۳۲۳۹۵۱
۵ نظر
۵۰۲۱
۵ نظر
۵۰۲۱
پ

کپی حمید عسکری از یک خواننده ترک

برای بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی بارها پیش آمده که هنگام شنیدن آهنگی، مدام با خودشان کلنجار می‌روند که این آهنگ را قبلا کجا شنیده‌اند؟

فارس: برای بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی بارها پیش آمده که هنگام شنیدن آهنگی، مدام با خودشان کلنجار می‌روند که این آهنگ را قبلا کجا شنیده‌اند؟ حتی با این که برای اولین بار آهنگ شنیده می‌‌شود، بازهم به نظر آشنا می‌آید و حتی می‌توان ملودی‌اش را زیر لب زمزمه کرد؛ اینجاست که با مفهومی تحت عنوان «کاور» آشنا می‌شویم. مفهومی که در موسیقی ایرانی کاربردی نسبتا زیاد دارد اما اگر مخاطب جدی موسیقی باشید و کارهای خواننده‌هایی که به طور قانونی در داخل کشور فعالیت می‌کنند را رصد کنید، مدام با آهنگ‌هایی مواجه می‌شوید که به نظر آشنا می‌آیند!

کپی حمید عسکری از یک خواننده ترک

ایران عضو کنوانسیون‌ «بِرن» نیست، اما در سال ۲۰۰۱ به عضویت «ویپو» درآمد. ویپو (world intellectual property organization) یکی از شانزده آژانس تخصصی زیر مجموعه سازمان ملل متحد است که در ایران با نام «سازمان جهانی مالکیت فکری» شناخته می‌شود. ویپو در سال ۱۹۶۷ برای تشویق آثار خلاقانه در راستای حمایت از مالکیت معنوی در جهان تاسیس شد. این سازمان با وجود اینکه ۱۸۴ عضو دارد اما در زمینه کپی رایت از توان اجرایی کمی برخوردار است.

فارغ از ورود کردن به مباحث قانونی و حقوقی «اقتباس»، «کاور» و یا «سرقت هنری»، هر هفته به صورت منظم گزارش‌هایی تحت عنوان «شباهت‌‌های اتفاقی»منتشر خواهد شد. طی این مطالب، یک آهنگ از خوانندگان کشور که به هردلیل «شباهتی» با یک آهنگ غیرایرانی دارد به همراه نسخه خارجی آن قطعه منتشر می‌شود.

در انتشار این قطعات فقط «شباهت» بین دو قطعه موسیقایی مد نظر است و قضاوتی درباره کاور و یا کپی بودن یا نبودن اثر صورت نمی‌گیرد. در بخش چهارم سلسله گزارش‌های «شباهت‌های اتفاقی» یکی از آهنگ‌های حمید عسکری مورد توجه قرار گرفته؛ آهنگی که شباهتی با یکی از قطعات Mustafa Sandal خواننده ترکیه‌ای دارد.

آهنگ «cek gonder» مصطفی سندل (۲۰۱۲)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ghazale

      حمید عسگری از همون اول هم کپی کار بود

    • صدرا

      اتفاقا حمید عسکری بهترینه.بیخود اینجوری راجع بهش حرف نزن.دوست نداری آهنگاشو گوش نده .بعد نگو کپی کاره کپیکاره.تو این زمونه همه کپی کارن اما هیشکی مثل حمید نمیشه تو برو بنیامینتو گوش کن

    • بدون نام

      بهترین خواننده حمید عسکری است

    • @@@@حدیث@@@@

      غزل جان حرف مفت نزن ؛حمیدعسگری بهترین خواننده ایرانه ؛واین حرفایه چرت نمیتونه حتی یکم ازمحبوبیتش کم کنه چون جاش توقلب ماست ؛زنده بااااااااادحمیدعسگری

    • بدون نام

      اسم اهنگ ترکیه ایه که حمید عسگری ازروش خونده چیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج