جاباما
۳۲۳۹۹۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ورودی های بغداد بازگشایی شد

ورودی های بغداد بامداد امروزیکشنبه به روی حرکت زائران کاظمینی و تردد خودروها بازگشایی شد.

خبرگزاری ایرنا: ورودی های بغداد بامداد امروزیکشنبه به روی حرکت زائران کاظمینی و تردد خودروها بازگشایی شد.

تمامی ورودی های بغداد كه پس از تحولات روز گذشته و هجوم تظاهركنندگان به ساختمان پارلمان و نخست وزیری، بسته شده بود، بامداد امروزیكشنبه به روی حركت زائران كاظمینی و تردد خودروها بازگشایی شد.

یك منبع در وزارت كشور عراق به سایت خبری 'الفرات نیوز' ارگان خبری مجلس اعلای اسلامی عراق گفت كه تمامی ورودی های بغداد بازگشایی شده و تردد در آنها به طور طبیعی از سرگرفته شده است.

همزمان سخنگوی وزارت كشور عراق اعلام كرد كه بیش از ۲۵ هزار زائر عربی و خارجی در دو روز گذشته از طریق منافذ بین المللی عراق برای شركت در آیین سالروز شهادت امام موسی كاظم (ع) وارد خاك این كشور شده اند.

'سعد معن' در بیانیه ای افزود كه این زائران از طریق فرودگاه های بین المللی بغداد، نجف اشرف و بصره و گذرگاه های 'زرباطیه'، 'شیب'، 'سفوان' و 'شلامجه' وارد خاك عراق شده اند.
بسیاری از زائران خارجی از كشور جمهوری اسلامی ایران هستند كه روز گذشته براثر تحولات سیاسی بغداد، در پشت دروازه های پایتخت متوقف شدند.

پایتخت عراق بعد از یك روز پرالتهاب، امروز یكشنبه را با آرامش آغاز كرده است و زائران امام موسی كاظم (ع) از ورودی های مختلف بغداد و از محلات این شهر پای پیاده عازم منطقه كاظمین در شمال پایتخت هستند.

كاظمین شب گذشته شاهد خیل گسترده زائران امام موسی كاظم (ع) بودند كه فارغ از تحولات سیاسی اطراف منطقه امنیتی سبز در مركز بغداد، سرگرم برپایی آیین های معنوی عزاداری در جوار بارگاه مطهر امام موسی كاظم (ع) و امام جواد (ع) بودند.

هرساله به مناسبت 25 رجب، شیعیان از شهرهای مختلف عراق و خارج این كشور، پیاده به سمت كاظمین به راه می افتند و در شب شهادت امام موسی كاظم (ع)، حضور جمعیت به اوج خود می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج