۳۲۴۹۳۶
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

طنز؛ همه عادت‌های طبیعی ما

وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزایی در روزنامه شهروند نوشت:

این روزها لای هر روزنامه، مجله، شبکه اجتماعی و کلاً لای هرچیزی را باز کنید، حداقل یک خبر در مورد وقوع یک حادثه شهری مانند سقوط یک کارگر داخل چاه، آتش گرفتن فروشگاه، واژگونی تانکر ١٠٠٠ لیتری، ریزش ساختمان بر اثر گودبرداری، حریق در مرکز خرید و... را مشاهده می کنید. یعنی کسی از دور ما را ببیند، فکر می کند شهر ما لوکیشن بازی-های کامپیوتری است. حالا ما به ابعاد فنی این نوع حوادث کاری نداریم اما در اکثر موارد، مسئولان مرتبط با حادثه خیلی ملو می آیند جلوی دوربین و بدون این‌که خدایی‌نکرده خود را ذره ای مقصر دانسته و عذرخواهی کنند، می گویند: «این حادثه، رخدادی است که برای همه مکان ها قابل بروز بوده و طبیعی است و اتفاق
ویژه‌ای نیست.»

بله؛ به همین سادگی. «اتفاق ویژه ای نیست. طبیعی است». یعنی تصور کنید به یک مرکز خرید رفته اید. با خیال آسوده مشغول خرید مای‌بیبی، سس کم چرب، ماست چکیده، بوگیر چهارکاره و اسپری هستید که هنگام خروج از مجموعه، ناگهان حریقی رخ می دهد و شما و تمامی حاضرین بر اثر حرارت ناشی از آتش، قشنگ دور هم می سوزید. چیه؟ تعجب ندارد. همه جای دنیا مردم وقتی خوشحال و خندان از خرید برمی گردند، دور هم می سوزند. طبیعی است یا مثلا نشسته اید در منزل و همراه با خانواده، برنامه جذاب و دیدنی «سه شو» را تماشا می کنید که ناگهان بر اثر گودبرداری ساختمان کناری، خانه آوار می شود روی سرتان. این هم امری طبیعی درهمه جای دنیاست. نیروی جاذبه است، آدمیزاد که نیست. عقل ندارد بفهمد نباید بر نیروی وزن ساختمان غلبه کند. انتظار دارید ساختمان همین‌جور رو هوا بماند؟ متاسفانه مردم و رسانه ها کمی بزرگنمایی می کنند. اتفاقی نیفتاده. نهایتا یک مقداری آجر و سنگ ریخته روی سرتان و چند نفر دچار مصدومیت و عارضه نخاعی شده اند. اصلا من نمی دانم جدیداً چقدر این نوع حوادث طبیعی برای ما آحاد ملت زیاد اتفاق می افتد؟ مثلا طرف سوار هواپیما شده، بعد ناگهان وسط راه به صورت طبیعی موتور چپ هواپیما خاموش می شود. موتور است دیگر. گاهی خاموش می-شود. بعد هواپیما سقوط می کند و تمام سرنشینان آن به‌طور طبیعی می میرند.

فارغ از این صحبت ها، اگر از منظر برخی مسئولان یا صداوسیما به وقایع نگاه کنید، می بینید واقعا خیلی از رویدادهایی که برای ما تعجب‌آور و غیر طبیعی است، درهمه جای دنیا اتفاق می افتد و منحصر به کشور ما نیست. فقط کافی است پس از هر حادثه ای درکشور، همان شب ساعت ٣٠: ٢٠ تلویزیون را روشن کرده و بزنید کانال دو:

ایرانیان سلام (سبک یازرلو مجری دوست‌داشتنی خبر ٢٠:٣٠). با ما باشید با مشروح اخبار.

- سقوط یک هواپیما در ایالت بوستون آمریکا جان ١٢٠٠ مسافر مظلوم و بی دفاع را گرفت. کارشناسان پس از یافتن جعبه سیاه هواپیما، داشتن روحیه جهان‌خواری و زیاده خواهی خلبان و عدم کنترل آن به دلیل فساد گسترده درغرب را عامل این فاجعه انسانی دانستند. همزمان ٥ هواپیمای دیگر در اروپا سقوط کرد.

- اعتراض فراگیر مردم یونان به سیاست‌های اقتصادی دولتمردان بالا گرفت و منجر به مرگ مردم شد. اروپا به دلیل تورم شدید، گرانی، اختلاس بانکی، رکود اقتصادی و بیکاری در منجلابی که سیاست‌های غلط اتحادیه اروپا با حمایت آمریکا ایجاد کرده است، دست‌وپا می زند و مردم مظلوم آنها یکی پس از دیگری می‌میرند.

- یک گوزن زرد ایرانی دریک پدیده نادر توسط یک خرس گریزلی باردار شده و یک چهارقلو به دنیا آورد. این اتفاق که یکی از عجیب ترین پدیده های دنیاست، هیچ‌وقت درکشورهای غربی رخ نمی دهد و این دستاورد بزرگی است، چون آنها اصلا گوزن زرد ایرانی ندارند و نهایتا خرس گریزلی دارند که او نیز به تنهایی کاری از دستش برنمی آید.

- زلزله ١/٠ریشتری شهر منچستر انگلیس را به خاک و خون کشید. سازه های قدیمی و غیراستاندارد و نیز عدم مدیریت بحران آتش‌نشانی منچستر و دیررسیدن آمبولانس، دلیل این کشتار وحشیانه گزارش شده است.

- سرعت بالای اینترنت در ژاپن جان ١٧٠ تن از جوانان را گرفت. اگرچه کارشناسان ژاپنی زلزله ٨ریشتری دیروز را دلیل مرگ آنان می‌دانند اما دکتر عباسی کارشناس مسائل ماوراءالطبیعه در گفت‌وگو با ما رابطه مقدار بابت حجم اینترنت با سلول‌های مغزی انسان را دلیل اصلی این حادثه دانست.

- درگیری شدید در پارلمان فرانسه منجر به مرگ ١٢ نماینده شد. نمایندگان تندروی پارلمان فرانسه در مخالفت با سیاست‌های دولت خون‌خوار فرانسه دست به اعتراض زدند که در این اعتراض یک نماینده با شکستن دسته یک آچار فرانسه در سر وزیر امورخارجه این کشور آقای فابیوس- که همان‌طور که از اسمش پیداست، غرق در فساد و عدم پایبندی به بنیان خانواده است- باعث مرگ وی شد. هرساله نمایندگان پارلمان-های مختلف کشورهای غربی به زد و خورد می پردازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اری

      قشنگ بود

    • بدون نام

      بامزه بود..اخبار اروپا..خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج