۳۲۳۷۷۴
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

مهران رجبی و آرزوی دفاع از حرم و چلوکباب روحانی در وطن امروز

گزیده برترین ها از مقالات و گفت و گوهای قابل توجه امروز رسانه ها را در ادامه می خوانید:

«شرق» محمد فاضلی و دولت های ساخت و سازی و ساز و کاری:

«کشورهای دارای درآمد پایین و کشورهایی که نرخ‌های رشد اندکی دارند، اغلب در وضعیت دشواری هستند زیرا نمی‌توانند از منابع انسانی و مادی خود به‌طور مؤثری استفاده کنند. آنها نیازمند اصلاحات نهادی هستند، اما این‌گونه اصلاحات دشوارند. ساختن سدها، بزرگراه‌ها و تسهیلات بندری از نظر فنی ساده است. اصلاح دولت و کمک به رشد بخش خصوصی نیرومند، وظایف ظریف‌تر و پیچیده‌تر و دشواری هستند که نمی‌توان آنها را به یک طرح مهندسی فروکاست».این عبارت، تفاوتی آشکار میان دولت‌های ساخت‌وسازی و دولت‌های سازوکاری قائل می‌شود. دولت‌ ساخت‌وسازی دائم درگیر ساخت سازه‌ها، کارخانه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی است که بارها ساخت آنها را تجربه کرده و طنز ماجرا این است که درباره آنها به این نتیجه رسیده که باید خصوصی شوند. اما دولت سازوکاری درگیر اصلاح رویه‌های مولد انگیزه‌ها، رقابت و تقلیل فرصت‌های فساد و به‌کاربستن شیوه‌های جذب مشارکت بیشتر مردم است.

«اعتماد»؛ پیام رضایی در نقد بهروز افخمی و برنامه هفت نوشت:

« من به شما تبريك مي‌گويم كه نشان دادي مدير جشنواره كوچك خوبي هستي و خيلي سياستمدار هم شده‌اي كه مي‌داني با ما و خبرنگارها چطور رفتار كني. اما اين مهارت ربطي به سينما و فيلمسازي واقعي براي سالن سينما ندارد. فيلم واقعي بساز! يعني چيزي كه مردم مملكتت را سر ذوق بياورد و بخنداند يا به گريه بيندازد. سينما يعني اين!»

افخمي راه و چاه شلوغ كردن را خوب مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داند و شلوغ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌كاري‌اش هم به مذاق تلويزيون خوش مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آيد وگرنه خطوط صدا و سيما همواره پررنگ و مشخص بوده است. آنچه جمعه شب بهروز افخمي به نمايش گذاشت نه نقد، بلكه جملاتي احساسي درباره يك شخص حقيقي بود. افخمي مشخصا با خود رضا ميركريمي حرف زد. با ادبياتي كه براي تلويزيون ايران اگر نه بي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سابقه اما كم‌سابقه بود. البته بايد از پايان‌بندي هيجان‌انگيز افخمي هم ياد كرد. او پس از مونولوگ غراي خود رو به دوربين ميركريمي را خطاب قرار داد و گفت: «تلفن من باز است و اگر فكر كردي حرفي داري مي‌تواني به برنامه «هفت» بيايي!». اينكه اين ادبيات مخاطب را ياد چه چيزي مي‌اندازد بماند. اما وقتي مستقيم به دوربين نگاه مي‌كنيم و يك شخص حقيقي را خطاب قرار مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهيم بايد بدانيم اين رسانه ملي و متعلق به همه مردم است.

«اعتماد»؛ یادداشت گلاب آدینه به مناسبت روز کارگر:

طوبي «زيرپوست شهر»، زني كه شجاع بود و مي‌جنگيد؛ نه فقط براي خانواده كه حتي براي گرفتن حقوق كارگري در كارخانه. طوبي كه مي‌گوييد، بهترين تصوير زن كارگر در سينماي ايران است و ما را با زندگي زنان و مردماني آشنا كرده كه زير پوست شهر زندگي مي‌كنند. من، طوبي را با فيلمنامه و آنچه رخشان بني‌اعتماد نوشته بود، به تصوير كشيدم. چندين و چند سكانس از اعتراضات او در كارخانه بود كه بعدتر حذف شد و اگر بود، احتمالا اين تصوير بهتر و بيشتر خودش را نشان مي‌داد

«فارس» مهران رجبی از فضیلت دفاع از حرم می گوید:

از خداوند می‌خواهم که یک روزی فرصت کنم و یا حداقل همت کنم و خودم مدافع حرم بشوم. یادم می‌آید در جایی با یک دوستی در ارتباط با مدافعین حرم صحبتی شد و او اظهار کرد برای یک حرم یا بقعه خودشان را می‌کشند متأسفانه این آدم بصیرت نداشت و متوجه نبود که این جان فدا کردن برای یک بقعه نیست و یا حرم، بلکه ابتدا به ساکن برای دفاع از حریم مظلومین است. چرا که ممکن است برخی از مدافعین حرم در جایی به دفاع بپردازند که حرمی وجود ندارد. توفیق بزرگی می‌دانم این را، که کسی بتواند در این جهاد حضور داشته باشد.

پیشنهاد «کیهان» برای باز پس گیری اموال ایران از آمریکا:

در این میان به نظر می‌رسد تنها راه عملی برای استیفای حقوق ملت و بازگرداندن اموال غارت شده ایران، توقیف کشتی‌های تجاری آمریکا در خلیج فارس باشد. پرونده‌های بسیاری وجود داردکه می‌توان آمریکا را در آنها محکوم و دستور توقیف اموال آنان را صادر کرد.

پرونده مبادله جیسون رضائیان -جاسوسی در پوشش خبرنگار- که منجر به آزادی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از اموال ایران شد، نشان داد آمریکایی‌ها تنها زبان قدرت و زور را می‌فهمند.

میکائیل دیانی در وطن امروز:

جناب روحانی معترض است که «چرا گوشت را دم دست گربه می‌گذارید؟» اما آیا روحانی باید نسبت به این مساله معترض باشد یا اساسا کسی که خودش برجام را دودستی برای گربه لقمه گرفته است نباید پاسخگو باشد؟ آیا در جواب این حرف جناب رئیس‌جمهور نباید گفت «رطب خورده منع رطب کی کند؟» چرا که اساسا اگر می‌دانستید آمریکا گربه است و می‌دانستید گوشت را نباید دم دستش قرار دهید، برای چه توافقنامه‌ای را امضا کردید که براساس آن نه‌تنها گوشت را دم دست گربه گذاشتید؛ بلکه برایش کباب کردید و لای نان دو رو خاشخاش پیچیده‌اید؟

«وطن امروز» سعید ملکی از نگرانیهای دلسوزان می گوید:

افتتاح رستورانی همچون کی‌اف‌سی(KFC) در ایران را می‌توان مصداق تلاش برای نفوذ ذائقه آمریکایی در ایران دانست.(۴) به این موارد باید خبر ورود نوشابه آمریکایی «آرکی» به داخل کشور را نیز افزود. به غیر از مواد غذایی، این مشکل در زمینه پوشاک نیز وجود دارد. آنچنان که این روزها سخن از تاسیس و آغاز به کار فروشگاه‌های متعدد لباس زیر زنانه برند معروف آمریکایی یعنی «ویکتوریا سیکرت» نیز به گوش می‌رسد.

شنیدن اخباری از این دست، همه آنانی را که دغدغه اقتصاد و فرهنگ اسلامی - ایرانی دارند، نگران کرده است. دولتمردان ما اگر به واقع دغدغه اقتصاد کشور را دارند، حداقل کالاهای سرمایه‌ای را که بتواند به افزایش تولید کشور کمک کند وارد این مرز و بوم کنند

از میان گفت و گوی اسدالله یکتا بازیگر قدیمی سینما با روزنامه «قانون»:

«من‌و تو» به یاد اسدا... یکتا هست اما شبکه‌های داخلی خودمان طوری من را کنار زده اند که انگار جفایی در حق ملت کرده ام! منی که هیچ وقت تمایل به رفتن از این مملکت نداشتم چرا باید فراموش شده رسانه خودم باشم؟ مگر امکانش نبود مانند موجی که ابتدای انقلاب به آمریکا رفتند یا کسانی که اکنون به ترکیه می روند، به خارج از کشور بروم؟ اما من هنرمند این خاک هستم و حاضرم در خیابان های کشورم دستفروشی کنم اما کشورم را ترک نکنم. من همیشه بین عشق و آرامش، عشق را انتخاب کرده ام.

«جوان» دیدگاه متفاوت محمد جواد اخوان راجع به حج:

امکان برگزاري «حج ابراهيمي» از دو شرط قبل نيز مهم‌تر است. نکته مهم قابل ‌ذکر در اينجا آن است که برخي از مدافعان سرسخت اعزام به حج در شرايط کنوني معمولاً به واجب و فريضه بودن حج استناد مي‌کنند و گاه حتي امنيت و عزت حاجي را در مقابل اصل فريضه قابل ‌اغماض مي‌انگارند. در اين خصوص بايد گفت بي‌ترديد حج فريضه‌اي واجب و غيرقابل تعطيل است؛ اما حجي در تراز حج ابراهيم(ع). زماني که رژيم آل‌سعود با انواع شرط‌گذاري‌هاي عجيب ‌و غريب، تلاش دارد حجاج ايراني را از عمل به مناسک اصيل حج همچون برائت از مشرکين باز دارد و مانع از وفاق جهان اسلام براي مبارزه با صهيونيسم و تکفير گردد، آيا اساساً حج به ‌معناي واقعي کلمه در حال اقامه است که فريضه و غيرقابل تعطيل باشد.

نگارنده براي خود جايگاهي از افتاء نمي‌بيند و از ورود به اين حوزه حساس پرهيز مي‌کند اما در مکتب امام راحل عظيم‌الشأن و رهبر معظم انقلاب ‌اسلامي حضرت امام خامنه‌اي آموخته است که «حج بي‌روح و بي‌تحرک و قيام، حج بي‌برائت، حج بي‌وحدت و حجي که از آن هدم کفر و شرک برنيايد، حج نيست
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزان

      خدایا کمکم کن منم مدافع حرم بشم که اگر نشم انگار زندگی کردن برام بی معنی خواهد بود

    • بدون نام

      مهران رجبی جان واقعا خیلی دفاع از حرم مهمه و بصیرت بالایی میخواد. خاهش می کنم برو و به همه نشون بده چقدر بصیر هستی.

    • بدون نام

      مهران رجبی و آرزوی دفاع از حرم !!! ...این ارزو نیست بلکه امکان است ..همین امروز میتونه بره اگر که واقعا بخواد وشعار نباشه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج