۳۲۴۰۸۸
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

پیام شگفت انگیز «من سالوادور نیستم»

رسیدن فروش فیلم سینمایی«من سالوادور نیستم» به مرز ۱۴ میلیارد تومان و شکستن رکود آثاری همچون شهر موش ها و اخراجی ها شگفتی بسیاری از منتقدان و مخاطبان سینمای ایران را به همراه داشته است.

پایگاه تحلیلی رصدنیوز - مرتضی حسینی: رسیدن فروش فیلم سینمایی«من سالوادور نیستم» به مرز ۱۴ میلیارد تومان و شکستن رکود آثاری همچون شهر موش ها و اخراجی ها شگفتی بسیاری از منتقدان و مخاطبان سینمای ایران را به همراه داشته است.

در حالی که پیش بینی می شد این فیلم نهایتا با فروشی بین ۵ تا ۸ میلیارد تومان ( که در نوع خود قابل توجه بود) اکران نوروزی را به پایان ببرد، با سونامی هجوم تماشاگران به سینماها رنگ دیگری به خود گرفت. اما اقبال مخاطبان سینمای ایران به این فیلم را می توان حاصل چند عامل دانست.

علاوه بر فصل مناسب اکران نوروزی، نباید از حضور ستاره ای پولساز همچون رضا عطاران غافل شد. عطاران بی تردید ستاره بی رقیب این روزهای سینمای ایران است و حضورش تضمین فروشی فوق العاده را تضمین می کند. شیوه بازی طنازانه او مورد اقبال گسترده تماشاگران قرار گرفته وحتی بازی اش در آثار متوسط هم با استقبال مواجه می شود.

پیام شگفت انگیز «من سالوادور نیستم»

عامل تاثیرگذار و مهم دیگر در فروش«من سالوادور نیستم» را می باست در ذائقه مخاطبان و گرایش آنان به فیلم های کمدی دانست این مسئله بیش از هرچیز نشان دهنده این حقیقت است که ماهیت سرگرم کنندگی سینما همچنان داری قوت و اثرگذاری بالاست و می توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد. نکته ای که می تواند مرود توجه سیاستگزاران فرهنگی کشور نیز قرار گیرد. نکته دیگر به اهمیت تبلیغات شبکه ای و چهره به چهره باز می گردد که در نتیجه آن، تبلیغات رسانه های رسمی به حاشیه می رود.

این به حاشیه رفتن صرفا به معنی شکست یا عقب نشینی این رسانه ها نیست بلکه لزوم استفاده از ابزارها و تکنیک های کنونی را گوشزد می کند دیگر دوره ای که صرفاً با تیزرهای تلویزیونی، بنرهای شهری و تبلیغات مطبوعاتی تماشاگران به دیدن فیلم ترغیب شوند گذشته و به تعبیر بهتر تاثیر آنها کم رنگ شده است. در عوض این شبکه های اجتماعی و تبیلغات چهره به چهره است که دامنه نفوذ یک اثر هنری را تا این حد بالا می برد.

در همین حال احتمال توقف اکران این فیلم با توجه به مصوبه شورای صنفی نمایش، لزوم بازنگری مجدد در قوانین اکران را بیش از پیش گوشزد م یکند. در همین ارتباط تابناک در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است:« آئین نامه شورای صنفی نمایش لحظه به لحظه تغییر می‌کند و در همین چارچوب طبق آئین نامه شورای صنفی نمایش در سال ۹۵ در ۶ ماه نخست سال، فیلم ها تنها می توانند با احتساب کف فروش تا سقف ۷ هفته در سرگروه های سینمایی خود اکران شوند و تا سقف ۱۰ هفته در سینماهای آزاد (زیرگروه) به نمایش خود ادامه دهند.

این میزان در نیمه دوم سال به همان سقف ۱۰ هفته با احتساب کف فروش در سینماهای سرگروه افزایش می یابد. با این حساب فیلم های نوروزی باید از ۱۵ اردیبهشت ماه جای خود را به فیلم های دیگر دهند، ولو اینکه این فیلم‌ها توان فروش بیشتری را داشته باشند و کف فروش را در سینماهای سرگروه حفظ کرده باشند. در واقع حتی اگر مردم هر هفته یک میلیارد تومان بلیت یک فیلم سینمایی را بخرند، آن فیلم از پرده پایین کشیده می‌شود!

این رویکرد تامل برانگیز در حالی در پیش گرفته شده که فیلم‌های روی پرده به شدت در حال فروش هستند و مشخصاً «من سالوادور نیستم» با ۱۳٫۵ میلیارد تومان فروش می‌توانست با چند هفته دیگر حضور در چرخه اکران، رکورد فروش را جابجا کند و در جایگاه پرفروش ترین فیلم ایرانی قرار گیرد. با این حال تصمیم شورای صنفی نمایش در حکم آب سردی بر پیکره سینمای ایران خواهد بود که سال ۹۵ را با موفقیت دور از ذهن و امیدوار کننده آغاز کرده است. تصمیم که انتظار میرد اب توجه به شرایط فعلی و الته در نظر گرفتن حق اکران فیلم های جدید د رآن تجدید نظرصورت بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک ایرانی

      ظاهرا عده ای نمیخوان رکورد پرفروشترین فیلم ایرانی دست یه فیلم کمدی اونم با بازی رضا عطاران باشه و ترجیح میدن این عنوان دست همون فیلم مذهبی قبلی باوجود شش ماه اکران بمونه, ولی مردم ثابت کردن اینجوری نمیخوان...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج