۳۲۴۶۱۷
۳۱ نظر
۵۰۴۴
۳۱ نظر
۵۰۴۴
پ

چرا جوانان امروزی، عشق مجردی اند؟

زندگی مجردی و تنهایی جوانان نیز یکی از این پدیده هاست که جای بحث زیادی دارد چرا که این موضوع هنوز در میان قشر سنتی جامعه ایران کاملا پذیرفته نشده اما در شهرهای بزرگ کمی عادی تر است.

روزنامه آسیا - مترجم رعنا اشرفی: مردم در جوامع امروزی همواره شاهد برخی پدیده های اجتماعی هستند یا به مرور برایشان عادی می شود یا بعضا نمی توانند با آن کنار بیاند.زندگی مجردی و تنهایی جوانان نیز یکی از این پدیده هاست که جای بحث زیادی دارد چرا که این موضوع هنوز در میان قشر سنتی جامعه ایران کاملا پذیرفته نشده اما در شهرهای بزرگ کمی عادی تر است.شاید دید خوبی نسبت به زندگی مجردی جوانان امروزی به ویژه دختران نداشته باشید، یا حتی ممکن است جزو آن دسته از افرادی باشید که دلیل این تصمیم را در جامعه امروز درک نمی کنید. شاید فکر کنید فقط جوانان پیچیده یا درونگرا تنها زندگی کردن را انتخاب می کنند اما بسیاری از جوانان، اعم از دختر و پسر برونگرا که رفتار بسیار طبیعی و اجتماعی دارند نیز به زندگی مجردی علاقه دارند.

اگر در خانواده پرجمعیتی زندگی می کنید که همیشه خانه شلوغ است یا اگر هم خانه ای دارید که مدت ها در آن ساکن هستید و دیگر تحملش برایتان سخت است داشتن خانه ای که تمامش مال خودتان باشد رویایی است که می تواند به واقعیت بپیوندد. اگر در تصمیم گیری تان تردید دارید که آیا تنها زندگی کنید یا به دنبال هم خانه ای جدیدی بگردید، پس بهتر است نگاهی به دلایل زیر بپندارید که چرا جوانان امروزی زندگی تنها را انتخاب می کنند.

چرا جوانان امروزی، عشق مجردی اند؟

آرامش، آسایش و سکوت

بهترین قسمت زندگی مجردی سکوتی است که می توانید به دست آورید. بعضی افراد در خانواده های پرجمعیت و شلوغ بزرگ شدند و حتی گاهی اوقات پیدا کردن گوشه ای دنج و خلوت که بتوانند در سکوتش استراحت کنند برایشان آرزوست. زندگی در خانه های شلوغ، آسایش و آرامش حقیقی را از شما سلب می کند. شاید خواهر یا برادری دارید که همیشه با هم دعوا می کنید. یا پدر و مادرتان مدام در حال بحث کردن هستند.

در این صورت اغلب جوانان فکر می کنند که تنها زندگی کردن به معنای به دست آوردن آرامش و سکوت مطلق است. آنها فکر می کنند در تنهایی خود می توانند کارهایی انجام دهند که هرگز در جمع شلوغ و پرسروصدا قادر به انجامش نیستند. به همین دلیل است که جوانان امروزی زندگی تنها را انتخاب می کنند چون به دنبال سکوت آن هستند.

آزادی

اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام به کسی چسبیده ای و در مجموع شخصیت وابسته ای دارید که حتی از یک ساعت تنها ماندن هم می ترسید، پس آزادی چیزی نیست که به دنبالش هستید.

اما از آنجا که برخی، امروزه شخصیت مستقل و خودساخته ای دارند، عاشق آزادی هستند. این آدم ها فکر می کنند که در زندگی مجردی می توانند هرکاری را که می خواهند در هر زمان که مایلند انجام دهند. در خانه تنهایی خود، کسی برای شما برنامه ریزی و امر و نهی نمی کند، بلکه آزاد و مختارید که شیوه زندگی را خودتان انتخاب کنید. از ساعت غذاخوردن گرفته تا ساعت بیدارماندن. چه کانال تلویزیونی را تماشا کنید، یا صبح چه ساعتی بیدار شوید. غذا را در بشقاب بخورید یا در قابلمه. هیچ کدام از اینها فرقی ندارد زیرا دیگر کسی نیست که شما را کنترل کند. هیچ کس شما را قضاوت نخواهدکرد یا حتی بابت رفتار غیرمعمول تان سرزنش نخواهیدشد.

چرا جوانان امروزی، عشق مجردی اند؟

صحبت کردن با خود

با خود صحبت کردن نشانه جنون و دیوانگی نیست. بسیار سخت و طاقت فرسات که بعد از یک روز سخت کاری هنگامی که وارد خانه می شوید به ناله و زاری های هم خانه ای تان درباره دعوایی که امروز داشته گوش دهید، یا با مادرتان سر اینکه چرا اتاق تان مرتب نیست بحث کنید یا حتی اینکه به گله و شکایت خواهر یا دوستتان گوش دهید که شما را فرد بی برنامه ای می داند که همه چیز زندگی اش به هم ریخته است.

در این شرایط شما فرصتی ندارید که با خودتان صحبت کنید، خودتان را دلداری دهید، آرام شوید یا حتی غصه بخورید و ناراحت باشید. اما هنگامی که تنها زندگی می کنید به راحتی می توانید خستگی روز را با یک فنجان چای یا قهوه در کنید و در خلوت خود آرام شوید و فکر کنید.همه اینها مسائلی است که وقتی یک نفر تنها زندگی کردن را انتخاب می کند، به آن فکر می کند که البته در حال حاضر بحث، در درست یا نادرست بودن آن نیست. بلکه تلاش بر این است که دلایل احتمالی که باعث می شود، کسی تنها زندگی کردن را انتخاب کند، بررسی شود.

چرا جوانان امروزی، عشق مجردی اند؟

دکوراسیون عجیب و غریب

آیا دوست دارید اتاق پذیرایی تان به رنگ قرمز آتشین باشد؟ یا می خواهید آشپزخانه را با خنزر پنزرهایی تزیین کنید که عجیب و غیرمعمول به نظر می رسند؟

هنگامی که تنها زندگی می کنید گزینه هایی که برای دکور و تزیین خانه دارید نامحدود هستند. مبل ها حتما نباید براساس فرم عادی همه خانه ها چیده شوند. تلویزیون را می توانید هرجایی که بخواهید بگذارید، حتی روی اپن آشپزخانه! در خانه مجردی هیچ اشکالی ندارد رختخواب ها را در گوشه ای از حال بچینید و پارچه ای روی آن بگذارید که حتی بشود روی آن نشست! هیچ کس شما را از این کارها منع نخواهدکرد. پس می توانید هرچقدر که می خواهید دکور خانه را تغییر دهید و عجیب تری بچینید. در خانه مجردی می توانید به خلاقیت های هنری خود برای تزیین خانه اجازه دهید که جاری شوند و آزادید که همه چیز را تجربه کنید.

کشف خود

شما خود را چگونه می شناسید؟ فکر می کنید چه شخصیتی دارید؟ علاقه مندی ها، توانایی ها، مهارت ها و ارزش هایی که دارید کدامند؟ نقطه ضعف شما چیست؟

انسان در دنیای امروزی ساعت ها زمان صرف مراقبه (مدیتیشن)، تفکر، شناخت و کشف خود می کند. تنها زندگی کردن، وقت زیادی برای انجام این کارها در اختیار آدم مجرد قرار می دهد. در خانه تنهایی خود فرصت شگفت انگیزی دارید که شناخت بهتری از خود داشته باشید و حتی خودتان را دوست بدارید.این شیوه زندگی زمان آزاد بیشتری برایتان فراهم می کند که می توانید به خودتان اختصاص دهید. اگر از کتاب خواندن لذت می برید، می توانید راحت کتاب بخوانید. عاشق فیلم دیدن هستید، می توانید راحت فیلم ببینید. دوست دارید تمرین های ورزشی انجام دهید، پس این کار را بکنید.با انجام هرکاری که دوست دارید درواقع به خودتان احترام بیشتری می گذارید، چرا که به علایق تان اهمیت می دهید، نه اینکه با هم خانه تان درباره چیزهای بی فایده احمقانه ای صحبت کنید که هیچ نفعی برای ارتقای شخصیت شما و شناخت خود ندارند.

تمیزکاری

بهتر است با خودمان صادق باشیم! دخترها و پسرهای امروزی علاقه چندانی به تمیزکاری ندارند. البته این موضوع هیچ ربطی به تنبلی آنها ندارد. بلکه سرشان بسیار شلوغ است.

امروزه با توجه به اینکه هزینه زندگی بسیار بالا رفته اکثر زنان برای گذران زندگی کار می کنند. دختر یا پسر مجردی هم که باید با کارکردنش، هم اجاره خانه و هم خرج زندگی اش را بدهد تمام وقتش را صرف کار کردن برای امرار معاش می کند و وقت کمتری برای تمیز کردن خانه دارد.هنگامی که تنها زندگی کنید، شما تنها کسی هستید که تصمیم می گیرد چه زمانی لباس ها را بشویید. کی اتاق را گردگیری کنید یا حتی اینکه چه زمانی لازم است ظرف های تلنبارشده در سینک ظرفشویی را بشویید.

چرا جوانان امروزی، عشق مجردی اند؟

ارتقای شغلی

اگر اهداف بزرگ در سر می پرورانید و رویاهای بزرگی برای زندگی دارید، پس لازم است سخت تر از همیشه کار کنید. زمانی که تنها زندگی کنید کسی برایتان ایجاد مزاحمت نمی کند. نداشتن مزاحم و دردسرهای اضافه همان چیزی است که به شما این امکان را می دهد تمام شب را بیدار بمانید و پروژه کاریتان را تمام کنید.

اما آیا اگر کسی در خانه تان زندگی کند این راحتی را دارید؟ اگر هنگامی که با خانواده یا هم خانه زندگی می کنید بخواهید تمام شب را بیدار بمانید، مطمئنا شکایت هایی بابت روشن بودن چراغ تا دیروقت، خوردن غذا یا چای، راه رفتن تان و بسیاری چیزهای دیگر خواهید شنید. وقت گذرانی برای خود و خلوت کردن با خود امری ضروری است. اما اگر تنها زندگی نمی کنید، این کار سختی است. متاسفانه، اگر از هرگونه ترس و اضطرابی رنج می برید یا اگر فکر تنهابودن هم شما را از پا در می آورد، پس آدم تنهایی نیستید و این نوع زندگی قطعا برایتان جذابیتی ندارد. در هر صورت این روزها عده ای از مردم فکر می کنند که، زندگی مجردی به امتحانش می ارزد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجرد

      ازدواج نکردن دلایل خیلی زیادی داره که این مقاله فانتزی نمی تونه همه ی اونهارو توضیح بده .ولی در مورد خود من باید بگم که تا 25 سالگی داشتم دکترا میگرفتم بعد رفتم طرح دوره عمومی بعد الان دارم تخصص میگیرم و متاسفانه تو این مدت آدم جدی که بخواد مرد زندگی باشه ندیدم چون هر کسی رو برای خواستگاری از من معرفی کردن با دیدن شرایط سخت زندگی و سالهای طولانی تحصیل و کار اجباری در شهر های دور از خانواده رفتن و پشت سرشون رو هم نگاه نکردن و اصلا پیگیر نشدن. البته باید بگم که خانواده ها هم اکثرا تغییر ماهیت دادن و زیاد طالب کمک به زندگی مشترک فرزندانشون نیستن مثل سابق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه دروغ شاخ داری.یکم سناریوتو قوی میکردی

    • بدون نام

      با توجه به متن، بهتر است تیتر گزارش به زندگی مستقل (قبل از تاهل و یا زندگی جدای از خانه پدری) تغییر کند. وقتی می نویسید زندگی مجردی یعنی مخالف زندگی متاهلی.

    • بدون نام

      متاسفم که شما جوانان را به ازدواج نکردن تشویق میکنید.

    • سجاد

      عشق مجردی نیستیم مجبوریم ، همراه و همدل کمه ! بیکاری و مشکلات اقتصادی و نداشتن ارامشم که داره از سرو کولمون میره بالا .

    • ایرانی

      جوانان امروزی دیگر بیدار شده اند و تن به ازدواج و اسارت و بدبختی وفلاکت نمی دهند

      با این حرف ها هم نمی توانید آنها را گول بزنید

      اگر کسی عاقل باشد فقط مجردی زندگی میکند و از مزایای آن بهره مند می شود (-:

      پاسخ ها

      • حمید رضا

        ایول داداش گل گفتی
        مجردی عشقه❤

    • سفر

      اینا همه درست حالا کی به آدم مجرد خونه کرایه میده؟

    • setareh

      آزادی و تمیزکاری موافقم .
      من خودم شخصا به عنوان خانم علاقه ای ندارم هر روز بخوام برای کسی غذا بپزم یا اتو بکشم و از این کارا ..
      عدم مسئولیت پذیری ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینو نگین چی بگین.

    • ناشناس

      من مجردم و از شرايطم راضي هستم و با وجود سي و هفت سال سن نيازي نميبينم كه با كسي باشم

    • بدون نام

      زندگی مجردی عالیه برا یکی مثل من که به ازدواج و رابطه با جنس مخالف هیچ اعتقادی ندارم,درونگرا هستم وتنهایی رو دوست دارم البته خواهشی که از مردم دارم اینه که به این جور آدمها بد نگاه نکنن این یه شیوه زندگیه که داره جا میافته وآدمهای بسیار خوبی هستن که تمایل دارن تنها زندگی کنن ومجرد بودن کسی الزاما دلیل بر بد بودن او نیست.

    • بدون نام

      "سفر" شما احتمالا ساکن یه شهر کوچیک هستید ما که تو تهران میبینیم خیلی راحت میشه خونه مجردی یا حتی شراکتی گرفت
      تو خیلی از شهرهای بزرگ دیگه هم جا افتاده مثل مشهد و اصفهان و...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زندگی مجردی جای کوچیک بزرگ نمیخواد مهم خونوادهای که توش بزرگ شدیهس

    • بدون نام

      دلیل اولش مشکلات مالی
      دلیل دومش (یا اول برای کسانیکه مشکل مالی ندارند) ازادی و راحتی در سبک زندگیه

    • مجرد

      من شاغلم 38 سال سن دارم اصلا به ازدواج علاقه ای ندارم نه حوصله مادرشوهر و بچه دارم و نه شوهر اما دهن این مردم و فامیلهارو نمیتونم ببندم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیچاره مادر شوهر .چرا پسرشو میخوایین خودشو نه.............کاش مادر شوهر من زنده بود

    • ناشناس

      متاسفم که اینو میگم ولی حتی منهم که متاهلم از ازدواجم پشیمونم و در حسرت روزهای مجردی. اشتباه کردم در انتخابم. با اینکه ازدواجم سنتی بود و با نظر بزرگترها ولی ما دو تا از نظر علایق و سلایق خیلی با هم فاصله داریم. دنیامون خیلی از هم دوره. هفت ساله داریم زندگی میکنیم و روز به روز بدتر از قبل میشیم. سن و سالمون هم کم نیست که بگم بچه ایم و بی تجربه ولی....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر چیزی راهی داره انسان کامل وجود نداره.ی جوری راهشو پیدا کن

      • نسیم

        مگه همه ادمها نظر و سلایقشون یکی بوده که میرن زیر یک سقف باید گذشت داشته باشید دیدتون وسیع تر بشه بهتر ازیه روانشناس کمک بگیرید

    • محبوبه

      من هیچ وقت دوست نداشتم تنها باشم اما شرایط جامعه این رو برای من خواست. اول که درس می خوندم دوست داشتم شغلی داشته باشم تا بتونم از مخارج خودم بر بیام اما بعد از اتمام تحصیلم حس کردم چقدر اشتباه کردم نه سرمایه ای داشتم و نه معرفی که باعث بشه کار کنم.خلاصه چند ساله بیکارم اما الان پشيمونم خیلی از دوستام توی همون دوران تحصیل دوست بودن و بعد هم ازدواج کردن .اما من تموم دوران تحصیل رو به فکر ساختن آینده رویایی خودم بودم الان که حاضر به رابطه دوستی نیستم و ای کاش بودم چون طرفم رو میشناسم خواستگار ها هم فقط فکر تحقیر کردن هستن از طرفی خانوادم هم طوری رفتار میکنن که انگار ناراحتن من مجرد و تنها و بیکار موندم .این بگم اگه کسی حمایت پدر و مادرش رو داشته باشه تا آخر عمر هم مجرد بمونه بازم راحت میتونه زندگی کنه حمایت منظورم حمایت عاطفی .هر چند ازدواج خوبه اما با آدمی که بتونی بهش اعتماد کنی د این زمانه هم که همچین آدمی کمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من فک نکنم پدر مادری به خاطر مجردی و بیکاری بچهشون بهش چیزی گوشزد کنن ....پدر مادر ی چیز دیگهاس باورکن

      • نسیم

        لطفا خودت مبرا نکن چون حمایت پدرو مادر لازمه خوشبختی در زندگی نیست من خودم از هردو محرومم اما درس خوندم تلاش کردم مدیریه شرکت شدم پس به خودت بیا و از یه جا شروع کن حتی از صفر

    • آرش

      من 36 سالم هستو 5 ساله آزدواج کردم.ولی واقعا پشیمانم.از روزی که عقد کردم در آرزوی یک روز خوش و با آرمش موندم بخدا قسم.از صبح تا شب استرس پسرم را دارم.مریض میشه یه بار میمیری .لباس نداره یه بدبختی دیگه.کلی هم دنبال خواسته های زنت یه روز بازار ,یه روز آریشگاه,یه روز خیاطی و ..........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه قد زودی جا زدی ارش

    • علیرضا

      ازدواج اشتباهه
      مجرد باش و پادشاهی کن

    • حنانه

      بایدبگم نه شوقی به ازدواج دارم ونه اعتمادی به کسی من فقط به خدااعتماددارم

    • عشق فقط زندگی مجردی

      مجرد باش با تکنولوژی پادشاهی کن همین.........

    • pory

      عزیزم کی عشق مجردی.....پول بده تاماهم ازدواج کنیم..والا.
      هرچند اعتمادنمونده

    • بدون نام

      بیشتر پسرا خونه مجردی میگیرن واسه ازدواج سفید چون اینجوری نه تعهدی داری نه خرجت بالا میره چیزی به اسم جشن نامزدی و عقد و عروسی و طلاق و بچه هیچ وقت تهدیدشون نمیکنه دخترای مجردی که

    • بدون نام

      بعد ازدواج دیگه نمیش خارج رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج