۳۲۴۷۴۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

امارات کوه مصنوعی می سازد

کشورهای بیابانی غالبا قربانی ارتفاعشان از سطح دریا هستند. بخش اعظمی از مساحت این کشورها را زمین های صاف تشکیل می دهد و در نتیجه هوا نمی تواند به سادگی به سمت بالا حرکت کرده و ابرهای بارانی تشکیل دهد.

وب‌سایت دیجیاتو - مریم موسوی: کشورهای بیابانی غالبا قربانی ارتفاعشان از سطح دریا هستند. بخش اعظمی از مساحت این کشورها را زمین های صاف تشکیل می دهد و در نتیجه هوا نمی تواند به سادگی به سمت بالا حرکت کرده و ابرهای بارانی تشکیل دهد.

امارات کوه مصنوعی می سازد

امارات متحده عربی اما تصور می کند که به راهکار مناسبی برای رفع این مشکل دست پیدا کرده است و معتقد است کشورهای بیابانی باید کوه های مخصوص به خود را ایجاد نمایند. حالا این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس نخستین مراحل ساخت کوهی را پشت سر می گذارد که از آن گفتیم.

قرار است که این ارتفاعات هوا را به سمت بالا بفرستند و ابرهایی را ایجاد نمایند (با روش های مصنوعی بارورسازی) که باران مورد نیاز برای زمین های تشنه آن را تامین نمایند. به لحاظ نظری، افزایش بارندگی در منطقه ای خشک و بیابانی می تواند در نهایت باعث سرسبزی آن شود اما باید دید که این پروژه در عمل تا چه اندازه موفق خواهد بود.

روشن است که پیش از اجرای این پروژه باید نقشه نگاری های لازم از محل احداث کوه صورت بگیرد. البته همانطور که گفته شد امارات متحده عربی یدی طولانی در زمینه تغییر شکل دادن محیط و سرزمین خود دارد (کافیست نگاهی به جزایر پالم آن بیاندازید) با این حال، ایجاد این کوه را میتوان بلند پروازانه ترین پروژه های در دست اقدام آن خواند.

تیم مسئول طرح هم اکنون در حال بررسی ابعاد و موقعیت ایجاد این کوه است و در صورتی که تصمیم مقامات این کشور برای پیاده سازی پروژه قطعیت پیدا کند، برای اجرای آن به هزینه و تیمی از مهندسان کارکشته نیاز خواهد بود.

امارات متحده عربی به خاطر داشتن ذخایر عظیم نفتی، سرمایه بسیار هنگفتی دارد اما اگر کنترل هزینه های این پروژه از دست دولت آن خارج گردد احتمالا اجرایش را متوقف خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین به اینهمه تدبیر و دور اندیشی دولتمردان امارات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج