۳۲۳۴۵۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دلیل حذف ستاره‌ها از تیم ملی چه بود؟

با لیست جدید سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال بدون ستاره ها چهره جدیدی از این تیم در مسابقات انتخابی المپیک به نمایش خواهد آمد.

ورزش سه: سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال برای برنامه‌ریزی چهار سال آینده بسکتبال، همه بازی‌ها را به اتفاق مربیان و بازیکنان بسکتبال ایران دیده است. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد تیم او از بین بازیکنان لیگ یک و لیگ برتر انتخاب می‌شود. بازیکنانی که بتوانند از امروز تا چهار سال آینده در فرآیند تمرینات و زندگی اردویی بائرمن دوام بیاورند مورد توجه این مرد آلمانی هستند. از این‌رو می‌توان گفت بیشتر نفرات درک بائرمن را بازیکنان جوان با شرایط سنی ۱۹ تا ۲۵ سال تشکیل می‌دهند. فرقی نمی‌کند این بازیکنان لیگ یکی باشند یا در لیگ برتر توپ بزنند. حتی بازیکنان رده جوانان هم در پایان مسابقه‌های این گروه سنی از چشمان مرد آلمانی دور نیستند.

امروز درک بائرمن به نسبت یک سال پیش که وارد ایران شد تا هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد یک سال باتجربه‌تر شده است. شاید تصور او از بسکتبال ایران در بدو ورود خیلی رویاپردازانه بود، اما اکنون واقعگرایانه به بسکتبال ایران می‌نگرد. بحث انطباق‌سازی جریانات لیگ برتر با آنچه تیم ملی تا رسیدن به رقابت‌های انتخابی تورین ایتالیا به آن نیاز دارد یکی از مهم‌ترین مشغله‌های ذهنی بائرمن است. لیگ برتر با چه نوع بازی‌هایی به پایان رسید؟ چند بازی را سرمربی آلمانی دوست داشت و اصلا لیگ ۹ تیمی با نوسانات تیم‌ها و نحوه برگزاری رقابت‌ها در مراحل مختلف توانست سرمربی تیم ملی را راضی کند؟

لیگ برتر در راه رقابت‌های تورین تا چه اندازه به سطح بازی بازیکنان جوان کمک کرده، آن هم در شرایطی که لیگ برتر طی چند سال پدیده‌ای معرفی نکرده است؟ دانش مربیگری مربیان لیگ برتری در چه سطح بوده و انتظار سرمربی آلمانی تیم ملی از بازیکنانی که بعد از کار با همین مربیان به اردوی تیم ملی می‌آیند چه اندازه است؟ با تجربه‌های تیم ملی که در تیم‌های باشگاهی خود در زمره بهترین‌ها بودند در تیم بائرمن چه سرنوشتی پیدا می‌کنند؟ آیا بائرمن که در تمرینات اخیر با گروه‌های مختلف بازیکنان، نگاه به آینده و تعلق خاطر خود را به بازیکنانی با گروه سنی ۱۹ تا ۲۵ سال نشان داده است از بازیکنان منسوب به نسل طلایی بسکتبال استفاده می‌کند؟

درباره نسل طلایی و ارتباط دوباره آنها با تیم ملی تمام اطلاعات ما به مصاحبه‌های چند تن از بازیکنان باتجربه تیم ملی بازمی‌گردد، مانند کاپیتان صمد نیکخواه بهرامی که اعلام کرده هنوز تصمیمی برای حضور در تیم ملی ندارد. همین طور حامد حدادی که در پایان لیگ برتر بسکتبال گفته بود به تیم ملی فکر نمی‌کند. حامد آفاق مصدوم است و به بازی‌های انتخابی نمی‌رسد و سرنوشت مهدی کامرانی نیز در تیم بائرمن نامشخص است. پشت سر این بازیکنان اصغر کاردوست، روزبه ارغوان، جواد داوری، اوشین ساهاکیان، سعید داورپناه و آرن داوودی قرار دارند که همگی غیر از روزبه ارغوان از مرز ۳۰ سال عبور کرده‌اند. یا ارسلان کاظمی که به لحاظ فنی و سنی به کار تیم بائرمن می‌آید، اما فرآیند حضور دوباره این بازیکن در تیم ملی به چه ترتیبی است؟

بائرمن برای تیم ملی بسکتبال از یک سو دغدغه پشتوانه‌سازی دارد و از دیگر سو دلشوره این که تیم متحول شده ایران در رقابت‌های انتخابی تورین نتایج را با اختلاف فاحش واگذار کند. اما فلسفه مربیگری مرد آلمانی بر این اساس است که باید از یک جایی شروع کرد. بدشانسی بائرمن این است که شروع برنامه‌هایش در افق چهار ساله برای تیم ملی بسکتبال همزمان شده با رقابت‌های تورین ایتالیا. بازی‌هایی که می‌دانیم و می‌داند برای تیمی که قرار است متحول شود، راحت نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج