جاباما
۳۲۳۰۴۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نکوداشت پروین بهمنی در فستیوال ترکیه

دامون شش بلوکی پژوهشگر و نوازنده موسیقی نواحی ایران درباره نام گذاری یک فستیوال بین المللی در ترکیه به نام مادرش بانو پروین بهمنی با اشاره به برگزاری یک جشنواره در کشور ترکیه به نام استاد پروین بهمنی از جزییات برپایی این رویداد فرهنگی هنری مرتبط با موسیقی عاشیق ها سخن گفت.

خبرگزاری مهر - پروین بهمنی: دامون شش بلوکی، پژوهشگر و نوازنده موسیقی نواحی کشورمان با اشاره به برگزاری یک جشنواره در کشور ترکیه به نام استاد پروین بهمنی از جزییات برپایی این رویداد فرهنگی هنری مرتبط با موسیقی عاشیق ها سخن گفت .

دامون شش بلوکی پژوهشگر و نوازنده موسیقی نواحی ایران درباره نام گذاری یک فستیوال بین المللی در ترکیه به نام مادرش بانو پروین بهمنی بیان کرد: «با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام گرفته روز شنبه یازدهم اردیبهشت عازم کشور ترکیه هستیم تا در فستیوال «فرهنگ، موسیقی و ادبیات ترکان جهان» که امسال به نام «پروین بهمنی» برگزار خواهد شد، شرکت کنیم.»

نکوداشت پروین بهمنی در فستیوال ترکیه

وی افزود: «در این فستیوال هنرمندان و پژوهشگرانی از کشورهای ایران، آذربایجان، اوکراین، گرجستان، چین، مجارستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان به همراه پژوهشگران و استادان دانشگاهی از استانبول، قونیه، ترابوزان، سامسون، ارزروم، کارس مالاتیا، آرلاهان و آنکارا در دانشگاه کرسون حضور دارند. این فستیوال موسیقایی به همت مدیریت دانشگاه «کرسون»، دفتر نخست وزیری ترکیه و موسسه فرهنگی «آکرابا» برگزار می شود.»

این نوازنده درباره حضور ایرانیان در این فستیوال بیان کرد: «از کشور ایران هنرمندانی از ایل قشقایی، آذربایجان، ارومیه، تبریز، خوی، اردبیل، ترکمن های استان گلستان، ایل خلج و ایل شاهسون به همراه تعدادی از استادان دانشگاه در این فستیوال شرکت می کنند. همچنین سید عباس سجادی پژوهشگر و مدیر بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با موضوع «فرهنگ موسیقایی عاشیق ها»، محسن احمدی نویسنده و شاعر با موضوع «ادبیات عاشیق ها» و بنده با موضوع «سازشناسی عاشیق ها» در روز سوم فستیوال سخنرانی هایی خواهیم داشت . »

شش بلوکی در پایان درباره دیگر جزییات این فستیوال توضیح داد: «طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته این فستیوال طی روزهای دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه برگزار می شود که در روز اول همزمان با مراسم افتتاحیه آیین نکوداشت مادرم پروین بهمنی به همراه پخش مستندی از فعالیت های وی، سخنرانی تعدادی از هنرمندان و در روز دوم اجرای موسیقی با حضور هنرمندان شرکت کننده به مخاطبان ارائه می شود. در روز سوم نیز کنفرانس های تخصصی با موضوع فرهنگ، موسیقی و ادبیات پیرامون عاشیق ها و ترکان منطقه برگزار می شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج