۳۲۴۱۵۵
۳۱ نظر
۵۰۱۷
۳۱ نظر
۵۰۱۷
پ

پسر نوجوان: قصد تجاوز داشت او را کشتم

نوجوان اردبیلی که مدعی ‌است برای جلوگیری از تعرض مرتکب قتل شده،‌ وقتی مقابل قاضی دادگاه قرار گرفت جزئیات حادثه را توضیح داد، تیرماه سال گذشته خانواده پسر نوجوانی او را به پلیس معرفی کردند و گفتند فرزندشان مرتکب قتل شده ‌است.

روزنامه شرق: نوجوان اردبیلی که مدعی ‌است برای جلوگیری از تعرض مرتکب قتل شده،‌ وقتی مقابل قاضی دادگاه قرار گرفت جزئیات حادثه را توضیح داد. تیرماه سال گذشته خانواده پسر نوجوانی او را به پلیس معرفی کردند و گفتند فرزندشان مرتکب قتل شده ‌است.

این نوجوان به مأموران گفت جوانی را نزدیک باشگاه ورزشی به قتل رسانده ‌است. او گفت: بعد از پایان مسابقه فوتسال از ورزشگاه بیرون آمدم و به سمت خانه حرکت کردم. برای دیدن بازی رفته ‌بودم. جوانی چند قدم همراه من آمد بعد که جمعیت کم شد بیشتر به من نزدیک شد، به‌شدت بوی الکل می‌داد و من متوجه شدم مست است.

او یک‌باره چاقویی درآورد و جلو شکم من گذاشت، می‌خواست من را وادار کند با او رابطه داشته‌ باشم. قبول نکردم اما وقتی دیدم جانم در خطر است گفتم به شرطی که چاقو را کنار بگذاری قبول می‌کنم. وقتی چاقو را زمین انداخت، آن را برداشتم، در یک لحظه به سمتم آمد و دست به کمربند من انداخت و رها نمی‌کرد. من هم با چاقو زدمش و بعد هم فرار کردم. موضوع را به خانواده‌ام گفتم و پدرم من را به پلیس معرفی کرد.

مأموران جسد را پیدا کردند و به دستور بازپرس به پزشکی‌قانونی انتقال دادند. بررسی‌ها نشان داد مقتول پسر جوانی حدودا ٢١ساله ‌است که در مرخصی از زندان به‌سر می‌برده و به اتهام ضرب‌وجرح در زندان بوده ‌است. وقتی مأموران خانواده او را باخبر کردند، هویت جسد مورد تأیید قرار گرفت و رسیدگی به پرونده ادامه پیدا کرد. پسر نوجوان در ادامه اعترافاتش گفت: من اصلا پسر جوان را نمی‌شناختم چون هیکلش از من بزرگ‌تر بود، او را زدم وگرنه اصلا چاقویش را هم از زمین برنمی‌داشتم.

او به من گفت می‌خواهد به من تعرض کند، اول التماسش کردم، وقتی راضی نشد، به او گفتم چاقو را زمین بگذار. وقتی دست به کمربندم انداخت، من با چاقویی که از زمین برداشته ‌بودم چند ضربه به بدنش زدم، البته ضربات خفیف بود چون نمی‌خواستم او را بکشم، فقط می‌خواستم او را از خودم دور کنم. سعی کردم فرار کنم، نشد. کمربندم را رها نمی‌کرد، به‌شدت بوی الکل می‌داد و معلوم بود در حال خودش نیست، من هم راهی نداشتم به‌جز اینکه ضرباتی کاری‌تر بزنم. وقتی روی زمین افتاد، موضوع را به خانواده‌ام اطلاع دادم.

گفته‌های پسر نوجوان در حالی بود که پزشکی‌قانونی تأیید کرد در خون مقتول مقداری الکل وجود داشته ‌است که از میزان طبیعی بیشتر و البته از نوع خاصی بوده ‌است. با توجه به این نظریه و با توجه به گفته‌های متهم و سایر مدارک، کیفرخواست علیه نوجوان ١٧ساله صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری شماره یک اردبیل ارسال شد. روز گذشته در جلسه رسیدگی به این پرونده بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و اولیای‌دم درخواست قصاص کردند، متهم در جایگاه ایستاد.

او یک‌بار دیگر گفت که به عمد مرتکب قتل نشده و اگر راهی برای فرار داشت دست به قتل نمی‌زد. او گفت: من چاره‌ای نداشتم، مقتول رهایم نمی‌کرد و دستش را از کمربندم ول نمی‌کرد، هیکلش از من بزرگ‌تر بود، اول چند ضربه کوچک زدم، اما او جری‌تر شد و بیشتر به من حمله کرد. در تاریکی شب و تنهایی با کاری که می‌خواست بکند خیلی ترسیده ‌بودم و نمی‌توانستم کار دیگری بکنم. ما هیچ درگیری‌ای با هم نداشتیم، من اصلا او را نمی‌شناختم و نمی‌دانستم که چه کسی است، اگر راهی بود این کار را نمی‌کردم.

سپس عبدالصمد خرمشاهی، وکیل‌مدافع متهم، در جایگاه حاضر شد. او در دفاع از موکلش گفت: عملی که این پسر نوجوان انجام داده‌، مطابق ماده ١٥٦ قانون مجازات اسلامی است و او از خودش دفاع مشروع کرده ‌است. ساعت ١١ شب در خلوتی خیابان کسی نبوده ‌است. مقتول دست در کمربند متهم انداخته و قصد داشته او را وادار به تمکین کند درحالی‌که متهم قصد فرار داشته‌ و با آن وضعیت امکان‌پذیر نبوده ‌است.

ضمن اینکه به مأموران امنیتی هم دسترسی نبوده ‌است. متهم پسری نوجوان است که درگیری یا خصومت قبلی هم با مقتول نداشته و آنها اصلا آشنایی‌ای با هم نداشته‌اند. وی گفت: من از دادگاه درخواست دارم به سوابق متهم و مقتول نیز توجه کرده و نظریه پزشکی‌قانونی در مورد میزان الکل در خون مقتول را در نظر بگیرد. با پایان جلسه رسیدگی، هیأت قضات برای تصمیم‌گیری در این‌باره وارد شور شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دفاع از خود بوده حلال است

    • بدون نام

      به نطر من این نوجوان باید تبره شود اولیای دم نیز رصایت دهند واز این نوجوان نوجوان دل جویی کنند

    • بدون نام

      بسیار کار خوبی کرده اگرمثل زندان های زمان شاه ملعون توی زندان بامقتول همین کار را میکردند ومرخصی هم به او نمی دادند این اتفاق نمی افتاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جقدر خوب یادت مونده!

      • پیمان

        user عزیز مگه میشه خاطراتی رو که شما تعریف کردی از یادمون بره

    • بدون نام

      اولیای دم خودشون میدونن چه بچه ای تربیت کردن! نباید درخواست قصاص کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولياي دم دنبال پول ديه هستن. وگرنه خودشون ميدونن چي تربيت كردن

      • بحیرا

        فقط برای پول دیه است و الا از مرگش ناراضی نیستند!

    • بدون نام

      بنظر بنده چون قتل به قصد لذت نبوده، بلامنع می باشد و نوجوان باید ازاد گردد.

      پاسخ ها

      • عطا

        مگه کسی به قصد لذت مرتکب قتل میشه؟ حل الخالق!!!

    • ناشناس

      کارخوبی کرده مطمن باشیدهرکس دیگری بودهمین کارومیکرازخودش دفاع کرده یعنی بایدچیکارمیکرد خداوکیلی خودتان راجای این جوان بگذارید ازخودش دفاع کرده یعنی هرکی بتونه وزوربیشترباشه واگرکسی به کمکت نرسیدنبایدازخودت دفاع بکنی این دیگه چه مدلشه نگران نباش اگرواقعیت این باشه بهرحال پدرومادراون باباوجدان دارندمردم باتوهستند وتوکل بخداکن

    • چشمه

      اولیای دم خجالت نمی کشن؟! باید از این تحفه ای که بار آوردن و از کار ننگینش آب بشن برن تو زمین تازه درخواست قصاص هم کردن !!!!!!!! واقعاً که

    • بستنى

      بى گناه است و بهترين حركت را انجام داده باشد تا ارازل اوباش درس بگيرند از همچين داستانهاى بعد از پيگيرى ها و روشن شدن ماجرا بايد ازاد بشه.

    • مهدی

      اعدام فقط اعدام این جرایم رو جمع میکنه.....قابل توجه اونهایی که میگن اعدام باعث عبرت میشه!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عبرت چی بشه؟که در مقابل متجاوز از خودشون دفاع نکنند و خود رو تسلیم هر کثافتی بکنن؟

      • بدون نام

        اعدام زمانی مناسب است که طرف با سوء نیت جنایت کرده باشد این نوجوان دفاع مشروع کرده و خطر را از خود رانده است لذا قتل او فاقد سوء نیت است.

      • علیرضا

        شما اینقد زود دلواپس نشو

    • بدون نام

      چ وحشتناک . امیدوارم تبرعه بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تبرئه درسته مجیدجان چقدر دیکته های همه ضعیفه

    • aidin

      مگه یادتون رفته چند سال پیش نمونه همین اتفاق برای نازنین فاتحی افتاد و او مجبور به کشتن فردی که میخواست به او تجاوز کنه شد سپس پس از کش و قوس های زیاد از آن ماجرا و رسانه ای شدن و جهانی شدن این خبر و وساطت برخی از حامیان حقوق زنها از جمله نازنین افشین جَم! خوشبختانه نازنین فاتحی رای به بی گناهیش صادر و آزاد شد.

    • رضا

      اخرش چي شد؟
      اگر تمام حرفهاي نوجوان حقيقت باشد، دفاع از خود بوده و بي گناه است

    • پرویز

      این نوجوان باید همین الان آزاد شود بسیار کارخوبی کرده و از خودش دفاع کرده است

    • پوریا

      حالا اینو بگم که جالب اینجاست با اینکه حتی دفاع از خود هم باشه طبق قانون اساسی باید دیه مقتول را پرداخت کند که در سال 95 بیستر از 200 میلیون است.
      وقعا جالبه!!!!!!!!!!!
      ولی کشور های دیکه تو شون ها دفاع از خود کرده باشی دیه تعلق نمیگیرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای پوریا؟! آخه اطلاعی از حقوق نداری مجبوری نظر بدی؟ در صورت دفاع مشروع بودن قتل، مسئولیتی از بابت کیفر و دیه متوجه فاعل نیست و تبرئه می شود.

    • بدون نام

      خیلیم کار خوبی کرده خوب پزشکی قانونی که ثابت شده طرف مست بوده از طرفی زندانی هم بوده زندگی این نوجون خراب کرد حالا همش کابوس خواهد داشت افرین به شرف همچین پسری اگه حکم ازادی نباشه بی عدالتیه تازه خوانواده ی قربانی باید خسارت بد تربیت کردنشونو هم به دولت بدن هم به این نو جوان

    • ریحانه

      باید یه قانونی نسویب بشه که هرکسی در شرایطی که در حال دفاع از خودش مورد تجاوز جنس یا غیر جنسی واقع میشه تبریه بشه نه اینکه اینکه پاشپ به دادگاه و الافی باز کنند...

    • بدون نام

      قضاوت خیلی سخته ولی واقعا چرا باید مجرمها ی ما در زندان بسر ببرند و بعد از مدتی آزاد شوند در کشورها ی دیگه زندان با کار سخت هست که دیگه هیچ مجرمی هوس رفتن به اونجا به سرش نمیزنه و به میزان جرم و دفعات خطا مدام سخت تر میشه

    • user

      کار درستی کرده باید هم همین کار رو میکرد اون جوان مرگ کمترین جزا بوده براش و خانواده اش حقی برای خون خواهی ندارند این جوان بیگناه است و باید تبرئه شود

    • ناشی بیسواد

      متاسفانه اولیای دم به فکر قصاص نیستن به فکر کاسبی وگرفتن پول دیه هستن وگرنه مست لایعقل تربیت نمیکردن ضمنا آیا راه حل منطقی دیگری سراغ دارید من دارم اگر دوربینهای نظارتی و شب وروز در سطح شهر در کوچه و بازار کارکنند از تعداد جنایات کم میشود

    • ریحانه

      باید یه قانونی نسویب بشه که هرکسی در شرایطی که در حال دفاع از خودش مورد تجاوز جنس یا غیر جنسی واقع میشه تبریه بشه نه اینکه اینکه پاشپ به دادگاه و الافی باز کنند...

    • رضا

      باید تبرئه شود تا متجاوزین جرات چنین گستاخی هایی
      به خود ندهند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج