۳۲۳۲۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مقصد اول خارج نشینان برای خدمات پزشکی

ارزان قیمت بودن خدمات دندانپزشکی در ایران، تمایل ایرانیان مقیم خارج از کشور برای استفاده از خدمات دندانپزشکی در ایران، توزیع نابرابر دندانپزشک در کشور، و... از جمله موضوعاتی بود که در نشست خبری انجمن دندانپزشکی ایران به آنها اشاره شد.

خبرگزاری مهر: ارزان قیمت بودن خدمات دندانپزشکی در ایران، تمایل ایرانیان مقیم خارج از کشور برای استفاده از خدمات دندانپزشکی در ایران، توزیع نابرابر دندانپزشک در کشور، نبود دندانپزشک در تیم پزشک خانواده، تاکید بر استفاده از ایمپلنت به عنوان بهترین روش درمان دندانهای خراب و... از جمله موضوعاتی بود که در نشست خبری انجمن دندانپزشکی ایران به آنها اشاره شد.

در نشست خبری اولین کنگره بین المللی ایمپلنت در خاورمیانه که قرار است از ۲۵ تا ۲۸ مهر ماه امسال به میزبانی ایران در تهران برگزار شود، تنی چند از اعضای این کنگره پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بودند.

دکتر بیژن اخوان آذری رئیس کنگره با اعلام اینکه در کشور حدود ۲۴ هزار دندانپزشک داریم که عضو انجمن دندانپزشکی ایران هستند، افزود: این انجمن با قدمت ۵۰ ساله در تلاش است با برگزاری این کنگره برای اولین بار در خاورمیانه، یک افتخار برای جامعه دندانپزشکی ایران کسب کند.

دکتر جعفر صادق پاکرو قائم مقام کنگره بین المللی ایمپلنت در ایران گفت: این انجمن در ۶۵ کشور دنیا نماینده دارد و ایران از ۱۰ سال پیش جزو این کنگره شده است.

وی با اشاره به ۱۵۰ هزار عضو این کنگره در سراسر دنیا، افزود: این کنگره قرار است ۲ سال در ایران برگزار شود تا بتوانیم کنگره جهانی را در سال ۲۰۱۵ در کشورمان برگزار کنیم.

دکتر علی تاجرنیا دبیر اجرایی کنگره نیز با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری سلامت در کشور، گفت: متاسفانه تعداد کسانی که به عنوان توریست درمانی وارد ایران می شوند متناسب با ظرفیتهای کشورمان نیست.

وی با اعلام اینکه در نقاط مختلف کشور دارای قطبهای علمی هستیم، افزود: هزینه تمام شده خدمات درمانی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی ارزانتر است.

اغلب گردشگران سلامت در کشور ایرانیان خارج نشین هستند

آذری در خصوص وضعیت گردشگری سلامت در ایران گفت: در حال حاضر گردشگری سلامت را داریم اما اغلب آنها از بین ایرانیانی هستند که در خارج از کشور زندگی می کنند و برای گرفتن خدمات ارزان قیمت به وطن سفر می کنند.

رئیس اولین کنگره بین المللی ایمپلنت خاورمیانه در تهران ادامه داد: ۱۰ تا ۳۰ درصد بیمارانی که برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر می کنند، کسانی هستند که پزشکان شان آنها را معرفی کرده اند.

وی با اعلام اینکه هزینه ایمپلنت در آمریکا ۲.۵ برابر ایران است، افزود: استفاده از این روش درمانی ممکن است ۱.۵ تا ۳ میلیون تومان هزینه در کشورمان داشته باشد.

همچنین صادق پاکرو نیز با عنوان این مطلب که هزینه ایمپلنت از ۱۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، گفت: متاسفانه در ایران بیماران نمی دانند چه نوع ایمپلنتی در دهان آنها کار گذاشته می شود.

ایمپلنت یک درمان لوکس نیست

تاجرنیا نیز با طرح این موضوع که ایمپلنت یک درمان لوکس نیست، افزود: ما معتقدیم که ایمپلنت، بازسازی محیط دهان از نظر دندانی است.

دبیر اجرایی کنگره با اعلام اینکه ایمپلنت یک درمان جدید است، گفت: همین مسئله باعث شده تا قیمت تمام شده برای مردم گران باشد.

وی با تاکید بر استاندارد بودن تمامی برندهای موجود ایمپلنت در ایران، افزود:نگرانی از بابت استفاده از ایمپلنتها در مطب دندانپزشکان وجود ندارد.

تاجرنیا ادامه داد: از دولت می خواهیم پوشش بیمه ای را در مورد دندانپزشکی افزایش دهد. زیرا در حال حاضر هیچ کدام از بیمه های کشور این خدمات را پوشش نمی دهند.

ایمپلنت یک درمان جایگزین است

رئیس اولین کنگره ایمپلنت در خاورمیانه با عنوان این مطلب که همه مردم به ایمپلنت نیاز دارند، افزود: ایمپلنت یک درمان جایگزین است که باعث می شود فک و دهان کار خودش را درست انجام دهد.

تاجرنیا نیز با انتقاد از اینکه اهمیت سلامت دندانها برای مردم کشورمان درک نشده است، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه های خدمات دندانپزشکی را مردم پرداخت می کنند و همین مسئله باعث شده تا توجه کمتری به این مقوله صورت بگیرد.

تیم پزشک خانواده دندانپزشک ندارد

دبیر اجرایی کنگره ایمپلنت خاورمیانه در تهران همچنین از نبود دندانپزشک در تیم ۱۷ نفره پزشک خانواده گلایه کرد و افزود: امیدواریم با اعتراضات جامعه دندانپزشکی و نامه نگاریهایی که تا کنون صورت گرفته است، دندانپزشک هم در تیم پزشک خانواده دیده شود.

قائم مقام انجمن بین المللی ایمپلنت در ایران با اعلام اینکه امارات متحده عربی تنها کشور دنیاست که تا ۱۰۰ هزار دلار خدمات دندانپزشکی را پوشش می دهد، افزود: درمان ایمپلنت در کانادا و آمریکا بیمه نیست و در اروپا تا اندازه ای دندانهای خراب را با بیمه درست می کنند.

توزیع ناعادلانه دندانپزشک در کشور

در پایان این نشست خبری تاجرنیا دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی خاورمیانه در تهران، اظهارداشت: در حال حاضر ۲۳ هزار و ۸۰۰ دندانپزشک در کشور داریم که توزیع آنها در نقاط مختلف کشور عادلانه نیست.

وی افزود: در شهر تهران قریب به ۸ هزار دندانپزشک داریم که به ازای هر هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد در حالی که توزیع دندانپزشکان باید بر اساس استاندارها، هر ۳۵۰۰ نفر یک دندانپزشک در کشور باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج