگانی و صنعتی است.

افزون بر این نمایندگانی از ۳۸ شركت بسیار كلان و موسسه بزرگ از جمله شركت های هیوندایی، سامسونگ و نمایندگان و رئیسان ۱۴۶ شركت و موسسه متوسط و كوچك این كشور نیز جزو هیات همراه رئیس جمهوری كره به ایران هستند.

انتظار می رود كه دو كشور در جریان این سفر قراردادهایی به ارزش ۱۳ تا ۱۷ میلیارد دلار امضا كنند كه مهمترین آنها مربوط به ساخت بیمارستان، ساخت سد، احداث خطوط آهن، نیروگاه پتروشیمی، نفت خام، نفت سنگین و چند طرح زیربنایی و صنعتی است.

ارزش تبادلات ایران و كره جنوبی در سال ۲۰۱۵ میلادی به شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسید. دو كشور قبل از تحریم ها در سال ۲۰۱۱ میلادی ارزش تجاری به میزان ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار داشته اند.

كره اعلام كرده است كه ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت یكی از قطب های مهم تجاری برای این كشور محسوب می شود و هدف از سفر «پارك» به تهران تعمیق مناسبات و گسترش همكاری های دوجانبه تجاری و بازرگانی است.

كره جنوبی قصد دارد در سال جاری میلادی میزان واردات نفت از ایران را از ۱۱۵ هزار بشكه به ۲۸۵هزار بشكه؛ تقریبا دو برابر سال گذشته افزایش دهد.

این اولین سفر یك رئیس جمهور كره به ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیك میان آنها در سال ۱۹۶۲ میلادی محسوب می شود و قرار است خانم «پارك» در تهران با حسن روحانی همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو كند.

این سفر سه روزه از روز یكشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج