۳۲۴۹۷۷
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

سپاه: اگر آمریکایی‌ ها تهدید کنند اجازه تردد از تنگه هرمز را به آنان نمی‌‎دهیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: بر اساس کنوانسیون ۱۹۸۲ دریا‌ها اگر آمریکایی‌ها و شرکای منطقه‌ای آن‌ها بخواهند از تنگه هرمز استفاده و ما را تهدید کنند، اجازه ورود و تردد هیچ کشتی یا شناوری از آن‌ها را نخواهیم داد.

خبرگزاری ایسنا: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: بر اساس کنوانسیون ۱۹۸۲ دریا‌ها اگر آمریکایی‌ها و شرکای منطقه‌ای آن‌ها بخواهند از تنگه هرمز استفاده و ما را تهدید کنند، اجازه ورود و تردد هیچ کشتی یا شناوری از آن‌ها را نخواهیم داد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی اظهار کرد: بر اساس این کنوانسیون، مجبوریم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداری اتفاق بیفتد با این عبور مقابله کنیم و به آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن‌ها هشدار می‌دهیم اگر بخواهند از تنگه هرمز استفاده و ما را تهدید کنند ما از قانون عبور بی‌ضرر در کنوانسیون دریا‌ها استفاده می‌کنیم و اجازه عبور و تردد هیچ کشتی یا شناوری که بخواهد تهدید کند نمی‌دهیم.

وی گفت: این اتفاقی است که می‌افتد و اگر بخواهند تهدید کنند، ما اقدامات خود را انجام می‌دهیم.

وی با بیان این‌که «برای مصاحبه تشریفاتی نیامده‌ام بلکه پیامی برای ملت عزیز و شریف ایران و هشداری به دشمنان بزرگ ایران دارم» افزود: پیام من به ملت ایران، آرامش، اطمینان خاطر و قلب، امنیت کامل، حرکت به سمت فتح قله‌های بزرگ‌تر و اعتماد به قدرت لایزال الهی ملت شریف ایران است.

وی گفت: به دشمنان ایران اسلامی به ویژه آمریکا هشدار می‌دهم خطاهای گذشته خود را با اشتباهات جدید تکرار نکنند و از عبرت‌های تاریخ نزدیک درس بگیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: آمریکایی‌ها عقل و تدبیر سیاسی را مصدر کار و اقدامات خود قرار دهند و از اعمال فشارهای بی‌حد و غیرضرور به ملت انقلابی ایران پرهیز کنند.

سلامی گفت: سپاه مانند ارتش جمهوری اسلامی ایران تقویم مشخصی برای رزمایش‌های سالانه خود دارد و این رزمایش‌ها کامل مشخص هستند، البته به تناسب موقعیت‌های سیاسی و تحولات منطقه‌ای ممکن است رزمایش‌هایی را بدون برنامه‌ریزی قبلی برای اعمال قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم.

وی افزود: هیچ گونه اراده سیاسی، یا نظامی بر انجام رزمایش‌های هیچ کشوری به ویژه جمهوری اسلامی ایران در محدوده آب‌های سرزمینی و آزاد وجود ندارد.

سلامی گفت: این برای ما حق کاملاً قانونی است و اجازه نمی‌دهیم هیچ قدرتی و هیچ کشوری در حوزه اقدامات دفاعی، تمرینات و رزمایش‌های بازدارنده و دفاعی ما بخواهد تصمیمی اعمال کند و این یک قاعده عمومی است که تا امروز اجرا کرده‌ایم.

وی افزود: از امروز به سمت آینده با اقتدار، عزم، اراده، همت و تصمیم جدی‌تری این موضوعات را انجام می‌دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند هیچ نقطه‌ای از جهان را امن کنند و توانایی این کار را نیز ندارند.

سلامی افزود: البته نیت این کار را نیز ندارند و هر جا که وارد شدند ناامنی‌های گسترده‌ای را به ملت‌ها تحمیل کردند که نمونه آن را در ژاپن، کره، ویتنام، عراق، افغانستان، لیبی، یمن، لبنان و سوریه تا امروز می‌بینیم.

وی گفت: آمریکایی‌ها ملت‌های زیادی را آواره کرده‌اند و همواره برای توجیه حضورشان در مناطقی مانند خلیج فارس که در آن منفعت حیاتی برای خود تعریف می‌کنند، از یک تهدید ساختگی و تصنعی علیه آن کشور‌ها استفاده می‌کنند.

سلامی افزود: آمریکایی‌ها یک فضای مجازی و عملیات روانی برای دولت‌هایی که متحد آمریکا هستند ایجاد و از توجیه این فضای روانی، استفاده و حضور مستقیم خود را در آن منطقه اعمال می‌کنند.

وی گفت: آمریکایی‌ها با اعمال و اجرای رزمایش‌های مشترک با آن کشور‌ها تلاش می‌کنند همیشه دامنه اقتدار آن‌ها را در حدی نگه دارند که تسلط سیاسی و امنیتی‌شان بر آن‌ها برقرار باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: متأسفانه در موضوع بسیاری از دولت‌های منطقه و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس این قاعده حاکم است.

سلامی گفت: همه جهان می‌دانند اگر کنترل راهبردی قدرت دفاعی دریایی، اراده سیاسی و تسلط نظامی ایران و قدرت نظامی مهیا و آماده یک شیر بیدار در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز نبود، یک قطره نفت به شرق و غرب عالم صادر نمی‌شد.

وی افزود: این اراده و قدرت دریایی ماست که امروز خلیج فارس یک منطقه راهبردی امن تلقی می‌شود و همه جهان از آن بهره برداری می‌کنند.

سلامی گفت: حضور آمریکایی‌ها به هر شکلی فزاینده ناامنی است اما آن‌ها ما را متهم می‌کنند که بی‌ثبات کننده منطقه و قدرت تنش‌زا هستیم.

وی افزود: آیا ما تنش‌زا هستیم یا آمریکایی‌ها که همه کشورهای منطقه را با بی‌ثباتی روبرو و ملت‌های بزرگی مانند سوریه و عراق را آواره و لیبی را با خاک یکسان کرده‌اند و از یمن یک ملت زیر آوار ساخته‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آیا ما غیرحرفه‌ای عمل می‌کنیم یا آمریکایی‌ها که ناو وینسنس ایرباس ما را با ۲۹۰ سرنشین از آسمان به قعر آب‌ها فرستاد؟

سلامی افزود: اگر ما غیرحرفه‌ای عمل می‌کردیم یکی از تفنگداران آمریکایی که در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶ گرفتار شد زنده می‌ماند؟

وی گفت: آن‌ها معتقدند که نیروی دریایی ما خطرناک است، البته این واقعیت است و به نظر من نخستین بار است که آمریکایی‌ها ادراک درستی از قدرت دریایی ما پیدا کرده‌اند.

سلامی افزود: ما واقعاً برای آمریکایی‌ها اگر بخواهند تهدید باشند، بسیار خطرناک هستیم و آن را اعلام می‌کنیم.

وی گفت: آمریکایی‌ها سازه‌های این قدرت عظیم ما را می‌شناسند و می‌دانند توسعه قدرت دریایی ما بر اساس غلبه بر نیروهای نظامی قدرت‌های بزرگی مانند آمریکا، آرایش، گسترش و توسعه یافته است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما جز آمریکا دشمنی در منطقه نداریم و دولت‌ها و کشورهای دیگر دشمن ما نیستند و ما نیز دشمن آن‌ها نیستیم، البته ظرفیت دشمنی را ندارند.

سردار سلامی گفت: ما به استحکام امنیت منطقه کمک کرده‌ایم.

وی افزود: آمریکایی‌ها از واقعیت‌های تاریخ نزدیک ما عبرت بزرگی بگیرند و حافظه تاریخی آمریکایی‌ها را به نبردهای دریایی که بین نیروی دریایی ما و آن‌ها در سال پایان جنگ اتفاق افتاد ارجاع می‌دهم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آن زمان در ابتدای ظهور نیروی دریایی و یک سازمان دریایی ابتدایی بودیم و آن‌ها از آن نبرد‌ها عبرت بگیرند.

سلامی افزود: آمریکایی‌ها از بازداشت تفنگداران در دی سال گذشته عبرت بگیرند و این برای آن‌ها اثبات کننده واقعیتی است که ما یک نیروی دریایی قدرتمند در سطح سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته‌ایم که قادر است از منافع حیاتی و از ارزش‌های ملت و از استقلال و تمامیت ارضی کشورمان در دریا‌ها دفاع کند.

وی گفت: البته تصور آمریکایی‌ها از قدرت ما بسیار کمتر از واقعیت این قدرت است.

سلامی افزود: ما قدرت افزایی کرده‌ایم و این قدرت در حال تصاعد است و کارکردهای خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: اینکه عکس‌العمل ما به تهدید‌ها چیست؟ این است که قاطعانه و قدرتمندانه به گسترش قدرت بازدارندگی و دفاعی دریایی و موشکی ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جانشین فرمانده کل سپاه افزود: رزمایش‌ها و تمرین‌های خود را برابر تقویم و مصالح سیاسی و مسائل دفاعی خود انجام می‌دهیم و هیچ گونه محدودیتی از طرف هیچ قدرتی یا جمعی از قدرت‌های جهانی را نخواهیم پذیرفت و راه‌مان را برای گسترش توان دفاعی کشور اضافه می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج