۳۲۳۹۶۴
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

۳۵ میلیون‌ ایرانی تحت‌ تاثیر آلودگی‌ هوا

رئیس سازمان محیط زیست با اعلام اینکه امروز در جهان از هر ۷ مرگ و میر یکی مرتبط با آلودگی هواست، گفت: امروز زمینه برای کار علمی و متعهدانه در حوزه پایش و سنجش فراهم شده است.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان محیط زیست با اعلام اینکه امروز در جهان از هر ۷ مرگ و میر یکی مرتبط با آلودگی هواست، گفت: امروز زمینه برای کار علمی و متعهدانه در حوزه پایش و سنجش فراهم شده است.

معصومه ابتکار در اولین کنفرانس بین‌المللی نمونه‌برداری و پایش آلاینده‌های محیط زیست ضمن تبریک روز معلم گفت: امیدوارم که در عمل و نه فقط در حرف حرکت جامعه خودمان را مبتنی بر دانایی ترسیم کنیم.

او تاکید کرد: دانشگاه تهران، دانشگاه مادر است و اگر می‌خواهیم جریان فکری و اجتماعی در محیط زیست داشته باشیم، نمی‌توانیم بدون دانشگاه تهران چنین حرکتی را ترسیم کنیم.

ابتکار گفت: دولت دهم با وجود همه جهت‌گیری‌های دولت در توسعه اقتصادی و برقراری مناسبات منطقی و متعادل با دنیا به محیط زیست پرداخته است و آقای رئیس‌جمهور اخیرا نیز برای چندمین بار اعلام کردند دولت من، دولت محیط زیست است.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: موضوع محیط زیست در همه بخش‌ها و دستگاه‌ها یعنی نه فقط دولت، بلکه همه بخش‌های کشور جاری است.

ابتکار ادامه داد: سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری که سال گذشته اعلام شد و پشت‌گرمی بسیار بزرگی را برای محیط زیست و طبیعت ایران به وجود آورد، این زمینه را فراهم کرد که هر کسی در زمینه کاری و تخصصی خودش برای محیط زیست گام بردارد و ما بتوانیم جلوی روندهای تخریبی که روز به روز خسارت‌های جبران‌ناپذیری به سلامت آحاد مردم و طبیعت ایران وارد می‌کند، بگیریم.

او تأکید کرد: خوشبختانه امروز نه تنها سیاست‌های کلی را داریم، بلکه برنامه‌های ملی را هم برای بهبود وضعیت محیط زیست کشور ترسیم کرده‌ایم و بحث اقتصاد سبز و نگرش اقتصادی که در آن رشد سبز و بهبود کیفیت محیط زیست و شاخص‌های محیط زیست لحاظ شده را تعریف کرده‌ایم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه موضوع پایش در اشتغالزایی، گردش سرمایه و ایجاد بنگاه‌های موثر و موفق برای حفظ محیط زیست و اقتصاد سبز نقش کلیدی دارد، گفت: با شبکه قوی آزمایشگاه‌های معتمد که امروز شکل گرفته است، امیدواریم که بتوانیم برای بهبود شاخص‌های هوا، آب و همچنین کیفیت فرآورده‌های غذایی فعالیت کنیم.

ابتکار با اشاره به نقش آب و هوا در چرخه غذایی، اعلام کرد: در خونِ همه ما امروز ماده‌ای به نام دی‌اکسین وجود دارد که ۵۰ سال پیش وجود نداشت و اثبات شده که این ماده سلول‌های ایمنی را تحریک می‌کند و پاسخ‌های سیستم ایمنی را مختل می‌کند و این نشان می‌دهد که چقدر مسئولیت فعالان حوزه پایش سنگین است و امروز این بحث جهانی است.

او ادامه داد: همان قدر که امروز آلودگی هوا برای ما مهم است و از اولویت‌های دولت یازدهم به شمار می‌رود و رئیس‌جمهور هم اشاره کرد که در برخی شهرها به دلیل سیاست‌های درست و علمی در جهت کاهش آلودگی هوا، امروز بهبود کیفیت هوا را گزارش می‌کنیم و در شهری مثل اصفهان تعداد روزهای پاک از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴، ۳ برابر شده است، این اهمیت دارد که با پایش و سنجش دقیق این برنامه‌ها را در همه شهرهایمان اجرا کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه زندگی حداقل ۳۵ میلیون ایرانی تحت‌تاثیر آلودگی هوا قرار دارد، گفت: از هر ۷ مورد مرگ و میر در جهان قطعا یک مورد مرتبط با آلودگی هواست. باید تاکید کنیم که با همکاری نیروی انتظامی و وزارت کشور، سیستم سینفا و معاینه فنی هر چه سریعتر راه‌اندازی شود تا با یکپارچه‌سازی معاینه فنی جلوی خیلی از بی‌دقتی‌ها و تخلفات در خودروهای در حال استفاده را بگیریم.

ابتکار تأکید کرد: موضوع اندازه‌گیری، سنجش و گزارش یکی از محورهای مهم توافق پاریس است و ما باید در پایش و سنجش در کشور در جهت علمی و فنی توان‌افزایی کنیم.

او گفت: خوشبختانه این کنفرانس جنبه آموزشی قوی دارد و در آن برای کارشناسان سازمان محیط زیست هم کارگاه‌های آموزشی خوبی تدارک دیده شده است.

ابتکار در پایان گفت: در دوره ۲ ساله دولت یازدهم صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک شتاب‌دهنده فناوری‌های محیط زیست عمل می‌کند و امروز زمینه برای کار علمی، متعهدانه و مسئولانه توسط آزمایشگاه‌های بخش خصوصی برای پایش و سنجش فراهم شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج