جاباما
۳۲۴۹۲۵
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

کتابخوان ها سالم ترند؟!

زیاد شنیده ایم که مطالعه بر توانائی های ذهنی، روحیات و احساسات تاثیرات شگفت انگیزی دارد. آیا درست است؟ ما در اینجا قسمت هایی از یک تحقیق را آورده ایم که ثابت می کند مطالعه فعالیتی است بسیار مفید.

وب‌سایت بدونیم: زیاد شنیده ایم که مطالعه بر توانائی های ذهنی، روحیات و احساسات تاثیرات شگفت انگیزی دارد. آیا درست است؟ ما در اینجا قسمت هایی از یک تحقیق را آورده ایم که ثابت می کند مطالعه فعالیتی است بسیار مفید. نگاهی به این مطلب بیندازید و دریابید که چرا خواندن کتاب می تواند بهترین تصمیمی باشد که تا به حال گرفته اید.

کتابخوان ها سالم ترند؟!

مطالعه استرس را کم می کند

زمانی که استرس دارید ترجیح می دهید چه کارهایی انجام دهید؟ پیاده روی کنید؟ یا موسیقی گوش دهید؟ محققان دانشگاه ساسکس اطمینان داده اند که در مواقع استرس باید مطالعه کرد. تحقیقاتی که انجام داده اند نشان داده است که مطالعه در مقایسه با موسیقی، پیاده روی و حتی قهوه بهترین روش برای غلبه به استرس است. افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته بودند با مطالعه به مدت ۶ دقیقه توانسته بودند استرس خود را کاهش دهند.

مطالعه بیخوابی را درمان می کند

کتابخوان ها سالم ترند؟!

ثابت شده است که مطالعه یکی از موثرترین راه ها برای آرامش و آمادگی برای خواب می باشد. نور موبایل و تلویزیون به مغز می گویند که اکنون زمان بیدار شدن است در حالی که خواندن کتاب در نور کم تاثیر کاملا متفاوتی دارد زیرا مغز تشخیص می دهد که اکنون زمان استراحت است.

مطالعه از ما انسانی لطیف و مهربان می سازد

هنگامی که کتابی را مطالعه می کنید به خصوص کتاب های داستان، از نظر احساسی به عمق داستان می روید و ارتباط احساسی با قهرمانان داستان برقرار می کنید. مطالعات نشان داده است کسانی که از نظر احساسی با داستان ارتباط برقرار می کنند در دنیای واقعی انسان های مهربان و دلسوزی هستند.

مطالعه کارکرد مغز را تقویت می کند

تحقیقات نشان داده است که ما انسان ها پس از مطالعه باهوش تر می شویم.چند روز پس از پایان کتاب مغز ما تغییرات مثبتی را نشان می دهد. دانشمندان دریافته اند که بهبود در کارکرد مغز به دلیل ارتباطات شدید در مغز و تغییرات عصبی است که در حافظه عضلانی ایجاد می شود.

مطالعه افسردگی را از بین می برد

کتابخوان ها سالم ترند؟!

بر اساس یکی از تحقیقات اخیر مطالعه یکی از بهترین روش ها برای مبارزه استرس است. در این تحقیق بیمارانی که از کتاب راهنمای خودخوان برای از بین بردن استرس استفاده می کردند زودتر از کسانی که به کارشناس مراجعه می کردند توانستند استرس را در خود کاهش دهند.

مطالعه انسان را جذاب تر می سازد

مطمئنا یک انسان باهوش و تحصیلکرده برای دیگران جذابیت بیشتری دارد. شخصی که بتواند در هر حیطه موضوعی بحث کند توجه ها را به سمت خود جذب می کند و مورد تحسین دیگران واقع می شود.

مطالعه به هدفمندی و غلبه بر مشکلات کمک می کند

هر چه بیشتر مطالعه کنیم بیشتر خودمان را در قالب قهرمانان کتاب ها می بینیم و مدل های رفتاری آن ها به زندگی خود منتقل می کنیم. این بدین معنی است که با دنبال کردن مثال های یک کتاب خوب انگیزه پیدا کردن عشق و رسیدن پیدا خواهید کرد.

مطالعه انسان را اجتماعی می کند

کتابخوان ها سالم ترند؟!

کسانی که مطالعه می کنند انگیزه بیشتری برای شرکت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی گوناگون دارند.

مطالعه توانائی های حافظه و تفکر را تقویت می کند

هر زمان که مطالعه می کنید در واقع ذهن را تعلیم می دهید.وقتی با کلمات جدیدی مواجه می شوید مفهوم آن را کشف می کنید و در حافظه کوتاه مدت ذخیره می کنید. تحقیقات ثابت کرده اند که مطالعه، زوال را در قوه ادراک شخص کاهش می دهد. کسانی که ذهن را با مطالعه برمی انگیزند بهتر می توانند مغز را زنده نگه دارند.

مطالعه دایره لغات را بالا می برد

هنگام مطالعه با کلماتی مواجه می شوید که به طور معمول به کار نمی برید. حتی کلماتی که اصلا قبلا به گوشتان نخورده است و معنی این کلمات را از محتوی متن کتاب متوجه می شوید. بنابراین مطالعه نه تنها دایره لغات شما را بیشتر می کند بلکه دانش و ادبیات شما را نیز تقویت می کند.

مطالعه مهارت های نوشتن را تقویت می کند

هنگامی که مطالعه می کنید به طور ناخودآگاه روش نوشتاری نویسنده را تقلید می کنید. همانطور که موسیقیدان جوان تحت تاثیر ژانر خاصی قرار می گیرد شیوه نویسندگی شما نیز تحت تاثیر کتاب هایی قرار می گیرد که مطالعه می کنید.

کتاب خوان ها از سلامت جسمی بیشتری برخوردارند

کتابخوان ها سالم ترند؟!

تحقیقات ثابت کرده است کسانی که عاشق مطالعه هستند بیشتر ورزش می کنند و با اشتیاق تر از کسانی هستند که به روش های دیگری اوقات فراغت خود را می گذرانند. کتاب خوان ها زمان بیشتری را در باشگاه می گذرانند بنابراین از سلامت بیشتری برخوردارند.

مطالعه به شما کمک می کند روشن فکر و دوستانه تر باشید

ادبیات و داستان ذهن را به ایده ها و افکار جدید باز می کند و افق فکری را وسیع تر می سازد.

مطالعه به یادگیری زبان های خارجی کمک می کند

کسانی که عادت به مطالعه دارند چیزهای جدید را خیلی سریع تر و ساده تر یاد می گیرند. این پدیده در یادگیری زبان های خارجی بیشتر مشهود است.

مطالعه بر توانائی های شنیداری تاثیرات مثبت دارد

باور داشته باشید یا نه مطالعه می تواند بر توانائی های شنیداری تاثیر بگذارد و فهم کلمات و گرامرهای جدید را آسان تر می کند. اگر با صدای بلند مطالعه کنید این تاثیر قوی تر می شود.

مطالعه خلاقیت را تقویت می کند

تصاویر رنگی با متن های ساده تاثیرات مثبتی بر خلاقیت و مهارت های هنری کودکان می گذارد.این تاثیر بر روی جوانان نیز مشهود است.

مطالعه از بیماری آلزایمر زودرس جلوگیری می کند

کسانی که به خواندن کتاب و حل جدول کلمات متقاطع علاقه دارند کمتر مبتلا به بیماری آلزایمر می شوند. مغز هم مانند اعضای دیگر بدن نیاز به ورزش دارد و بهترین ورزش برای آن مطالعه می باشد.

خواندن کتاب با صدای بلند روابط شما با کودکتان را تقویت می کند

کتابخوان ها سالم ترند؟!

روانشناسان اذعان داشته اند که اگر با صدای بلند برای کودکانتان داستان بخوانید روابط خاصی با آن ها ایجاد خواهید کرد. بنابراین سعی کنید بیشتر برای کودکانتان کتاب بخوانید. البته ناگفته نماند که تلویزیون و هر فعالیت دیگری نمی تواند به این اندازه تاثیرگذار باشد.

مطالعه کمک می کند که با مشکلات مالی مقابله کنید

بر اساس آمار سواد ۴۳ درصد از کسانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند در مقایسه با ۴ درصد انسان های باسواد در فقر به سر می برند.

مطالعه به یادگیری بیشتر کودکان در مدرسه کمک می کند

بچه هایی که قبل از مدرسه مطالعه می کردند و در کل مطالعه را دوست دارند یادگیری بهتری در مدرسه دارند. آن ها نه تنها در خواندن بلکه در ریاضیات و تمامی علوم بسیار موفق هستند.

مطالعه بر روی مجرمان تاثیرات مثبت می گذارد

مطالعه میزان تکرار جنایت در میان زندانیانی که دوره های سوادآموزی را در زندان با موفقیت گذراندند ۳۰ درصد کاهش داده است.

کتابخوان ها سالم ترند؟!

مطالعه از شما یک سخنور خوب می سازد

هر چه بیشتر داستان بخوانید داستان گوی بهتری خواهید شد. کسانی که مدام در حال مطالعه هستند بهتر می دانند که چگونه اطلاعات زائد و غیرضروری را هنگام بازگویی داستان حذف کنند و چگونه بر روی تمام شنوندگان تاثیرگذار باشند. این افراد در کانون توجه قرار دارند.

مطالعه به ما در ساختن دنیایی بهتر کمک می کند

کتاب خوان های فعال همیشه نسبت به کسانی که مطالعه ندارند فعالیت های خیریه و داوطلبانه بیشتری دارند. مطالعه از ما انسان های خوبی می سازد که همیشه آماده کمک و یاری به نیازمندان هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • vida

      خیلی ممنون واقعا مفید بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج