جاباما
۳۲۵۰۸
۲۸ نظر
۱۱۱۱۳۰
۲۸ نظر
۱۱۱۱۳۰
پ

آموزش رنگ کردن مو در خانه | راهنمای کامل برای مبتدیان + نکات مهم

اگر صرفا انتخاب رنگ مو را تابع سلیقه می‌دانید سخت در اشتباهید، چون دنیای رنگ‌ها آنقدر وسیع است که برای یک رنگ موی مناسب باید ده‌ها نکته را مد نظر قرار داد، اما نگران نباشید؛ تمام این نکات را اینجا می‌توانید پیدا کنید.

برای انتخاب رنگ‌مو چه عواملی را در نظر می گیرید؟ اگر صرفا انتخاب رنگ مو را تابع سلیقه می‌دانید سخت در اشتباهید، چون دنیای رنگ‌ها آنقدر وسیع است که برای یک رنگ موی مناسب باید ده‌ها نکته را مد نظر قرار داد اما نگران نباشید؛ تمام این نکات را اینجا می‌توانید پیدا کنید.

آموزش قدم به قدم رنگ کردن مو

برای کسب یک تجربه خوب از رنگ کردن موهای خورد، بهتر است مراحل رنگ کردن مو را به خوبی بشناسید:

شستن و کوتاه کردن مو

باید بدانید موهای تمیز و کوتاه مقاومت کمتری در برابر رنگ گرفتن دارند برای همین بهتر است قبل از رنگ کردن، موهای خود را بشویید و برای بهتر شدن حالت مو، آن‌ها کمی کوتاه کنید.

انتخاب رنگ موی خوب

در انتخاب رنگ مو قبل از همه توجه کنید که محصولاتی را بخرید که دارای استاندارد وزارت بهداشت هستند. رنگ‌هایی که به‌صورت کیلویی و بدون بسته‌بندی در بعضی از مراکز یا مغازه‌ها به فروش می‌رسند قابل اعتماد نیستند بنابراین توصیه می‌شود از مصرف آنها خودداری کنید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه | راهنمای کامل برای مبتدیان + نکات مهمآموزش رنگ کردن مو در خانه | راهنمای کامل برای مبتدیان + نکات مهم

درجه بندی رنگ ها را بشناسید

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، درجه بندی رنگ‌ها و خواص آن‌هاست. برای داشتن نتیجه دلخواه خود، باید درجه بندی رنگ ها را بشناسید.

خنثی کننده ی رنگ موهای خود را بشناسید

پس از طی شدن زمان مناسب وقت آن است که تمام موها را یکرنگ کنید. بهتر است اول قسمت انتها و وسط موها را با آب‌فشان مرطوب کنید و بعد رنگ روی ریشه‌ها را با استفاده از یک شانه رنگ به قسمت‌های طولی و انتهایی موی خود انتقال داده و 10 دقیقه صبر کنید.

دو جعبه رنگ مو بخرید

بسیاری از متخصصین پیشنهاد می‌کنند برای رنگ کردن موها از بیشترین میزان رنگ استفاده کنید تا در طی فرایند رنگ کردن با کمبود رنگ مواجه نشوید.

رنگ موها را باهم ترکیب نکنید!

ترکیبات رنگ موها باهم متفاوت است برای همین ترکیب آن‌ها ممکن است باعث ایجاد واکنش شیمیایی و خطرناک باشد.

از شماره ی درست اکسیدان استفاده کنید

اکسیدان که به عنوان تسریع‌کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به‌کار می‌رود، باتوجه به نتایج مورد دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود.
آموزش رنگ کردن مو در خانه | راهنمای کامل برای مبتدیان + نکات مهمآموزش رنگ کردن مو در خانه | راهنمای کامل برای مبتدیان + نکات مهم
  • اکسیدان vol10: رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند.
  • اکسیدان vol20: قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد.
  • اکسیدان vol30: قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد.

از آنجایی‌که اکسیدان‌های با درجه بالا میزان بیشتری از سولفور موهای شما را پاک می‌کند، معمولا توصیه می‌شود از اکسیدان‌های با درجه کمتر از ۳۰ استفاده کنید. آمونیاک هم همین خطر را دارد.

به اندازه از اکسیدان استفاده کنید

معمولا درصد استفاده از کرم اکسیدان (۱+۱) است مگر اینکه روی تیوب رنگ درصد اکسیدان را توضیح داده باشند.

در ابتدا رنگ مو را تست کنید

ممکن است فرد نسبت به رنگ مو حساسیت داشته باشد که در این صورت باید به متخصص پوست مراجعه کند. بنابراین بهتر است پیش از استفاده از رنگ مو از لحاظ نداشتن آلرژی آن را آزمایش کنید. به دستورات بروشور محصول برای انجام این آزمایش توجه کنید. مقدار اندکی از رنگ مو را پشت گوشتان آزمایش کنید، اگر پس از ۲روز نشانه‌های آلرژی مانند خارش، سوزش و قرمزی ظاهر نشد، تا حدی می‌‌توانید مطمئن باشید که به رنگ مو حساسیت ندارید.

محافظت از پوست در رنگ کردن مو

در صورتی که می‌خواهید پوست شما در اثر تماس با رنگ لک نشود، می‌توانید قسمت‌هایی از صورت خود را که نزدیک محل رویش مو است با کرم چرب بپوشانید (مثل وازلین، قسمت‌هایی مانند پشت گردن، پیشانی و شقیقه).

قبل از شروع کار از مراحل رنگ کردن به خوبی آگاه باشید

بهتر است قبل از اقدام برای رنگ کردن مو، با تمامی مراحل آن آشنا باشید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

موی مرطوب را رنگ نکنید!

باید بدانید در هنگام رنگ کردن مو، موها کاملا خشک باشند. رطوبت موها باعث می‌شود رنگ دانه‌ها تماس کمتری با رنگ پیدا کنند و تار موها تغییر رنگ ندهند.

دستکش اضافی داشته باشید

استفاده از دستکش لاتکس یکی از الزاماتی است که برای رنگ کردن مو باید به آن توجه داشته باشید چرا که در صورت تماس پوست با رنگ، ممکن است دچار حساسیت شوید.

از کاسه رنگ استفاده کنید

بعد از پوشیدن دستکش مقدار لازم از رنگ مورد نظرتان را در یک ظرف غیرفلزی بریزید و بعد مقدار لازم از کرم اکسیدان را به آن اضافه کرده و در نهایت با قلم رنگ آنها را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یکنواخت به دست آورید.

رنگ کردن را از ریشه مو شروع کنید

باید بدانید که در مورد کلیه رنگ‌ها به‌خصوص رنگ‌های روشن و مد روز، باید رنگ‌آمیزی را از پشت سر شروع کرده و به طرف جلوی سر ادامه دهید.

از دو آینه استفاده کنید

استفاده از دو آینه در رنگ کردن موها می‌توان بسیار مفید باشد زیرا در صورت استفاده از دو آینه می‌توانید دید کاملی به پشت سر خود داشته باشید و موهای خود را به شکل یکدست رنگ کنید.

پس از رنگ کردن مو از کلاه رنگ استفاده کنید

حرارت یکی از مهم‌ترین ارکان رنگ کردن مو است. برای ایجاد این حرارات، استفاده از کلاه مو پلاستیکی و یا حوله داغ می‌تواند بسیار مناسب باشد.

بلافاصله موهای خود را با شامپو نشورید

برای اینکه رنگ موها دوام پیدا کند، در شامپو کردن و شستن موها باید قواعد خاصی را رعایت کرد. اول از همه باید بدانید که بعد از رنگ کردن حداقل تا ۴۸ ساعت نباید موها را شامپو کرد و شست تا رنگ بتواند به خوبی در هر ساقه مو نفوذ کند.

از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید

موها بعد از رنگ شدن دچار حساسیت بیشتری می‌شوند برای همین باید مراقبت از آن‌ها جد‌ی‌تر بگیرید. استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده می‌تواند احتمال آسیب رسیدن به موهای شما را کمتر کند.

محافظت از مو بعد از رنگ کردن

بعد از اتمام زمان رنگ، کمی آب به موها اضافه کرده یک لایه کف درست کنید بعد موها را کاملا آبکشی کرده و با شامپو بدون سولفات بشویید. در انتها نیز توصیه می‌شود از نرم‌کننده مو استفاده کنید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه | راهنمای کامل برای مبتدیان + نکات مهمآموزش رنگ کردن مو در خانه | راهنمای کامل برای مبتدیان + نکات مهم

نکات حرفه ای و مهم آرایشگران برای رنگ کردن مو

برای کاهش ریسک‌ها مربوط به رنگ کردن مو بهتر است با برخی از نکات حرفه ای و مهم آرایشگران برای رنگ کردن مو آشنا شوید:

لوازم مورد نیاز برای رنگ کردن مو

برای رنگ کردن مو، استفاده از لوازم زیر بسیار ضروری است:

  • کاسه رنگ
  • قلمو مخصوص رنگ
  • دستکش
  • کلاه
  • پیشبند

درباره ی رنگ کردن مو با حنا چه می دانید؟

رنگ کردن مو با حنا یک روش قدیمی برای مراقبت مو است که با تولید رنگ موهای شیمیایی کمتر مورد استفاده قرار گرفت. استفاده حنا علاوه برا جنبه زیبایی، ریشه موها را تقویت کرده و باعث براق شدن تار موها می‌شود.

آیا حنا برای مو ضرر دارد؟

همناطور که پیشتر گفته شد، حنا برای مراقبت از مو بسیار مفید است و استفاده صحیح از آن به مو آسیبی نمی‌رساند.

ماندگاری حنا بر روی مو

به طور کلی ماندگاری حنا روی مو به عوامل مختلفی بستگی دارد برای همین  نمی‌توان مدت زمان دقیقی برای ماندگاری آن تعیین کرد اما به طور کلی ماندگاری حنا 1الی 2 ماه تخمین زده می‌شود.

آیا مو با حنا یکدست رنگ می شود؟

به دلیل عدم وجود مواد افزودنی در حنا، می‌توان گفت مو با حنا یکدست رنگ می شود و دچار چند لایگی نمی‌شود.

رنگساژ چیست و چگونه آن را بسازیم؟

موها وقتی رنگ یا مش می‌شوند در ابتدا خیلی شفاف و زیبا هستند ولی بعد از مدتی زیبایی و شفافیت اولیه را از دست می‌‌دهند. در این زمان یک رنگساژ دوباره زیبایی را به موها بازمی‌گرداند. در واقع رنگساژ همان رنگی است که به وسیله مقدار مناسبی از آب ضعیف شده است، مدت مکث رنگساژ 10 دقیقه است ولی اگر رنگساژ در پنج دقیقه هم جواب داد، می‌توانیم مو را بشوییم. نحوه رنگساژ کردن روی کلاه مش یا به طور کلی بر مو مانند شامپو زدن است. برای رنگساژ کردن یک شماره تیره‌تر از پایه دکلره کار استفاده می‌شود. مثلا اگر پایه دکلره به 6 برسد، رنگساز پایه 5 استفاده می‌کنیم. برای ساخت رنگساژ مراحل زیر را طی کنید:

1 تا 15 سانت رنگ از تیوپ درآورید، یعنی ۴/۱درصد تیوپ از رنگ مورد نظرتان (بستگی به رنگ دلخواه و زمینه موها دارد) که البته معمولا با رنگ‌های بلوند از شماره ۸ تا ۱۰ رنگساژ زیبا می‌شود. حالا این رنگ را با ۷۵ سی‌سی اکسیدان یک و به همان میزان هم آب ترکیب کنید و خوب به هم بزنید. این ترکیب باید از رنگ معمولی که درست می‌کنید خیلی رقیق‌تر باشد. بعد مواد را روی تمام موها پخش کنید و به آرامی شانه کنید. حالا اگر برای مش می‌خواهید رنگساژ کنید زمان مکث یک دقیقه و اگر روی رنگ باشد، ۱۵دقیقه زمان کافی است. در نهایت موها را آبکشی کنید تا ببینید که چقدر رنگ‌تان شفاف شده‌است.

رنگ کردن موی سفید

به‌یاد داشته‌باشید در مورد رنگ‌های تیره یا پوشش‌دهنده موهای خاکستری و سفید بهتر است از جایی که موی خاکستری یا روشن بیشتر است شروع کنید (معمولا از جلوی سر).

رنگ کردن ریشه ی مو

ممکن است بخواهید فقط ریشه‌ها را رنگ کنید چون رنگ کمتری مصرف می‌شود و در نتیجه هزینه کمتری خواهید کرد اما به هر صورت رنگ کردن ریشه هم روش خاص خود را دارد. برای کلیه رنگ‌ها، باید رنگ‌آمیزی را از پشت سر شروع کنید و به طرف جلو ادامه دهید.

سوالات پرتکرار از آرایشگران

برای اطلاعات بیشتر درباره رنگ کردن مو بهتر است برخی از سوالات پرتکرار از آرایشگران توجه داشته باشید:

آیا رنگ کردن مو در خانه ضرر دارد؟

رنگ کردن مو در خانه در صورت رعایت نکات مهم بهداشتی مضر نیست اما بهتر است برای داشتن نتایج بهتر با افراد با تجربه مشورت حاصل کنید.

بهترین زمان برای رنگ کردن مو

بهترین زمان برای رنگ مو زمانی است که موها در سلامت کامل به سر ببرند و اثار رنگ‌های قبلی به کلی از بین رفته باشد.

رنگ مو چند دقیقه باید روی سر بماند؟

زمان لازم برای رنگ گرفتن با توجه به نوع موها متفاوت است. توصیه ما این است که برای موهای نازک 30 دقیقه و برای موهای ضخیم 40 دقیقه صبر کنید.

رنگ کردن مو در زمان عادت ماهیانه

عادت ماهانه بانوان تمام بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد برای همین بسیاری از افراد معتقد هستن رنگ کردن موها در زمان عادت ماهانه می‌تواند فرایند رنگ کردن مو را کندتر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • haleh

      fogholade bod merci

    • deh358fari

      سلام من هر هفته مجبورم موهایم رنگ کنم چون سفید است 44سال دارم کمکم کنید چکار کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۲ قاشق غذاخوری تنباکو را با ۲ لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند. bia2-2.fardblog.com

      • پونه

        پیشنهاد میکنم از شامپوهای رنگ کننده استفاده کنید.این شامپوها در دو رنگ مشکی و قهوه ای عرضه میشه.خودتون در منزل و درعرض پنج دقیقه و به آسونی میتونید این کار رو انجام بدید.در ضمن تا یک ماه هم موندگاری داره.

    • deh358fari

      با سلام و خسته نباشید خدمت شما من متاسفانه موهایم در سن 17 سالگی شروع به سفید شدن کرد الان 43سالمه مجبورم هر هفته ریشه ی موهایم رنگ کنم خیلی عذاب میکشم نمیدانم باید چکار کنم تا حداقل رنگ مو زمان بیشتری دوام بیارد الان تمام موهایم تقریبا سفید است لطفا منو کمک کنید ممنونم

    • fariba

      سلام اصلا شما هیچ حوابی به من ندادید

    • الی

      برای رفع سفیدی مو هیچ چاره ای جز رنگ کردن آن ندارید . ولی اگر از حنای هندی استفاده کنیدبهتر است . به هر حال شیمیایی نیست .

    • mitra

      سلام من رنگ شماره 2/3 گذاشتم موهام مشکی شده الان میتونم روش رنگ دیگه ای بذارم?

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما می توانید از rimover استفاده کنید تا اسیب کمتری به موهایتان برسد..

    • مهدیه

      سلام
      من موهای یکی از دوستانم رو دکلره کردم تا پایه-7-8 رسید بعد هم رنگ 7/38 بس که میشه بژطلایی و با اکسیدان 6درصد رنگساژ کردم حدود 7دقیقه
      ولی در آخر رنگ اون چیزی که می خواستیم نبود یعنی خیلی سبزی داشت وکلا انگار زیتونی بود
      یکبار دیگه هم همچین اتفاقی برام افتاده بود که رنگساژ شبیه اون چیزی که می خواستم نبود و به زیتونی شبیه بود،ممنون میشم دلیلشو بهم بگید

    • زهرا

      با سلام وخسته نباشید
      نوک موهای من دکلره داره هر رنگی میزارم بعد از۲یا۳بارشستشو دورنگ میشه هفته پیش رنگ ماهاگونی شرابی روشن گذاشتم الان خیلی زشت شده ریشه موهام ماهاگونیه نوکش قهوه ای.برای یکدست شدن واز بین بردن رنگ ماهاگونی بدون استفاده از دکلره چکار کنم؟از چه رنگی استفاده کنم؟

      پاسخ ها

      • مینا

        عزیزم شما باید رنگ ریشه و ساقه و قسمت های دکلره رو کاملا جدا بزاری . رنگ قسمت های دکلره شده رو کمی تیره
        تر بزار

    • باران

      سلام خسته نباشین از روی مش استخوانی چه رنگی بذارم که کل موهام استخوانی بشه ممنونم

    • شیما

      سلام موهامو ان 2 گذاشتم 6ماه ازش گذشته پشته موهام کاملا نارنجی قرمزه . مبتونم فندوقی کرم رنگ کنم ؟

    • شیما

      سلام من شیما هستم تقریبا یک ماه پیش برای دومین بار موهامو رنگ کردم بار اول رنگ نسکافه ای تیره گذاشتم که خیلی بهم میومد ولی بار دوم مش دودی تنباکویی گذاشتم که به نظر خودم اصلا قشنگ نیست البته رنگ پوستم گندمگونه و موهای تقریبا زبری دارم حالا میخوام دوباره رنگ کنم ولی توش موندم چه رنگی کنم. همسرم علاقه زیادی به رنگ های شرابی داره ولی نمیدونم بهم میاد یا نه میشه راهنمایی کنید که چه رنگی با چه ترکیبی استفاده کنم خییییییییییییییلی ممنون

    • mahsa

      سلام خسته نباشید یه سوال داشتم من موهامو ماهاگونی روشن گذاشتم به جای قرمز مسی شده انگار حنا گذاشتم چیکار کنم

    • یاسمن

      رنگ همیشگیمو با کرم روشن کننده و کمی واریاسیون نقره ای و آبی قاطی کردم خیلی تیره شد. چی کار کنم کمکم کنید. رنگم c5 بود

    • مهرنوش

      سلام . من 19 سالم هست و برای اولین بار میخوام موهامو رنگ کنم . موهای خودم خرماییه و میخوام رنگ بوند یاقوتی استفاده کنم و البته تمایلی به دکلره کردن مو ندارم .

      رنگ کردن مو درحالیکه موهای قبلی تیره بوده رنگ مو رو به سمت تیرگی می بره ؟

    • یاسمن

      سلام با عرض خسته نباشی.چکار کنم زنگ موی را که از کاتالوگ انتخاب میکنیم همون رنگ روی مو پیاده بشه. ممنون میشم جوابمو بدین

    • یاسمن

      سلام.لطفا جوابمو بدین چطور رنگی رو از کاتالوگ انتخاب میکنیم همون رنگ روی مو پیاده بشه ممنون میشم جوابمو بدین

    • ژاله

      سلام من موهامو n3 گذاشته بودم بهم گفته بودن ک ریموور احتیاج نداره موهام..منم دکلره کردم بهد هر رنگی ک میذارم رو موهام نارنجی میشه..دودی تیره هم گذاشتم بازم نارنجی شد اصلا رنگ نمیگیره!!توروخدا کمکم کنید خیلی عجله دارم

    • مریم

      سلام.من موهامو حنا هندی مشکی گداشتم.الان چیکار کنم از بین بره؟اگه حنا هندی قهوه ای بذارم ذرست میشه یا رنگ؟یه راه حل بدین بجز دکلره.خواهش میکنم زود ج بدین.

    • sana

      من مشکل دارم که میخواهم برایم کمک نماید موهای خود را قبلاً به رنگ روشن مشکی برکلاغی رنگ نموده بودم اکنون بعد از سه ماه میخواهم تغیر بدهم اما هیچ رنگ دیگر را موهایم نمی پذیرد و بعد از چهار بار تغیر باز هم همان رنگ اول ظاهر می شود چی باید کنم

    • بدون نام

      سلام من موهامو دکلره کردم جلوش تیره شده برا یه دست کردنش چیکار کنم تورو خدا کمکم کنین

    • سهیلا

      سلام مو ب پایه ۶ رسوندم بعد ترکبیب رنگ قرمز قهوای و البالوی برای عنابی ولی متاسفانه اصلا قرمز نمیشه و رنگ قهوای در میاد

    • نرگس

      سلام خوبین چطور موهایمان را قهوه ای کنیم ولی قرمزی در نیاد

    • فرناز

      سلام خسته نباشید
      من موهامو واسه عروسیم مش کرده بودم رو موهای خودم
      الان دوست دارم فقط رنگ مش هام تغییر کنه
      مثلا بنفش طلایی قرمز
      میشه بگید چطوری میتونم تغییر بدم؟؟؟
      مرسی

    • ela

      بنظرتون کسی هست جواب بده سوال میپرسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج